Strona główna « OKOKO
Strona OKOKO jest w trakcie modernizacji. Zapraszamy wkrótce.

Polecane

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Artykuły Przemysława Ślusarczyka i Norberta Tkaczyka zostały przeniesione na nową stronę autorów:

Ostatnie wpisy

Twój pociąg – Twoja sprawa!

W zeszłym tygodniu zakończył się I etap obywatelskiej akcji dotyczącej obrony zagrożonych pociągów na liniach niezelektryfikowanych Opolszczyzny – ze szczególnym uwzględnieniem zagrożenia od 1 czerwca likwidacją jednej pary pociągów na linii Brzeg-Nysa. Akcję społeczną prowadził oddział grodkowski OKOKO – jej koordynatorem był Damian Kapinos z Grodkowa.

czytaj dalej

Opolskie pozostaje w spółce Przewozy Regionalne

Opolskie nie wychodzi ze spółki Przewozy Regionalne, choć w sytuacji pogarszającej się kondycji finansowej spółki, zarząd regionu nie wykluczał takiej możliwości. Teraz okazuje się, iż – w przypadku odejścia – województwo może stracić, ponieważ Przewozy Regionalne chcą wprowadzić plan restrukturyzacji.

czytaj dalej

Dodatek „Regionalna Kolej na Opolszczyźnie” – nr 11

Dziś w Nowej Trybunie Opolskiej znajdziemy już jedenaste wydanie kolejowego dodatku. Przypomnijmy, „Regionalna kolej na Opolszczyźnie”, projekt Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych realizowany we współpracy z NTO, ukazuje się w każdy ostatni czwartek miesiąca.

czytaj dalej

O cięciach i nie tylko – dyrektor Brząkała w Radiu Plus

Przedstawiamy dwa materiały z Radia Plus Opole (popołudniówka z 15 lutego i poranny gość Radia Plus z 16 lutego). W obu programach gościem był Sylwester Brząkała, dyrektor Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Polecamy szczególnie drugą – dłuższą rozmowę.

czytaj dalej

Wojsko chce wyremontować linię Krapkowice-Prudnik

Linia kolejowa Krapkowice-Prudnik będzie reaktywowana. Koszty tej operacji szacowane na ok. 40 mln złotych ponieść ma Ministerstwo Obrony Narodowej. Dla mundurowych linia ma znaczenie strategiczne. Dlatego mają się na nią znaleźć pieniądze.

czytaj dalej

Kluczbork i Opole do remontu

PKP chce w tym roku ruszyć z pracami w obu miastach. Konkretnie chodzi o renowacje dworców kolejowych. Zmienić ma się naprawdę wiele. Zwłaszcza w Opolu.

czytaj dalej

Dworzec w Brzegu – zrobiony! (zdjęcia)

Przedstawiamy zdjęcia odnowionego dworca kolejowego w Brzegu, wykonane w dniu jego oficjalnego otwarcia (9 lutego). W naszej galerii znajduje się 56 zdjęć. Autorem większości jest Robert Wyszyński; siedem ostatnich zdjęć to zdjęcia PKP SA.

czytaj dalej

Archiwalne artykuły ze strony OKOKO – wybrane kategorie

KDP

Polowanie na ICE-ki – cz. 2

Polowanie na ICE-ki – cz. 2

Druga część naszej relacji z zeszłorocznego polowanka na ICE-ki. Tym razem „kręcimy się” w okolicach wiaduktu Fuldatalbrucke niedaleko Morschen (objeżdżając go z prawie każdej strony). Oprócz tego: „międzytunelik” – niezwykłe miejsce, gdzie w leśnej górskiej głuszy kończy się jeden długi tunel, a zaraz dalej – po około zaledwie 60 metrach – zaczyna się drugi.

czytaj dalej

Nasze artykuły

CMK – 230 czy 300 km/h?

Najbardziej znana w Polsce linia – Centralna Magistrala Kolejowa (CMK), czyli jednocześnie najbardziej obciążony szybkim ruchem kwalifikowanym trakt kolejowy, przechodzi pierwszy etap modernizacji. Jednocześnie przygotowywane jest studium wykonalności…

czytaj dalej

Nasze relacje

160 km/h w kabinie EP09

W związku z naszym 1-kwietniowym kawałem („Powrót do przeszłości”) prezentujemy pierwszą część relacji z przejazdu Roberta Wyszyńskiego w kabinie elektrowozu EP09 z prędkością 160 km/h na odcinkach zmodernizowanych linii E 30: Opole-Węgliniec-Opole.

czytaj dalej

Nasze pisma

Rozebrane tory w Jełowej – odpowiedź z Zakładu Linii Kolejowych

Pamiętacie tę sprawę? Około 15 września br. rozebrano część torów na byłej stacji Jełowa. Jako że sprawa wyglądała dość tajemniczo i niepokojąco, wysłaliśmy pismo do Zakładu Linii Kolejowych w Opolu, z pytaniem „o co w tym chodzi”. Mamy już pierwszą odpowiedź.

czytaj dalej