Zobacz też:
Tegoroczny maj na opolskich niezelektryfikowanych trasach zapowiada się orkiestrowo. 8 i 22 maja 19 czerwca br. odbędą się dwa specjalne przejazdy. W trasę wyruszy szynobus SA134, a na jego pokładzie – orkiestry dęte. Przeczytajcie informację ze strony Politechniki Opolskiej, głównego organizatora akcji:
Dział Promocji i Kultury Politechniki Opolskiej, 1 kwietnia 2010
Dział Promocji i Kultury Politechniki Opolskiej rozpoczął realizację oryginalnego przedsięwzięcia promocyjnego pod nazwą Kolej na orkiestrę czyli opolski ekspres dęty, którego pomysł zrodził się w ubiegłym roku, a pomysłodawcą jest Przemysław Ślusarczyk, dyrygent Orkiestry Politechniki Opolskiej.
Nawet najlepsza myśl potrzebuje sprzyjających warunków do realizacji, a te zapewnili współorganizatorzy czyli Zarząd Województwa Opolskiego, który wyraził na nią zgodę i zapewnił finansowanie oraz Opolski Zakład Przewozów Regionalnych dysponujący odpowiednimi środkami transportu czyli szynobusem, który jako pociąg specjalny wyruszy w trasę z Orkiestrą Politechniki Opolskiej (wraz z orkiestrami partnerskimi) na pokładzie.
Muzycy, zaczynając od Opola, dadzą krótkie koncerty na wybranych przystankach i stacjach kolejowych na terenie województwa opolskiego.
Całej akcji przyświeca kilka celów:
- promocja Politechniki Opolskiej, a zwłaszcza oferty edukacyjnej na kolejny rok akademicki,
- promocja kultury studenckiej i alternatywnych działań kulturalnych,
- promocja kolei i kolejowych szlaków turystycznych,
- aktywizacja lokalnej społeczności,
- promocja regionu i transportu publicznego,
- rewitalizacja niezelektryfikowanych tras kolejowych w województwie,
- dlatego „kolej na orkiestrę” …
Szynobus wyruszy w trasę dwa razy:
TRASA (I) – 8 maja 2010 roku
Opole Główne o. 11:30 [poc. nr 66600/1]
Osowiec Przystanek p. 11:47 / o. 12:07
Bukowo p. 12:25 / o. 12:35
Kluczbork p. 12:48 / o. 13:08
Olesno Śląskie p. 13:28 / o. 13:48 [poc. 66603]
Namysłów p. 14:57 / o. 15:20 [poc. 66604]
Wołczyn p. 15:41 / o. 15:51
Kluczbork p. 16:02 / o. 16:17 (przestawienie składu na inny tor)
Opole Główne p. 17:00
TRASA (II) – 22 maja 19 czerwca 2010 roku
rozkład jazdy aktualizowany 9 czerwca
Opole Główne o. 9:30 [poc. 66604/5]
Lewin Brzeski p. 9:48 / o. 9:58
Brzeg p. 10:10 / o. 10:30
Grodków Śląski p. 10:55 / o. 11:20
Nysa p. 11:55 / o. 12:35 [poc. 66608]
Łambinowice p. 13:00 / o. 13:20
Tułowice Niemodlińskie p. 13:32 / o. 13:42
Szydłów p. 13:48 / o. 13:58
Opole Główne p. 14:22
W dniu 29 marca br. odbyło się pierwsze spotkanie organizatorów, podczas którego omówiono najistotniejsze sprawy organizacyjne, m.in. ustalono terminy i trasy przejazdów. W spotkaniu ze strony uczelni udział wzięli: Krystyna Duda (kierownik DPiK), Przemysław Ślusarczyk (dyrygent OPO).
Krystyna Duda
Więcej informacji na stronie projektu: Kolej na Orkiestrę
Źródło: Politechnika Opolska
Propozycje
Organizatorzy zapraszają do przesyłania propozycji/wniosków dotyczących tej akcji lub kolejnych odsłon akcji (jest szansa na kolejne trasy – spójrzcie na komentarze p. Przemysława Ślusarczyka z Politechniki Opolskiej).
Adres mailowy: p.slusarczyk@po.opole.pl
Inicjatywa unikalna i godna pochwały. Szkoda, że pominięty został odcinek Nysa-Kędzierzyn Koźle – to też trasa spalinowa i co ciekawe w Białej i Racławicach Śląskich działają największe obecnie orkiestry południa regionu, które pewnie też chciałby włączyć się w taką inicjatywę i dać koncert ściągając ludzi na dworzec. Warto pamiętać o tym może za rok? Wszak jak TKp 4422 odjeżdżał z Racławic, a grała orkiestra, to prawie wszyscy płakali. Do dziś o tych łzach mimo, że dwuletnich krążą w kręgu maszynistów/mechaników legendy…
To chyba dlatego tamtędy nie jedzie :-)))
Jakbyś chciał wszystkie orkiestry dęte z całej linii Podsudeckiej pomieścić, toby 10 wagonów nie starczyło :-) Poza tym – podobno – Podsudecka to linia magistralna, a nie lokalna, tak? A to jest promocja linii lokalnych, ha, ha :-)
A tak na serio Nysa LEŻY na Podsudeckiej i tam jest sporo czasu na występy, pokazy, i bibkę.
Gorsze jest co innego: że mnie i Ani na przejeździe 22 maja z Brzegu do Grodkowa i Nysy chyba nie będzie… Znudziły nam się takie linie „pipidówy” – przesiadamy się na KDP!
