A oto i zestawienie za kwiecień. Podobnie jak w zestawieniu marcowym (nie wspominam o podsumowaniu kwartalnym, bo to trochę inna bajka), dane liczbowe uzupełniliśmy kilkoma fajnymi wykresami ;-)
Jeden z wykresów przedstawia frekwencję w ciągu całego miesiąca dla porannego pociągu do Nysy, dwa kolejne pozwalają na skrótowe porównanie obecnych wyników badań potoków z wynikami z poprzednich 2 miesięcy.
Mamy też rekord! W kwietniu (w jednym pociągu, na całej trasie Brzeg-Nysa) liczba pasażerów przekroczyła setkę.
PS. Dane liczbowe otrzymaliśmy – jak zwykle – z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki UMWO. Dziękujemy.
No to fajnie! :-) Mamy nowy rekord na linii! 104 pasażerów w dniu 30 kwietnia, czyli tuż przed długim weekendem! Dla SA 103 to mega tłok, ale na szczęście jechał SA 134, więc wszyscy siedzieli. Gdyby zaś liczyć pociąg nr 64134 na CAŁEJ trasie, (Brzeg – Kędzierzyn Koźle), to być może ta liczba wynosiłaby powyżej 200, jednak tymi danymi nie dysponujemy.
Jednak ten „stary” rekord – z roku 2006 – jak dotąd nie został pobity. Otóż pociągiem popołudniowym jechało z Grodkowa do Brzegu aż 120 ludzi (ponad 80 osób to wycieczka harcerzy). I jechali z mnóstwem bagaży – w jednej „bonanzie” – ponoć był sajgon i dużo ścisku :-).
Podobno także 3 maja (koniec długiego weekendu) na ostatnim pociągu z Nysy do Brzegu – gdzie głównie jechali studenci – podróżowało ok. 100 osób. Nie mamy na razie tych danych, ale być może mieć będziemy.
Nic bardziej nie cieszy, niż takie wyniki na niedawno reaktywowanej linii, która tak naprawdę dopiero „uczy się chodzić”. I to w czasie, kiedy wyraźnie widać spadki przewozów w pociągach osobowych i pospiesznych na innych liniach.
Dla Ani – redaktor tej strony (zresztą: mojej ULUBIONEJ redaktor :-)- za tabelki, wykresy, słupki i inne ciekawostki czapki z głów i mega SZACUN! :-)
Oby tak dalej!!! Czy bilety są sprzedawane i sprawdzane dokładnie? Oby tylko niewmawiano nam , ze przez frekwencję linia znowu jest do zamknięcia…
dzien dobry bardzo piekbnie idzie teraz nasza kochana linia kolejowa Brzeg-Nysa w 2006 roku nie było takiej frekwencji jedynie na powitanie pociagu w 2006 roku jechało duzo pozdrawiam panie Robercie bede w brzegu w srode z kolegom i koleżankami był by pan na stacji bo morzna porozmawiac przyjade tym na 15,08 i wracamy na 18,58 sory 19,05 pozdrawiam niech sie pan wyrwie na stcje na chwile pozdrawiam pana i paniom Anie
Maślanka
Bilety są nie tylko sprawdzane, ale sprzedawanego z przenośnej kasy – jak w Czechach czy Niemczech. Na tej linii to już norma :-) Frekwencja jest liczona na specjalnym diagramie, gdzie zapisuje się ile osób wsiadło i wysiadło na każdym przystanku.
Obawiam się jednak, że przy przejazadach wysokofrekwencyjnych kierownik (wydający wtedy sporo biletów: trzebna też wydać resztę, pilnować przy odjazdach itp.) nie zawsze jest w stanie wszystkich dokładnie policzyć. Ale generalnie ta frekwa w tabelach jest taka sama jak w realu lub bardzo zbliżona – bo niekiedy sprawdzałem, jadąc i licząc.
Jak na linię reaktywowaną, to myślę że pod względem przewozów zmieściłaby się w pierwszej trójce reaktywowanych linii w Polsce (jest wiele reaktywowanych odcinków z mniejszą frekwą od Brzeg-Nysa, lub nawet… dużo mniejszą – w tym na Dolnym Śląsku).
Nikt więc nie ma najmniejszego zamiaru zamykać tej linii! Zamykano ją i katrupiono wystarcząjaco dużo razy.
Do Kamila
Napiszę Ci na maila :-) Na odcinku Olszanka – Brzeg jeździ od kilku dni taki wiekowy „Autosan” – chyba to się H-9 nazywa.