Od 21 czerwca 2010…
bilet fioletowy jest nieco droższy. Więcej informacji i porównanie z biletami na pociąg interREGIO.
PKP Intercity, 28 grudnia 2009
Od 1 stycznia 2010 r. rusza kolorowy hit spółki PKP Intercity S.A. Co to oznacza dla pasażerów? Podróż za 35 złotych pociągami TLK z Warszawy do Krakowa! Podróż za 43 złote pociągami TLK z Wrocławia do Przemyśla i za 34 złote z Wrocławia do Krakowa! Taniej i wygodniej nikt w Polsce nie wozi.
Od 1 stycznia 2010 w TLK:
- Warszawa-Kraków – 35 zł 40 zł
- Wrocław-Przemyśl – 43 zł 46 zł
Bilet fioletowy relacyjny – tak nazywa się najnowsza oferta PKP Intercity, skierowana do pasażerów pociągów TLK – będzie dostępny już od 1 stycznia.
Warszawa-Kraków
Bilet fioletowy na pociągi TLK kursujące między Krakowem a Warszawą będzie kosztował jedynie 35 złotych na drugą klasę i 55 złotych na pierwszą klasę. W pierwszej klasie podróżni mogą (lecz nie muszą) wykupić dodatkową miejscówkę za 10 złotych.
To bilet na każdą kieszeń.
Bilet fioletowy relacyjny z Warszawy do Krakowa jest najtańszą ofertą na rynku. Warto podkreślić, że TLK mimo niskiej ceny gwarantują podróż wygodnym pociągiem, przeznaczonym do obsługi połączeń dalekobieżnych, a nie składem dedykowanym do obsługi krótkich, regionalnych tras. Jedynym słowem: najtańszy bilet na prawdziwy pociąg!
Bilet fioletowy relacyjny na trasę Warszawa-Kraków to najlepsza jakość za najniższą cenę. Dotychczas za przejazd pociągami TLK trzeba było zapłacić 49 zł w II klasie i 76 zł w I klasie (plus obowiązkowa miejscówka za 5 zł). Dziś to – podkreślmy – jedynie 35 zł za II klasę i 55 zł na I klasę. Warto zauważyć, że za bilet drugiej klasy z Warszawy do Krakowa na pociąg interREGIO zapłacimy 40 zł, czyli o 5 złotych więcej niż w pociągach TLK.
A komfort podróży? Nieporównywalny.
Bilet fioletowy relacyjny obowiązuje w 12 pociągach TLK łączących Warszawę z Krakowem.
Pociągi z Warszawy do Krakowa, w których obowiązuje bilet fioletowy:
- TLK 1311 – Warszawa Cent. (odjazd 6.15) – Kraków Gł. (przyjazd 8.47),
- TLK 13411 – Warszawa Cent. (odjazd 6.15) – Kraków Gł. (przyjazd 8.47),
- TLK 1317 – Warszawa Cent. (odjazd 11.15) – Kraków Gł. (przyjazd 13.53),
- TLK 1315 – Warszawa Cent. (odjazd 15.15) – Kraków Gł. (przyjazd 17.46),
- TLK 13415 – Warszawa Cent. (odjazd 15.15) – Kraków Gł. (przyjazd 17.46),
- TLK 1319 – Warszawa Cent. (odjazd 19.30) – Kraków Gł. (przyjazd 22.29).
Wrocław-Przemyśl
To nie wszystko! Taniej pojedziemy też z biletem fioletowym na trasie Wrocław-Przemyśl. Dotychczas za przejazd pociągami TLK trzeba było zapłacić 56 zł w II klasie i 86 zł w I klasie (plus obowiązkowa miejscówka za 5 zł). Dziś to – podkreślmy – jedynie 43 zł za II klasę i 65 zł na I klasę. Warto zauważyć, że za bilet drugiej klasy z Wrocławia do Przemyśla na pociąg interREGIO zapłacimy 46 zł, czyli o 3 złote więcej niż w pociągach TLK. A komfort podróży? Nieporównywalny.
- z Wrocławia do Opola – tylko 16 zł (II kl.),
tymczasem bilet na interREGIO jest droższy i kosztuje 19 zł; - z Wrocławia do Katowic – tylko 26 zł (II kl.),
tymczasem bilet na interREGIO jest droższy i kosztuje 29 zł; - z Wrocławia do Krakowa – tylko 34 zł,
tymczasem bilet na interREGIO jest droższy i kosztuje 37 zł; - z Wrocławia do Rzeszowa – tylko 41 zł,
tymczasem bilet na interREGIO jest droższy i kosztuje 44 zł.
