Radio Opole, 22 kwietnia 2010
Już od 4 maja na polskim odcinku tranzytowej trasy kolejowej Jindrzichów – Mikulovice przez Głuchołazy rozpocznie się remont wiaduktów. Prace prowadzone będą nad Złotym Potokiem. Czeski przewoźnik proponuje pasażerom autobusową komunikację zastępczą, która zdaniem Pawła Szymkowicza będzie wygodniejsza niż dotychczasowa.
Zobacz też:
- Więcej informacji (po czesku, PDF częściowo po polsku) na stronie Ceske Drahy [link od bugear]
- Komentarze pod tekstem Wrocław-Jesenik. Kolej planuje nowe połączenie przez Brzeg, Nysę i Głuchołazy
Rozkład jazdy i szczegółowe wyjaśnienia:
Na stronie Ceske Drahy znajdziemy także rozkład jazdy autobusów komunikacji zastępczej (ważny w dniach 4 maja-6 czerwca oraz 7-14 czerwca 2010), a na ostatniej stronie podlinkowanego PDF-a – również wyjaśnienia po polsku:
Szanowni podróżni,
z powodu remontu odcinka kolejowego na szlaku Mikulovice-Głuchołazy spółką PKP PLK s.a. nastąpi w dniach od 4 maja do 6 czerwca 2010 roku przerwa w ruchu kolejowym na odcinku Mikulovice-Głuchołazy-Jindřichov ve Slezsku. Wszystkie pociągi będą podczas przerwy w ruchu kolejowym zastąpione transportem autobusowym. Podczas przerwy w ruchu kolejowym ważny będzie rozkład jazdy komunikacji zastępczej (zobacz).
Transport zastępczy za pociągi pośpieszne Ostrava-Krnov-Jeseník będzie organizowany (poza wyjątkiem R 881 i 886) w dwóch trasach:
- Linia komunikacji zastępczej oznakowana literą Z pojedzie ze stacji Jindřichov ve Slezsku poprzez przystanki Głuchołazy miasto (przystanek na dworcu autobusowym w mieście)-Mikulovice-Písečná-Česká Ves do stacji Jeseník i odwrotnie. Połączenia linii komunikacji zastępczej Z przyjadą na stację Jeseník ok. 15 minut opóźnione. Na stacji Jeseník nie będzie zapewnione połączenie na pociąg w kierunku stacji Hanušovice i Zábřeh na Moravě. W odwrotnym kierunku pojadą połączenia tej linii ze stacji Jeseník o ok. 20 minut wcześniej aniżeli regularny odjazd pociągu.
- Linia komunikacji zastępczej oznakowana literą R pojedzie ze stacji Jindřichov ve Slezsku poprzez przystanki Zlaté Hory, stacja kol., Ondřejovice przystanek, Ondřejovice, Mikulovice, stacja kol. i Písečná, rozdroże do stacji Jeseník (linia ta nie jest prowadzona w przypadku pociągów R 881 i 886),
Zamiast pociągów R 881 w W i 886 dziennie pojedzie w odcinku Mikulovice-Jeseník i odwrotnie równolegle z połączeniami autobusowej komunikacji zastępczej także pociąg, który będzie ze stacji Mikulovice kontynuować jazdę bezpośrednio do stacji Zlaté Hory i odwrotnie.
Pociągi osobowe będą zastąpione na odcinku Jindřichov ve Slezsku-Głuchołazy miasto (przystanek na dworcu autobusowym w mieście)-Mikulovice i odwrotnie. Pociągi osobowe Os 23657 w W, 23663, 23667, 23672, 23662, 23666 będą na odcinku Mikulovice-Zlaté Hory odwołane, zastąpione są połączeniami komunikacji zastępczej za pociągi pośpieszne Jindřichov ve Slezsku – Jeseník i odwrotnie.
Dzień przed przerwaniem ruchu kolejowego 3 maja 2010 będzie już R 886 zastąpiony autobusową komunikacją zastępczą na odcinku Krnov-Jeseník.
Na tą przerwę w ruchu kolejowym będzie od 7 czerwca do 14 czerwca nawiązywać współbieżna przerwa w ruchu kolejowym spółki SŽDC s.o. na odcinku Krnov-Jeseník, wszystkie pociągi będą podczas przerwy w ruchu kolejowym zastąpione zastępczą komunikacją autobusową, która będzie organizowana według rozkładu jazdy komunikacji zastępczej.
Na wszystkich liniach zastępczej komunikacji autobusowej będą podróżni obsługiwani tak samo jak w pociągu przyśpieszonym.
Przez wzgląd na liczbę autobusów komunikacji zastępczej niezbędne jest w przypadku grupowych transportów podróżnych (wycieczki szkolne, akcje turystyczne itp.) w ilościach 15 i więcej osób zgłosić wymagania transportowe. Wymaganie powinno zawierać numer połączenia, liczbę podróżnych, stację wyjściową i stację docelową na szlaku kolejowym i telefoniczny kontakt do zamawiającego.
