1 stycznia br. również i Przewozy Regionalne wprowadziły podwyżkę cen niektórych swoich biletów. Niektórych, czyli w tym przypadku JEDNORAZOWYCH na przejazdy na DŁUGICH trasach (ponad 320 km) pociągami interREGIO i REGIOekspres.

Warto wiedzieć, że dzięki REGIOkarnetowi i biletowi turystycznemu osoby podróżujące na biletach w taryfie normalnej mogą uniknąć skutków tej podwyżki.

Poniższa tabelka przedstawia stare i nowe ceny. Jak widać, im dłuższa trasa, tym większy zakres podwyżki: od ok. 8% (przedział 321-360 km) do ok. 24% (ponad 700 km).

Przedział
taryfowy
[km]
Stara cena
[zł]
Nowa cena
[zł]
Różnica
[zł]
Różnica
[%]
321-360 48 52 4 8
361-400 50 55 5 10
401-500 54 60 6 11
501-600 56 65 9 16
601-700 57 70 13 23
701-800 58 72 14 24

Które trasy?

Podwyżka – jak wspomniałam – dotyczy biletów na trasach o długości powyżej 320 km. Więcej zapłacimy więc za przejazd pociągami interREGIO i REGIOekspres np. z Opola Głównego do, przykładowo:

  • Warszawy (395 lub 403 km),
  • Rzeszowa (347 km),
  • Radomia (347 km),
  • Lublina (468 km),
  • czy Chełma (541 km).

Na długie trasy – REGIOkarnet!

Wyjazdy najczęściej łączą się z powrotami. 60 + 55 zł za bilet do i z Warszawy to więcej niż cena REGIOkarnetu na wszystkie pociągi PR (99 zł)! A REGIOkarnet daje przecież więcej możliwości. W weekend można również skorzystać z biletu turystycznego.

Spójrzmy na połączenie Opola Głównego z Warszawą Centralną.

Na tej trasie od 11 grudnia 2011 r. kursuje interREGIO Piast. Do Warszawy jedzie on przez Kędzierzyn Koźle (403 km), a z Warszawy – przez Strzelce Opolskie (395 km).

Bilet w obie strony po podwyżce kosztuje 115 zł (60 + 55), czyli 11 zł więcej niż przed 1 stycznia. Tymczasem REGIOkarnet w wersji na wszystkie pociągi PR (także interREGIO) kosztuje 99 zł. Oszczędzamy 16 zł, a dodatkowo mamy „bonusowo” jeszcze jeden dzień podróżowania wszystkimi pociągami PR… (REGIOkarnet to 3 dni podróżowania – zob. niżej)

Jeszcze więcej zaoszczędzimy podróżując na trasie Brzeg-Warszawa Centralna – 21 zł (120 zł w dwie strony na biletach jednorazowych w stosunku do 99 zł na REGIOkarnecie).

Natomiast jeśli nasza podróż zamknie się między piątkowym wieczorem a poniedziałkowym porankiem (choć w przypadku IR Piast może być to niezbyt wygodne – do Warszawy pojedziemy właściwie tylko na sobotni wieczór i noc oraz niedzielny poranek i przedpołudnie), możemy skorzystać z biletu turystycznego67 zł w wersji na wszystkie pociągi PR.

[ceny biletów jednorazowych dotyczą taryfy normalnej]

Przypomnijmy, REGIOkarnet w wersji na wszystkie pociągi Przewozów Regionalnych pozwala na 3 dowolne dni podróżowania wszystkimi pociągami PR (oraz innych przewoźników – Arriva, KD, KW, KŚ) w ciągu 2 miesięcy. Tak więc jeden dzień podróży na REGIOkarnecie wyniesie nas tylko 33 zł. Jeden dzień – tam, drugi – z powrotem, a trzeci – jako możliwość np. dodatkowej, całodniowej wycieczki lub następnego wyjazdu „tam”.

Opis oferty na stronie przewoźnika: REGIOkarnet

Bilet turystyczny pozwala na podróżowanie pociągami PR (oraz innych przewoźników – Arriva, KD, KW, KŚ) podczas całego weekendu, tzn. od piątku od godz. 18 do poniedziałku do godz. 6.

Opis oferty na stronie przewoźnika: Bilet turystyczny

Ponadto oba bilety mają wartość dodaną w stosunku do zwykłych biletów jednorazowych:

  • nie są to bilety jednorazowe, a bilety ważne w pewnym okresie (dzień, dni lub ramy godzinowe) – możemy więc z nimi wsiąść do dowolnego pociągu (np. REGIO) honorującego je przewoźnika, na dowolnej trasie, bez dodatkowej dopłaty,
  • REGIOkarnet pozwala na podróżowanie również 1 klasą pociągów RE (np. w pociągu Desiro na trasie Wrocław-Görlitz),
  • oba bilety ważne są nie tylko na terenie Polski, ale umożliwiają również dojazd do pierwszej stacji za granicą naszego kraju (wykaz stacji – na stronie PR).

Podsumowując, na długich trasach warto podróżować na REGIOkarnecie lub bilecie turystycznym. Oba bilety muszą być w wersjach droższych, czyli w wersji na wszystkie pociągi Przewozów Regionalnych (II wariant).

REGIOkarnet w takiej wersji kosztuje 99 zł, a bilet turystyczny – 67 zł.

W mediach

AO