NTO, 22 maja 2009

Opolska trasa trafiła do wykazu linii przeznaczonych do wywozu kruszywa z Dolnego Śląska.

50-kilometrowa linia kolejowa z Opola do Nysy ma szansę na gruntowne zmodernizowane w latach 2010 – 2011. Trafiła na linię kolejowych priorytetów inwestycyjnych – zapowiada prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Zbigniew Szafrański, bo tędy wozić się będzie kamień budowlany i kruszywo z dolnośląskich kamieniołomów na budowy dróg i autostrad w całym kraju.

Na inwestycji skorzystają także pasażerowie, bowiem po modernizacji szybkość kursowa pociągów pasażerskich wzrośnie tu z 50 do 90 kilometrów na godzinę. Z powodu złego stanu technicznego na całej trasie jest 21 miejsc, w których prędkość została ograniczona ze względów bezpieczeństwa nawet do 20 km na godzinę.

Krzysztof Strauchmann

Źródło: NTO