Wymagania te można zastosować przynajmniej na dwa dni robocze przed dniem odjazdu osobiście w kasie pasażerskiej na szlaku kolejowym 292, telefonicznie lub e-mailem na placówce Českých drah, a.s.: tel. +420 840 112 113, e-mail: info@cd.cz Na placówkach tych udzielimy państwu również bliższe informacje o organizacji transportu i komunikacji zastępczej podczas przerwy w ruchu kolejowym.
Przystanki zastępczej komunikacji autobusowej:
- Krnov – przy stacji kolejowej
- Město Abrechtice – przy stacji kolejowej
- Třemešná ve Slezsku – na głównej drodze przy stacji kolejowej
- Jindřichov ve Slezsku – przy stacji kolejowej
- Glucholazy – przy stacji kolejowej (tylko dla połączeń z/do stacji Nysa ew. Opole)
- Glucholazy miasto – przystanek nadzwyczajny na dworcu autobusowym w mieście, podróżni obsługiwani jak ze stacji Glucholazy
- Zlaté Hory – przy stacji kolejowej
- Zlaté Hory, žel. st. na przystanku autobusowym (dla połączeń jadących z/do Jindřichova v.S.), podróżni obsługiwani są tak samo, jak ze stacji Zlaté Hory
- Ondřejovice – na głównej drodze na przystanku
- Ondřejovice zastávka – na głównej drodze na przystanku
- Mikulovice – przy stacji kolejowej
- Mikulovice, žel. st. na przystanku autobusowym, podróżni obsługowani są tak samo jak ze stacji Mikulovice
- Hradec-Nová Ves – na głównej drodze, na przystanku autobusowym autobusów „Hradec-Nová Ves, žel.st.”
- Písečná – przy stacji kolejowej
- Písečná, rozc. na przystanku autobusowym, podróżni obsługowani są tak samo jak ze stacji Písečná
- Česká Ves bazén – na głównej drodze , na przystanku autobusowym autobusów linii „Česká Ves, Krytý bazén, Řetězárna”
- Česká Ves – na głównej drodze, na przystanku autobusowym autobusów linii „Česká Ves, obecní úřad”
- Jeseník – przy stacji kolejowej
- Lipová Lázně zastávka – na głównej drodze, na przystanku autobusowym autobusów linii „Selská Světnička”
- Lipová Lázně – przy stacji kolejowej
- Horní Lipová – przy stacji kolejowej
- Ramzová – na głównej drodze, na przystanku autobusowym autobusów linii „Ramzová, hotel Horská chata”
Ostružná przy stacji kolejowej
Ciekawe tylko czy zostanie przekazana ludziom informacja o autobusach odjeżdżających z dworca PKS? Ja wiem, bo wchodzę na OKOKO, ale reszta Głuchołazian? Jeśli nie będzie choćby małej „reklamki” to raczej po fakcie nie dziwiłbym się, że połączenie nie cieszyło się sporym zainteresowaniem.
Widać ktoś z opolskiego ZPR zagląda na OKOKO ponieważ wczoraj kursy międzynarodowe obsługiwał szynobus, tylko przydała by się jakaś tablica że jedzie on do Głuchołaz (wyświetlacz nie ma chyba zaprogramowanej tej miejscowości), wczoraj była sytuacja że pomimi tego iż konduktorka przeszła po szynobusie mówiąc że jedziemy w strone Głuchołaz to na wysokości wiaduktu się dwóch chłopaków opamiętało że wsiedli tam nie trzeba, dobrze że w Nowym Świętowie mogli złapać 46125 heheheehe
i parę zdjęć tego niecodziennego widoku w Głuchołazach czyli szynobus SA134-011
http://bartiinysa.prv.pl/relacje/19/19.htm
Kurcze blade, ale czad – SA 134 w Głuchołazach!!! Tego jeszcze chyba nie grali.
Chcę zaliczyć SZYNOBUSEM tę trasę, ale kto mi powie, czy i kiedy znowu pojedzie?
Jak ktoś wie, to poproszę!
prawdopodobnie będzie jeździł do czasu KKA na pociągach międzynarodowych, może w sobotę jak będę wybierać się na ekspres dęty to powinna być mijanka z nim (międzynarodowym do Ostruznej) w Łambinowicach więc w razie czego dam znać.
ps z tego co widziałem w Głuchołazach to PLK nie remontuje tylko jednego mostu, widac wzieli się w końcu konkretnie też i za inne mostki itp…
prace w Głucholazach idą pełną parą, aż się ździwiłem jak wczoraj po 17 na moście nad Białą Głuchołazką trwały jeszcze roboty i to nie w stylu jeden robi a reszta się patrzy, czyżby się nie dało tak pracować podczas innych remontów czy modernizacji?