Co więcej podróż pociągiem TLK z biletem fioletowym bywa tańsza niż pociągiem osobowym! Bilet fioletowy TLK z Krakowa do Katowic kosztuje tylko 13 zł, zaś bilet na zwykły pociąg osobowy jest droższy i kosztuje 15 złotych. Bilet fioletowy TLK z Krakowa do Opola kosztuje tylko 26 zł (bilet na pociąg osobowy jest droższy i kosztuje 27 zł). Bilet fioletowy TLK z Katowic do Wrocławia kosztuje tylko 26 zł i jest tańszy od osobowego (27 zł).
Bilety fioletowe TLK można też kupić w tej samej cenie co bilety na pociągi osobowe, choć komfort podróży TLK i składami osobowymi jest nieporównywalny. Na przykład tyle samo zapłacimy za podróż z Przemyśla do Rzeszowa i z Opola do Wrocławia (po 16 zł), z Krakowa do Rzeszowa (23 zł) oraz z Katowic do Opola – 19 zł.
Zobacz też: Warunki korzystania, odcinki objęte promocją i tabelę opłat
Od 1 stycznia PKP Intercity wprowadzają także Bilet niebieski. Mając ten bilet podróżni odbywają cztery podróże pełnopłatne pociągami TLK, a bilet na piątą podróż TLK otrzymują gratis.
Już w lutym i marcu więcej kolorowych biletów TLK:
Bilet szary – dwie podróże TLK. Za pierwszy bilet podróżny płaci 100 proc., za drugi na powrót – 20 proc. taniej. Oferta będzie obowiązywała od godz. 12.00 w poniedziałek do godz. 12.00 w piątek.
Bilet czerwony z wyprzedaży – comiesięczna wyprzedaż biletów TLK przez Internet. Dostępny będzie duży kontyngent na wybrane pociągi. Bilety będą tańsze nawet o 60 procent! Oferta będzie ogłaszana każdego 25 dnia miesiąca.
Bilet pomarańczowy na wakacje – wystarczy zebrać 10 biletów TLK z miejscówką i wymienić je na wakacyjny voucher – bilet w pierwszej klasie najbardziej komfortowych pociągów w Polsce Express InterCity w okresie letnim (od 1 lipca do 31 sierpnia) za złotówkę!
CZARNY KOŃ TLK – FUKS! – bilet na II klasę pociągów TLK za 20 zł. Duże kontyngenty!
Bilet zielony z okazji – specjalna taryfa na specjalne okazje, np. na: mecz, koncert, Dzień Nauczyciela, etc. Ceny EXTRA za podróż, ustalane w ramach indywidualnej promocji.
A od 1 marca 2010 jeszcze więcej jeszcze lepszych pociągów TLK.
Podróżuj z nami… kolorowo.
Źródło: PKP Intercity
„Myślimy o rozszerzeniu oferty, więc tych tras będzie więcej. Najprawdopodobniej trzecią trasą, którą obejmie promocja będzie połączenie Poznań – Wrocław” – powiedział Maciej Szafurski z PKP IC na wczorajszej (28 grudnia 2009) konferencji prasowej
przeciętny zjadacz chleba i tak się nie połapie w tych wszystkich promocjach
i pewnie zniosą część z nich bo będą z nich korzystać pasażerowie tak jak LastMinute-do26
„Przeciętny zjadacz chleba” jakimś cudem łapie dość skomplikowane oferty telefonii komórkowych, stacjonarnych, promocje dostawców internetu itp. To i w kolejowych ofertach sobie poradzi – jeśli zechce mu się przeglądnąć te oferty. Nie mówię o niuansach, ale o podstawowych promocyjnych ofertach dwóch spółek. A te są do ogarnięcia przez ucznia 4 klasy podstawówki.
Rzecz polega na tym, że pasażerowi zazwyczaj się nie chce zorientować – bo „kolej to PKP” – on przychodzi do kasy i kasa ma mu powiedzieć wszystko, a ludzie w kolejce mają czekać, aż zostanie zaspokojony (w ten sposób nikt nie zdąży kupić biletu). Teraz już kolej nie jest tylko PKP – tak samo jak nie ma jedynie TP SA.
