W dniach 4-28 lutego remontowana będzie grabiszyńska estakada kolejowa, a w dniach 2-14 lutego, w związku z budową autostrady A-1, zostanie zamknięty dla ruchu pasażerskiego jeden tor na odcinku Gliwice-Zabrze. Obie sytuacje (dziejące się w sąsiednich województwach) wpłyną na kursowanie niektórych opolskich pociągów…
Kierunek: Dolny Śląsk
Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych, luty 2010
W dniach 4-28 lutego 2010 r. remontowana będzie estakada kolejowa i wiadukty na najważniejszym odcinku Wrocławskiego Węzła Kolejowego pomiędzy Dworcem Głównym a posterunkiem Grabiszyn, z którego odgałęziają się linie kolejowe w stronę Wałbrzycha, Legnicy, Głogowa, Poznania i Oleśnicy (prace mają związek z pęknięciem filarów wiaduktów w ciągu estakady – zobacz więcej). W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadza zmiany do rozkładu jazdy pociągów. Najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej.
[wybraliśmy tylko zmiany dotyczące Opolszczyzny – pełną listę zmian znajdziesz na stronie PR – red. okoko]
Pociągi odjeżdżające z opóźnieniem ze stacji Wrocław Główny:
- poc. nr 66133 rel. Wrocław Gł. (o. 16:30) – Kluczbork
będzie odjeżdżał o godz. 16:36 (6 minut później) - poc. nr 66135 rel. Wrocław Gł. (o. 17:36) – Namysłów (w piątki Kluczbork)
będzie odjeżdżał o godz. 17:48 (12 minut później)
Pociągi przyjeżdżające z opóźnieniem do stacji Wrocław Główny:
- poc. nr 60130 rel. Kluczbork – Wrocław Gł. (p. 13:18)
będzie przyjeżdżał o godz. 13:33 (15 minut później); - poc. nr 60646 rel. Oleśnica – Wrocław Gł. (p. 16:11)
będzie przyjeżdżał o godz. 16:17 (6 minut później)
Pociągi odwołane:
- poc. nr 66023 rel. Opole – Wrocław Gł. (7.15/7.18) – Wrocław Pracze (p. 7.35)
kończy bieg na st. Wrocław Gł. (odwołany na odcinku Wrocław Gł. – Wrocław Pracze);
Pozostałe pociągi będą kursować z opóźnieniami nie przekraczającymi 5 minut.
Szczegółowe informacje dotyczące wszystkich zmian znajdują się w internetowym rozkładzie jazdy pociągów pod adresem http://rozklad-pkp.pl/
Przepraszamy za utrudnienia.
Źródło: DZPR
Zobacz też: Pociągi zmieniają godziny odjazdów (Gazeta Wrocławska)
Zmiany w kursowaniu pociągów Przewozów Regionalnych można znaleźć również na tej stronie (wpisując nazwę stacji):
Kierunek: Śląsk
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych, luty 2010
Otrzymaliśmy od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informację, że ze względu na budowę autostrady A-1 nad odcinkiem kolejowym Zabrze-Gliwice, od 2 do 14 lutego 2010 roku, zostanie zamknięty dla ruchu pasażerskiego tor nr 2, znajdujący się na tym odcinku. W związku z zaistniałą sytuacją, konieczne było dokonanie zmiany organizacji ruchu naszych pociągów. Mając na uwadze, aby wynikłe utrudnienia były jak najmniej dotkliwe dla podróżnych, przeprowadziliśmy szczegółową analizę wprowadzanych zmian, które dotyczą między innymi linii w kierunku Częstochowy, Gliwic, Wrocławia, Krakowa.
W związku z powyższym, podjęta została decyzja, iż od 2 do 14 lutego br. część pociągów będzie kursowało drogą okrężną i/lub według zmienionego rozkładu jazdy oraz odwołane zostaną następujące pociągi…
Zobacz szczegóły (PDF)
Nadmieniamy, że drogą okrężną przez stację Bytom, z pominięciem odcinka Gliwice-Chorzów Batory kursują następujące pociągi InterREGIO:
- IR 37121 rel. Kraków Gł. (planowy odj. 14.05) – Poznań Gł. (planowy przyj. 21.26)
- IR 63126 rel. Wrocław Gł. (planowy odj. 13.39) – Przemyśl Gł. (planowy przyj. 21.50)
- IR 73120 rel. Poznań Gł. (planowy odj. 6.15) – Kraków Gł. (planowy przyj. 12.55)
Wprowadzając ograniczenia w ruchu pociągów, dołożyliśmy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności pasażerów. W okresie zamknięcia torowego, umożliwiamy podróżnym przejazd we wszystkich pociągach interREGIO na odcinku Katowice-Gliwice (w obie strony) na podstawie wszystkich biletów (jednorazowych, okresowych, czasowych i strefowych miesięcznych imiennych) wydanych na przejazdy pociągami REGIO. Na wybranych odcinkach, niektóre pociągi interRegio, będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Ponadto, na stacji Katowice, zapewniamy skomunikowanie większości pociągów, kursujących w okresie zamknięcia torowego, w zmienionym rozkładzie jazdy.
W związku z wymienionymi zakłóceniami w ruchu pociągów, prosimy podróżnych o bieżące informowanie się, w zakresie zaistniałych zmian, w punktach informacji kolejowej, na tablicach ogłoszeń lub na stronie internetowej www.przewozyregionalne.pl/zmiany.
Źródło: ŚZPR
Zmiany w kursowaniu pociągów Przewozów Regionalnych najłatwiej znaleźć na tej stronie (wpisując stację):
Przykładowe zmiany:
Pociąg interREGIO 73120 z Poznania do Krakowa Głównego w dniach 3-5 luty odjeżdża z Kluczborka 17 minut później. Kursuje z pominięciem stacji Zabrze. Do stacji docelowej Kraków Główny przyjeżdża 31 minut później (13:26). Z wyszukiwarki zmian dowiemy się również, że od 2 do 14 lutego 2010 r., na odcinku Katowice-Gliwice (w obie strony) we wszystkich pociągach interREGIO honorowane są bilety wydane na przejazd pociągami REGIO.
Ten sam pociąg w dniach 10-13 lutego (środa-sobota) odjeżdża z Kluczborka o „zwykłej” godzinie (8:47), natomiast do Krakowa przyjeżdża 26 minut później; również nie zatrzymuje się na stacji Zabrze (jedzie okrężną drogą przez Bytom).
To tylko przykłady – zachęcamy do zaglądania na wspomnianą wyżej stronę.
AO
Na megafonie na stacji Opole Główne pracuje debilka. Przejawem głupoty i niekompetencji są błędne zapowiedzi pociągów. Kobieta niepoważnie podchodząc do swojej pracy zapowiada pociągi interREGIO jako REGIO – czyli dla niej wszystko co jeździ pod banderą Przewozów Regionalnych to REGIO!
9 lutego 2010, po godzinie 18.00 … „pociąg REGIO Szyndzielnia z Wrocławia do Bielska Białej przez KK, Rybnik, Żory itd… – zapowiedzi nie poprawiła i po wjeździe pociągu również było tak samo… ta sama kobieta przez długi czas zapowiadała w maju pociągi interREGIO jako pociągi osobowe i nawet po osobistym zwróceniu jej uwagi nic nie pomogło (dodam, że megafoniści w Opolu mają swój pokoik w budynku dworca od strony peronu 1 – drugie okienko, często otwarte latem, na prawo od drzwi stalowych za czerwoną budką z Fast Foodem
Czy nikt nie kontroluje pracy megafonistów w Opolu ? Wspomniana pani przegina pałę konkretnie i powinna jej zostać udzielona porządna reprymenda! A jak się nie poprawi to powinna zostać przeniesiona z megafonu na inne stanowisko i nie wprowadzać ludzi w błąd! Bo takie pomyłki później sporo kosztują zdezorientowanych pasażerów…
Proponuję powyższe uwagi przesłać do PR Opole (megafon w Opolu należy do PR) i UMWO. Z tym że jak wysyłasz skargę do PR to musisz podać swoje dane, gdyż inaczej skarga nie zostanie rozpatrzona. W Kędzierzynie też często zapowiadają debilki z tym że tu megafon należy do PLK.