Radio Opole, 30 października 2009
Zarząd Województwa rozpatrzył skargę spółki Dolnośląskie Linie Autobusowe na warunki przetargu na kolejowe przewozy pasażerskie na Opolszczyźnie. Wrocławska firma twierdziła, że warunki przetargu faworyzują obecnego przewoźnika, czyli spółkę PKP Przewozy Regionalne. Bo tylko ta spółka jest w stanie zmieścić się w terminach wyznaczonych przez Zarząd Województwa.
Dlatego zmieniliśmy te terminy – mówi członek zarządu Andrzej Kasiura. (…)
Sześcioletnia umowa z nowym przewoźnikiem powinna zostać podpisana do 13 grudnia. Jednak zgodnie z poprawionymi warunkami przetargu jego zwycięzca będzie miał czas do połowy lutego na rozpoczęcie świadczenia usług.
Więcej (w tym wypowiedzi A. Kasiury) na stronie Radia Opole
Co się zmieniło?
Wydłużono o dwa miesiące czas od zawarcia umowy do podjęcia działalności. Termin składania ofert pozostał bez zmian.
Nowa wersja punktu 4 SIWZ:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowego przewozu osób na terenie Województwa Opolskiego przez licencjonowanego przewoźnika kolejowego. Termin rozpoczęcia wykonywania usługi do dwóch miesięcy od daty zawarcia umowy (było: od 13.12.2009). Termin zakończenia do dnia 12.12.2015 r.
Przesunięto również termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów z 12.11.2009 (15:30) na 16.11.2009 (11:00).
Nowe dokumenty na stronie przetargu:
A kto pojedzie po 13 grudnia 2009? Krasnoludki?
Wiem… własna spółka upadająca na własne życzenie pojedzie.
A można było przedłużyć umowę na cały rok 2010 i zrobić NORMALNY (a nie kiciarski) przetarg w i kwartale 2010 – z wjazdem od grudnia 2010.
Wtedy byłby ok. Nawet gdyby wygrały PR (jeśli jeszcze wtedy będą…)
Niedałosię.
„W I (pierwszym) kwartale 2010” – miało być
Ciekawostka. Abstrahując od tego, czy PR przetrwa, czy zbankrutuje. Następna władza jaka przyjdzie (jakakolwiek by ona była) nie będzie miała pewnie wiele do gadania, ponieważ przetarg obejmuje 6 lat (prawda?) (całą następną kadencję i jeszcze trochę). Więc następny przetarg rozpisze trzecia w kolejności władza licząc od obecnej. No, ale to tylko jako ciekawostka. Mi się wydaje, że przetarg na długą (wieloletnią) obsługę powinien być, ale jak Robert napisał za rok. Takich rzeczy nie robi się przed wyborami, zwłaszcza, że samorządy wzięły PR bez audytu, na oko i teraz mówi się o milionowych długach, których przecież miało nie być, bo spółka miała wyjść na zero. No i Pan Marszałek w Radiu powiedział, że rozkład jest już prawie optymalny. Zapraszamy Panie Marszałku na linię 137, bo województwo nie kończy się na Opolu o czym będę pewnie jeszcze wielokrotnie przypominał.
Właściwie to UMWO powienien odwołać ten przetarg i zrobić normalny na powyższych proponowanych zasadach – z wariantowaniem linii spalinowe/elektryczne.
Druga rzecz – alternatywna – natychmiast powołać spółkę „Koleje Opolskie”, co proponowaliśmy już dawno. Procedura trochę potrwa, ale za jakiś czas – kiedy PR będzie dogorywać w długach, kosztach stałych i przeroście biurwy od 200 do 400% – będzie szansa na jakieś wyjście z honorem (mocno nadwątlonym) z tej sytuacji.
Dalsze zwlekanie z jednym albo drugim jedynie pomoże upadkowi i degregoladzie PR oraz przewozów. Niedasię efektywnie zarządzać spółką, która nie ma na wypłaty i na inne wydatki. Wspomnicie moje słowa – to do UMWO – jak zwykle.
Słuchajcie dalej polityków z „góry” – sekty guru rozwalaczy kolei w Polsce. A my Was będziemy punktować jak Adamek nieporadnego Gołotę. Na Wasze własne życzenie.
Nie byłoby tak, gdybyście powiedzieli kiedyś: NIE dla usramorządowienia! Powiedzieliście: TAK.