Dziś, 1 grudnia odbyła się konferencja prasowa poświęcona nowemu rozkładowi jazdy Przewozów Regionalnych w naszym regionie. Na konferencji był dziennikarz Radia Plus Opole, Andrzej Szarometa. Andrzej udostępnił nam materiał z radiowej popołudniówki.

„Z Opola nie dojedziemy już bezpośrednio do Tarnowskich Gór; bez pociągów na liniach spalinowych w pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, ale za to bez większych cięć w pozostałych okresach roku. Tak wygląda nowy rozkład pociągów w regionie, który zacznie obowiązywać od niedzieli 11 grudnia.

Wśród nowości pociągów spółki Przewozy Regionalne kursujących przez nasz region jest codzienny pociąg interREGIO „Piast” z Wrocławia do Warszawy Wschodniej oraz wydłużenie pociągu „Bolko” do Chełma. Lokalnie pojawi się piątkowe połączenie Wrocławia z Opolem przez Jelcz Miłoszyce, a więcej na temat rozkładu jazdy na stronie przewoźnika www.przewozyregionalne.pl”

Rozmowa

Andrzej Szarometa rozmawia z Bartłomiejem Horaczukiem (UMWO) i Sylwestrem Brząkałą (OZPR). Nagranie trwa ponad 4 minuty.

[audio:http://okoko.net.pl/wp-content/uploads/big/plus_konferencja11.mp3]

Co jeszcze?

Z informacji otrzymanych od Andrzeja wiemy również, że:

  • są już protesty do nowego rozkładu jazdy – dotyczy to likwidacji pierwszego pociągu z Zawadzkiego (przed 6 rano w Opolu) i popołudniowego do Strzelec Opolskich (po 17)
  • kolejowy absurd – wyremontowano łuk między Bolko a Opolem Wschodnim, jednak pociągi z „poremontową” prędkością pojadą nim od 1 czerwca, czyli od pierwszej planowanej korekty! Dlaczego tak? Wyjaśnia Robert Wyszyński: „Kwestia tego osławionego już łuku to kwestia PLK (zamawiania nowego rozkładu jazdy na starych tabelkach). A pierwsza poprawka jest właśnie dopiero w czerwcu – stąd jest jak jest. Ten sam problem dotyczy nowych rj na liniach dopiero co zrobionych z RPO (jak Wolsztyn – Poznań). Pociągi mogą jechać szybciej (100 km/h bez zwolnień), a nie pojadą, bo rj-ty byly zamawiane na starych tabelach, zresztą do dziś niezmienionych – taka procedura.”

Zobacz też: