Uwaga

Artykuły Przemysława Ślusarczyka i Norberta Tkaczyka zostały przeniesione na nową stronę autorów.

Ostatnia Fabryka Parowozów

Strona OKOKO w trakcie modernizacji. Zapraszamy wkrótce.

Archiwalne artykuły ze strony OKOKO – wybrane kategorie

KDP

Polowanie na ICE-ki – cz. 2

Polowanie na ICE-ki – cz. 2

Druga część naszej relacji z zeszłorocznego polowanka na ICE-ki. Tym razem „kręcimy się” w okolicach wiaduktu Fuldatalbrucke niedaleko Morschen (objeżdżając go z prawie każdej strony). Oprócz tego: „międzytunelik” – niezwykłe miejsce, gdzie w leśnej górskiej głuszy kończy się jeden długi tunel, a zaraz dalej – po około zaledwie 60 metrach – zaczyna się drugi.

czytaj dalej

Nasze artykuły

CMK – 230 czy 300 km/h?

Najbardziej znana w Polsce linia – Centralna Magistrala Kolejowa (CMK), czyli jednocześnie najbardziej obciążony szybkim ruchem kwalifikowanym trakt kolejowy, przechodzi pierwszy etap modernizacji. Jednocześnie przygotowywane jest studium wykonalności…

czytaj dalej

Nasze relacje

160 km/h w kabinie EP09

W związku z naszym 1-kwietniowym kawałem („Powrót do przeszłości”) prezentujemy pierwszą część relacji z przejazdu Roberta Wyszyńskiego w kabinie elektrowozu EP09 z prędkością 160 km/h na odcinkach zmodernizowanych linii E 30: Opole-Węgliniec-Opole.

czytaj dalej

Nasze pisma

Rozebrane tory w Jełowej – odpowiedź z Zakładu Linii Kolejowych

Pamiętacie tę sprawę? Około 15 września br. rozebrano część torów na byłej stacji Jełowa. Jako że sprawa wyglądała dość tajemniczo i niepokojąco, wysłaliśmy pismo do Zakładu Linii Kolejowych w Opolu, z pytaniem „o co w tym chodzi”. Mamy już pierwszą odpowiedź.

czytaj dalej