Koniec świata… Hi, hi…
teraz tylko konkretne ceny biletów jak i Normalnych i ulgowych do przejazdu ja chce już mieć 22 maj bo dobrze bedzie pasował z brzegu taki przejazd i o której był by powrót ze strony nysy
A Kędzierzyn to co za ścianą jest???? Czy inne województwo????
A spytaj się organizatorów przejazdu :-)
Nie nas – my tu tylko podajemy komunikat…
Może jednak chodzi o to, że orkiestra mocno dęta (co ma fajny urok) zaczęłaby fałszować pod tymi obdrapanymi wiatami.
Wybaczcie; taki mam nocny sarkastyczny nastrój :-) Mnie się wydaje, że chodzi głównie o dalszą promocje reaktywowanych linii (głównie, choć nie tylko).
w zasadzie to szkoda pisać – piękna , duża stacja w Głuchołazach , czescy przyjaciele z orkiestrami , tylko chcieć ! a z Głuchołaz przez Racławice do KK , a może parowy pociąg z CR , no cóż ! może by zapytać samorządy w regionie , okres dobry , przedwyborczy.pozdrawiam
W związku z zamieszczeniem wielu komentarzy do informacji o akcji „Kolej na orkiestrę …” informujemy, że mamy nadzieję, jeśli akcja spodoba się i sprawdzi zorganizować przejazdy na innych trasach. Jako dwie pierwsze zostały wybrane te, które są opisane w rozkładach jazdy i na razie tylko na nie Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego dał środki i podpisze umowy z PR na ich realizacje. Miejmy nadzieję, że to dobry początek i będziemy organizować kolejne wyjazdy. W planach są także inne trasy – wspomniana w poprzednich postach Kędzierzyn-Koźle – Nysa, Nysa-Paczków, Strzelce Opolskie-Fosowskie, Nysa-Głuchołazy czy te zelektryfikowane jak Opole-Strzelce Opolskie, Opole-Kędzierzyn-Koźle.
Zapraszam do przesyłania propozycji dotyczących ewentualnych kolejnych odsłon akcji czy innych propozycji dotyczących naszej akcji na adres: p.slusarczyk@po.opole.pl
Strzelce-Fosowskie jest przejezdne w ogóle ? Może chodziło o Fosowskie-Kluczbork, a tym odcinkiem to z miłą chęcią bym się przejechał na pokładzie szynobusu.
Na stacji Strzelce Opolskie jest infrastruktura i tor w kierunku Rozmierki (kier. Fosowskie) zdjęto tylko trakcję, słupy dalej stoją. Kluczbork – Fosowskie – aż żal ściska. Za Gierka wybudowano esktra obwodnicę Kluczborka z Kuniowa aż prawie do Smard, żeby ruch tranzytowy węgla ze Śląska na Pomorze odbywał się z pominięciem stacji Kluczbork i miasta. Pamiętam, jak ją oddawano do eksploatacji i jeździły tam towarowe, parę lat temu wycięto trakcję ze słupami, a potem rozwalono torowisko, część nasypu ma być wykorzystana jako obwodnica droga i chyba już od strony Namysłowa to zrobiono częściowo. Obecnie Fosowskie – Kluczbork czynny jest jeden tor, w wielu miejscach chyba drugi rozebrano. Od Kuniowa najpierw zlikwidowano trakcję na jednym torze a w tamtym roku wycięto na drugim. Ruch cargo jest chyba niewielki bo głowa szyn jest rdzawa.
Może warto spróbować puścić pociąg z Racławic do Głubczyc? Jaki jest tam teraz stan trasy? Można brać pod uwagę?
Na pewno pomyślimy o tym w przyszłości jeśli KNO będzie miała kolejne odsłony ……..
Około września w Racławicach Śląskich ma się odbyć kolejna impreza kolejowa – być może uda się oczyścić brakujący odcinek Ściborzyce – Głubczyce, jeśli będa chętni i sprzęt (9 km zostało już oczyszczonych w zeszłym roku), wtedy możliwy byłby dojazd do Głubczyc, bo stan linii jak najbardziej na to pozwala, co potwierdziła PLK.
Witam wszystkich. Niestety mam tragiczną wiadomość i „dobrze”, że dziś nie ma Prima Aprilis, bo nikt pewnie nie uwierzyłby. Projekt organizacji imprezy w Racławicach nie utrzymał dofinansowania :(. Mimo tej tragedii i po ustaleniach ze specjalnego dzisiejszego spotkania impreza się odbędzie, ale już np przejazdy drezynami będą płatne. W ciągu około 14 dni okaże się, czy będzie pociąg specjalny z Czech (będzie na 99% jak Czesi dostarczą w odp. czasie dokumenty). Co do przejazdu do Głubczyc to daje temu 10%. W tym roku z naszej strony akcji koszenia nie będzie. Przyczyna prosta: praca katorżnicza, robi 10-20 osób, koszta paliwa niesamowite i ZERO wsparcia ze strony władz Głubczyc, którym najbardziej powinno zależeć. Za to poprawimy „do czysta” odcinek Racławice Śląskie-Ściborzyce tak, by coś ciekawego nim pojechało, ale na przejazd do Głubczyc hmmm dziś bym nie liczył. Teraz problemem jest zebranie nie małej kasy na organizacje imprezy, a nikt nie ma ochoty na mówienie stronie Głubczyckiej, że trochę powinno im zależeć.
O atrakcjach imprezy w Racławicach, co będzie, czego nie będzie więcej napiszę na kolejpodsudecka.pl w niedzielę ew. poniedziałek.