Zaczniemy urzędowo (a raczej nie my, a urząd marszałkowski)…

*

Ogłoszenie z dnia 17 czerwca 2008 roku dotyczące wyniku postępowania rekrutacyjnego

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego (…)
informuje, iż w związku z zakończeniem procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze:

specjalista
w Referacie Infrastruktury
w Departamencie Infrastruktury i Gospodarki
(zgodnie z ogłoszeniem z dnia 24 kwietnia 2008 roku)

został wybrany następujący kandydat:
Pan Marek Szpirko,
zamieszkały w Wołczynie.

Źródło: UMWO

*

… aby skończyć w nieco mniej oficjalnym tonie.

Marek Szpirko przez 5 lat wraz ze Stanisławem Biegą tworzyli na Opolszczyźnie ofertę dla kolei regionalnych (do grudnia 2006). Najpierw w ramach IRiPK (Instytut Rozwoju i Promocji Kolei), potem w ramach własnego wydzielonego Biura Koordynacji Komunikacji Kolejowej na Opolszczyźnie (układanie propozycji rozkładów jazdy, skomunikowań, taktów, reaktywacja linii Opole-Kluczbork i Brzeg-Nysa oraz badania frekwencji, analizy przewozowe, ekonomiczne oraz struktury przewozów, konsultacje i negocjacje z PKP PR w imieniu UMWO). Stanisław Biega był i jest dyrektorem projektu kolejowego w Centrum Zrówoważonego Transportu działającym w Stowarzyszeniu Zielone Mazowsze, a Marek Szpirko był w CZT specjalistą do spraw kolei. Nasz Komitet OKOKO od ponad 2 lat ma przyjemność współpracować z CZT (prócz wymienionych wyżej, także z panami Krzysztofem Rytlem – dyrektorem CZT, Wojciechem Szymalskim, analitykiem i wice prezesem Zielonego Mazowsza, Aleksandrem Buczyńskim – m.in. koordynatorem d/s dróg rowerowych oraz Krzysztofem Pawlakiem – pomocnikiem specjalisty w CZT)

Opolskie było pierwszym województwem w Polsce, które dzięki działaniom panów Staszka, Marka i UMWO wprowadziło taktowe i cykliczne rozkłady jazdy pociągów osobowych oraz które jako pierwsze w Polsce po 5 latach nieczynności reaktywowało zamkniętą linię kolejową (Brzeg-Nysa – 7 lutego 2005). I być może właśnie dlatego była to reaktywacja niezbyt udana (m.in. ze względu na czynniki zewnętrzne – głównie brak szynobusów do obsługi tej linii oraz brak podniesienia na niej prędkości dla ewentualnych szynobusów plus brak ceny promocyjnej). Drugą reaktywowaną linią – tym razem z dużym powodzeniem (szynobusy, duża prędkość, cena relacyjna) była linia Kluczbork-Opole – 3 października 2005. Linia ta jest obecnie – w trudnych warunkach polskich – przykładem jak powinno się reaktywować pasażerskie linie lokalne i jak efektywnie rozwijać na nich przewozy.

Powrót do niezależnej koordynacji komunikacji kolejowej w Woj. Opolskim z odpowiednim człowiekiem (kolejowym fachowcem), który zajmowałby się sprawami kolejowymi w Urzędzie Marszałkowskim był jednym z naszych wniosków przedstawianych w oficjalnych (otwartych) pismach do p. Marszałka. Liczymy więc na obustronną wspólpracę w zakresie rozwoju komunikacji regionalnej na Opolszczyźnie.

Gratulujemy!!! :-)