Ale tak się nie da. Jak przychodzisz do Orange czy Netii, to wiesz coś o ofertach, czy jedynie wypytujesz, bo nie wiesz o co chodzi? Ja zanim przestawiłem się na Netię – zrobiłem odpowiedni wywiad netowy i bezpośredni – dobrze wiedziałem, jakie mają oferty, zanim podpisałem umowę.
Te wszystkie inne kolory (zielone, czerwone, pomarańczowe…) są na każdy pociąg TLK czy tylko na wymienionych dwóch trasach?
Tylko fioletowy jest biletem relacyjnym – czyli na konkretne relacje (trasy). Tamte pozostałe są już zupełnie innymi ofertami i mogą dotyczyć albo wszystkich pociągów TLK albo jakichś wybranych, np. poza szczytami przewozowymi itd. Poczytaj sobie takie ogólne info o tych biletach na stronie TLK (tlk.pl):
http://88.199.43.235/ceny/podrozuj_taniej/kolorowe_bilety
Pamiętaj, że tamte pozostałe bilety – oprócz fioletowego i niebieskiego – wchodzą dopiero w lutym i marcu :-) – szczegółowe informacje o zasadach pewnie pojawią się później…
No i fajnie. Konkurencja działa. Tak. To działa konkurencja.
Ktoś jeszcze twierdzi, że konkurencja szkodzi kolei?
Pozdrawiam serdecznie!
KK
I jest też nowa strona poświęcona TLK: http://www.tlk.pl/
Super!Bylam mocno zaskoczona ceną biletu na trasie Wrocław-Jaworzno, aż sie upewniałam czy to na pewno bilet na dobrą trasę i normalny. Jak placiłam 42zł, teraz płacę 29. Jestem za takimi promocjami, reszta pomysłów kolorowych też fajnie wygląda i faktycznie jak ktoś podróżuje koleją to można trochę grosza zaoszczędzić
W jakiej kasie kupowałaś (miasto?) Czy prosiłaś o „fioletowy”, cza kasa sam z siebie wydała?
Bo w Brzegu sprzedają „fioletowe” z automatu – chyba że ktoś życzy sobie inaczej.
Czy z biletu fioletowego normalny można odliczyć ulgę MAX-26, czy tylko ze zwykłej taryfy przewozowej? Proszę o szybką odpowiedź.
Wg mojej wiedzy – nie (od fioletowego nie odliczysz MAX-26).
W warunkach taryfowych fioletowego jest taki tekst: „osoba uprawniona do korzystania z ulgi 33%, 37%, 50%, 78%, 95%, 100% może nabyć bilet ulgowy”. I dalej: „oferty specjalnej nie można łączyć z innymi ulgami i ofertami”
Stąd: Warunki taryfowe
I cennik biletu fioletowego z możliwymi ulgami: Tabele opłat
teraz bilety pociągów zdecydowanie potaniały. zobaczcie oferte Intercity, a w szczególności superbilet i bilet weekendowy. szczegóły na intercity.pl
za 119 zeta mozna podrozowac przez caly weekend IC i tlk ? spoko
Weekendowy jest na TLK, Ex, EIC – 119 zł + cena miejscówek w Ex (3 zł) i EIC (12 zł). Dziś lub jutro zamieszczę tekst na temat wakacyjnych ofert (tworzy się od pewnego czasu, więc cierpliwości ;-)
Super Bilet też fajna sprawa – korzystam.
superbilet bardzo fajna opcja :) ostatnio korzystałem na trasie Kraków – Władysławowo :)
ile zapłaciłeś za bilet Kraków – Władysławowo ??
Pytanie do wtajemniczonych czy nowo powstałe koleje wielkopolskie honorują regiokarnet czy nie.proszę o odpowiedz może ktoś już korzystał z tej opcji .
@szpaksik jak narazie tylko do 30 czerwaca honorują RegioKarnety, warunkiem honorowania jest to że został zakupiony przed 1 czerwca.
czyli kolejna część polski wycięta dla miłośników kolei.Mało kto będzie chciał nabywać osobne bilety.A co z połączeniem które obsługuje parowóz teoretycznie to linia kolei wielkopolskich ale nie ich tabór.
Jak to co? Lokomotywa PKP Cargo (albo Muzeum Kolejnictwa użytkowana przez PKPC), wagony PR a przewoźnik – KW. Absurdalnie proste ;-)