Radio PLUS Opole, 10 grudnia 2009
Sześć lat. Na taki okres została podpisana umowa między województwem opolskim a spółką Przewozy Regionalne na wykonywanie przewozów pasażerskich. Spółka została wyłoniona w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Województwa.
Za 243 miliony złotych pociągi mają być przede wszystkim czyste i punktualne oraz dowozić mieszkańców do pracy czy też szkoły. Za spóźnienie pociągu do 7 minut spółka będzie musiała zapłacić zarządowi województwa 100 złotych. „Podołamy tej umowie” – mówi Małgorzata Kuczewska, dyrektorka finansowa w spółce Przewozy Regionalne:
Czy w związku z ostatnimi informacjami, że spółka jest w złej kondycji finansowej jest możliwa realizacja umowy np w ostatnim roku podpisanego dziś dokumentu? O tym ponownie Małgorzata Kuczewska:
Od niedzieli nowy rozkład jazdy pociągów. Rewolucji rozkładowych nie będzie, ale będą dodatkowe pary pociągów na niektórych liniach. Dodatkowe szynobusy pojadą między Nysą a Brzegiem i Opolem a Kluczborkiem. Czeka nas za to rewolucja obsługi pasażera – terminale mobilne w do sprzedaży biletów w pociągach i automaty na dworcach. Data wejścia nowego rozkładu za to historyczna, bo to 13 dzień grudnia.
Od wejścia w życie nowego rozkładu zmieni się nazewnictwo pociągów. Pociągi osobowe to od 13 grudnia pociągi REGIO, pociągi pośpieszne spółki InterCity zamienią się w Tanie Linie Kolejowe a InterCity zostaną Expresami InterCity. Przewozy Regionalne zmienią też taryfy, a więcej o zmianach na stronie przewoźnika www.przewozyregionalne.pl
[a także na naszej stronie: Przewozy Regionalne | PKP Intercity]
Powyższy tekst i materiały audio
prezentujemy dzięki uprzejmości Andrzeja Szaromety
z Radia PLUS Opole.
W innych mediach
TVP Opole:
Sekunda, jeden podpis i blisko ćwierć miliona złotych wydanych z budżetu województwa na połączenia kolejowe. Po długich rozmyślaniach zarząd województwa postanowił dzisiaj uszczęśliwić Opolskie Przewozy Regionalne. Rokrocznie będzie wydawał 36 milionów złotych i tak przez sześć lat.
Czytaj całość (polecamy też obejrzenie materiału wideo – jeśli są problemy z otworzeniem pliku asf, spróbuj zapisać go na dysku przed otwarciem)
PR Opole
Podpisanie umowy na 6 lat daje stabilność i możliwość rozwoju przewozów regionalnych w regionie opolskim, lepsze dopasowanie do potrzeb pasażerów oferty przewozowej pociągami osobowymi, międzywojewódzkimi – tzw. interRegio – i pociągami przygranicznymi.
Czytaj całość (na stronie 6 zdjęć)
UMWO
W dniu 10 grudnia 2009 r. członek Zarządu Województwa Andrzej Kasiura podpisał – w imieniu samorządu województwa – umowę z władzami spółki Przewozy Regionalne. Umowa, która została zawarta na sześć lat – czyli do roku 2015 – dotyczy kolejowych przewozów pasażerskich w województwie opolskim.
W związku z nową umową od dnia 13 grudnia 2009r. zmienia się rozkład jazdy pociągów w województwie opolskim, który jednak nie przewiduje większych zmian w kursowaniu pociągów. Zostaną natomiast wprowadzone do niego nowe, dodatkowe połączenia. Będą to m.in. poranne połączenie Nysa-Brzeg, kursy na trasach Opole-Kluczbork, Kluczbork-Poznań, Kluczbork-Wrocław czy Wrocław-Kędzierzyn-Koźle.
Przypomnijmy – współwłaścicielami spółki Przewozy Regionalne są samorządy województw, nasze województwo posiada w niej 3,4% udziałów. Przewozy pasażerskie w regionie obsługuje w niej m.in. dziewięć autobusów szynowych, zakupionych przez samorząd regionu. W przyszłym roku samorząd przeznaczy kolejne fundusze na modernizację szynowego taboru pasażerskiego.
Źródło: UMWO
Strefa Biznesu (NTO)
Zmieniają się także ceny biletów. W większości przypadków drożeją, np. z 3 zł (w II klasie pociągu osobowego na trasie do 10 km) na 3,50 zł. Ale na trasie 11-15 km pozostają bez zmian w wysokości 4 zł, a w pociągach interREGIO w II klasie na trasie 101-120 km tanieją o 7 zł.
Co ważniejsze, kolej zamierza także rozwiązać w końcu problem osób na wózkach inwalidzkich i chodzących o kulach, dla których samodzielne dotarcie na perony jest teraz niemożliwe. (…) Zmieni się także wejście na dworzec. Konserwator zgodził się zastąpić wahadłowe drzwi rozsuwanymi.
NTO
– Na trasach Nysa-Brzeg, Kluczbork-Opole, Poznań-Kluczbork i Kędzierzyn Koźle-Opole Zachodnie wprowadzono dodatkowe połączenia – wymienia Krzysztof Wiecheć dyrektor Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. – W tym ostatnim przypadku zależało nam na ułatwieniu porannego dojazdu do szkół w zachodniej części Opola dla młodzieży z regionu.
Przewozy Regionalne
Jest to pierwsze tego typu porozumienie zawarte na 6 lat, które będzie obowiązywało od 13 grudnia br. do 12 grudnia 2015 r. Długi okres określony w dokumencie oznacza dla przewoźnika stabilność i możliwość planowania perspektywicznego rozwoju w regionie. Na podstawie umowy cały tabor kolejowy będący własnością samorządu wojewódzkiego zostaje przekazany w użytkowanie Przewozom Regionalnym, co pozwoli na optymalne wykorzystanie go w ruchu.
Tak podpisaliście umowę a podróżnych macie w DUPIE. DLACZEGO DZISIAJ ostatni AUTOBUS SZYNOWY Z BRZEGU DO NYSY NIE ZACZEKAŁ 3 MINUT NA OSOBÓWKĘ Z WROCŁAWIA?? Lepiej powietrze wozić niż 20 osób więcej? Co podpisaliście umowe to teraz nie staracie sie o klijenta? Gdzie mogę napisać skargę w tej sprawie?
Skargę i to ostrą, KONIECZNIE proszę wysłać na poniższe adresy (mailem, z potwierdzeniem odbioru) lub złożyć osobiście w sekretariacie UMWO:
UMWO:
marszalek@umwo.opole.pl
a.kasiura@umwo.opole.pl
Departament Infrastruktury i Gospodarki UMWO
dig@umwo.opole.pl
Przewozy Regionalne – Opole:
pr.opole@p-r.com.pl
Reszta adresów:
http://okoko.cal.pl/index.php/o-nas/
Nie przetrzymać OSTATNIEGO szynobusu 3 minuty, to błąd, niedopatrzenie albo głupota – wiele razy widziałem, kiedy się przytrzymywało 5 minut dla jednego kolejarza/kolejarki (czy mamy takie przypadki piętnować, nie – kolejarz to też pasażer). Prosimy także o przesłanie pisma do nas (kontakt – jak wyżej).
Heh – jeśli faktycznie były to 3 minuty to porażka i wstyd. I potem ktoś będzie miał pretensje, że jest dobrze, a ludzie/pasażerowie się pierdół czepiają wymyślając spóźnienia czy odwołania – BZDURA. Nawet takie coś jak brak 3-minutowego skomunikowania i to w ostatni pociąg jest przegięciem i jestem ciekaw, jak po zgłoszeniu skargi pewne osoby się z tego wytłumaczą… Były 18-minusowe temperatury i śnieg i nagle (czego nie było w roku ubiegłym) pociągi jechały na podsudeckiej i do Brzegu punktualnie. Byłoby super, rewelacyjne, jak w Zachodniej europie, a tutaj taka wpadka i to jeszcze na święta.
Pisać skargę i domagać się wyjaśnienia i wyciągnięcia KONSEKWENCJI wobec odpowiedzialnych za to!!!!!
Monopol zakichany…