UMWD – Kolej na Dolnym Śląsku, 7 maja 2010

Józef Sebesta, Marszałek Województwa Opolskiego, popiera pomysł uruchomienia nowego połączenia kolejowego z Wrocławia do Warszawy przez Częstochowę i Koniecpol.

Portal o kolei na Dolnym Śląsku: – PKP PLK twierdzi że modernizacja 40-kilometrowej trasy z Częstochowy do Koniecpola nie jest pomysłem nowym. Oszacowali, że remont będzie kosztował 505 mln zł, ale nie mają na to pieniędzy.

Józef Sebesta (Marszałek Województwa Opolskiego): – Znaczące skrócenie czasu jazdy pociągów z Wrocławia do Warszawy przez Opole, Częstochowę Stradom, Koniecpol i Centralną Magistralę Kolejową możliwe jest wyłącznie poprzez modernizację nie tylko odcinka Częstochowa-Koniecpol, ale również linii 144 na odcinku Opole-Fosowskie i 61 na odcinku Fosowskie-Koniecpol przez Częstochowę, gdzie dziś obowiązują prędkości do 30 km/h oraz budowie drugiego toru na odcinku linii 144 między Opolem a stacją Fosowskie.

W związku z tym zakres prac związanych z budową nowego toru i modernizacją linii kolejowych do 120 km/h jest ogromny. Obecnie trudno mówić o finansowaniu przez Województwo Opolskie tej inwestycji ze względu na brak oszacowania kosztów realizacji całości tego przedsięwzięcia, nie tylko odcinka Częstochowa-Koniecpol.

Czytaj całość na stronie Kolej na Dolnym Śląsku