Radio Opole, 6 marca 2008
Rzadko się zdarza, aby oddolna inicjatywa jednej osoby spotkała się z dużym poparciem instytucji samorządowych – od gminnych po wojewódzkie. Tak stało się w przypadku apelu Stanisława Stadnickiego z Racławic Śląskich w powiecie prudnickim. Zabiega on o reaktywowanie bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Przemyśl – Jelenia Góra. Pociąg pospieszny przejeżdżający m.in. przez Prudnik i Nysę kursował do zakończenia wakacji.
„Bezpośrednie połączenia kolejowe Prudnika z Dolnym i Górnym Śląskiem mają ponad stuletnią historię” – opowiada Stanisław Stadnicki: POSŁUCHAJ
Stanisław Stadnicki twierdzi, że przywrócenie wycofanego z rozkładu jazdy pociągu ma racjonalne uzasadnienie: POSŁUCHAJ
„Na decyzję PKP czekają również władze regionu” – mówi Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa Opolskiego: POSŁUCHAJ
Nie udało nam się skontaktować z Janem Tereszczukiem, prezesem PKP Przewozy Regionalne, gdyż przez najbliższy tydzień nie będzie go w pracy. Jego rzecznik prasowy obiecał, że do problemu ustosunkuje się na piśmie.
Jan Poniatyszyn
Źródło: Radio Opole
Całej audycji można posłuchać na stronie Racławic Śląskich
A co z bezpośrednim połączeniem Jeleniej Góry z Lublinem>? o to też trzeba powalczyć
Ja tak myślałem jak by udało si wznowic te połączenia to mogło by to wyglądac następująco:Pociąg Śnieżka relacji Jelenia Góra-Wrocław-Przemyśl Gł,powinien kursowac na odcinku Jelenia Góra-Jaworzyna Śl-Dzierzoniów-Nysa-Prudnik-Kędzierzyn Koźle dalej do Przemyśla.(kursowanie w dniach 14.06.2008-21.09.2008)
Natomiast pociąg do Lublina powinien kursowac na odcinku Wrocław Gł-Lublin bez zmian przez Opole na stacji Kedzierzyn Koźle zrobic dogodne skomunikowanie,natomiast wagony do Zakopanego kursowały by na odc.Wrocław Gł-Kedzierzyn Koźle (tutaj podmianka tych wagonów do składu z Jeleniej Góry a w Krakowie Płaszowie dzielenie na dwa pociągi jak dotychczas) tak powinno to wyglądac:
PRZYJAZD pociągu relacji Jelenia Góra-Nysa-Przemyśl Gł.o godz.23.54
ODJAZD tego pociągu o godz.0.16 (juz po zmianie loka) do Przemyśla Gł. przyjazd bez zmian
SKOMUNIKOWANIE Z POCIĄGIEM:
PRZYJAZD pociągu relacji Wrocław Gł.-Opole Gł-Lublin (Zakopane) o godz.00.02
ODJAZD tego pociągu o godz.0.07 (przyjazd do Lublina bez zmian)
Odłączenie wagonów Zakopiańskich i podczepienie do składu z Jeleniej Góry!!!
i z powrotem takie samo skomunikowanie z rannymi godzinami!!!
Podam poniżej rozkład jak by to wyglądało-praktycznie zero zmian!!
JELENIA GÓRA odj.18.22
Jaworzyna Śl. przyj.20.53/odj.20.56
Dzierżoniów Śl. odj.21.25
Nysa przyj.22.33/odj.22.35
Kędzierzyn Koźle przyj.23.54/odj.0.16 (dzielenie wagonów Zakopiańskich z Wrocławia do poc.relacji:Jelenia Góra-Przemyśl Gł.)
Katowice przyj.1.27/odj.1.30
Kraków Gł.przyj.3.12/odj.3.16
Kraków Pł.przyj.3.24/odj.3.34 (dzielenie składu do Zakopanego)
PRZEMYŚL GŁ. przyj.7.00
POWRÓT
PRZEMYŚL GŁ.odj.22.03
Kraków Płaszów przyj.1.25/odj.1.40 (dodanie wagonów Zakopiańskich)
Kraków Gł przyj.1.48/odj.1.53
Katowice przyj.3.29/odj.3.37
Kedzierzyn Koźle przyj.4.41/odj.5.00 (dzielenie wagonów Zakopiańskich do poc.Relacji:Lublin-Wrocław Gł.l)
Nysa przyj.6.19/odj.6.21
Dzierzoniów Śl. odj.7.33
Jaworzyna sL. przyj.8.03/odj.8.06
JELENIA GÓRA przyj.10.27 (5minut później niz dotychczas)
Mam nadzieję że po czerwcowej korekcie te marzenia sie spełnią !!!!
Tego życze sobie i tym wszystkim którzy są za tym połączeniem!
Za dużo kombinacji. Przypominam, że rok temu już taki hardcore był w postaci:
Jelenia Góra – Kłodzko – Nysa –>> << Przemyśl / Lublin /
KATOWICE <>
Jestem przeciw relacji łączonym.
Można zrobić prościej :
„Śnieżka” – Jelenia Góra – Przemyśl skierować tak jak proponujecie na Jaworzynę, Dzierżoniów i Nysę.
Przywrócić bezpośrednie połączenie Jeleniej Góry z Lublinem wraz z powrotem na starą trasę przez Lubliniec i Częstochowę Stradom.
A dotychczasowy łącznik Zakopane – Lublin zostanie zlikwidowany na rzecz wydłużenia porannego pociągu P 42104 relacji Katowice – Lublin w okresie letnio-zimowym do Zakopanego.