Strona OKOKO jest w trakcie modernizacji. Zapraszamy wkrótce.

Polecane

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Artykuły Przemysława Ślusarczyka i Norberta Tkaczyka zostały przeniesione na nową stronę autorów:

Ostatnie wpisy

Grodków. Pozostałości po czasach świetności

Zapraszamy do obejrzenia materiału zamieszczonego w grodkowskim serwisie Grodkownews.info. Daniel Klimczak opisuje i – przede wszystkim – pokazuje pozostałości z lat świetności grodkowskiego węzła kolejowego: nieużywany już peron 3…

czytaj dalej

Cztery opolskie EZT-y modernizowane do standardu AKM

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego ogłosił wczoraj (21 września) przetarg na naprawę główną i modernizację 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Modernizacja będzie standardem przypominała łódzkie „ezety” (czyli full wypas ;-).

czytaj dalej

Rower w REGIO gratis

Jak informuje OZPR, do czwartku, 22 września rower w pociągu REGIO przewieziemy gratis. Przypominamy również o trwającej do 30 września promocji „Kolej na rower”, dającej możliwość przewiezienia roweru w niektóre dni za złotówkę.

czytaj dalej

Złomiarze rozkradają opolskie linie kolejowe

Złomiarze robią się coraz bardziej bezczelni i niebezpieczni. Kiedyś kradli elementy kolejowe z nieczynnych linii. Teraz coraz częściej rabują również te, po których jeżdżą pociągi pełne ludzi. Ich łupem padają m.in. urządzenia SHP, czyli elektromagnesy samoczynnego hamowania pociągu…

czytaj dalej
Szybciej do Warszawy – koncepcja „Kolejarza 65”

Szybciej do Warszawy – koncepcja „Kolejarza 65”

Dużym problemem dla Opolszczyzny i Dolnego Śląska jest czas jazdy w relacji do Warszawy i z powrotem. Jedną z alternatyw jest tzw. „proteza koniecpolska”, której szanse na realizację są dosyć wysokie. Autorem innej, bardzo ciekawej koncepcji jest znany m.in. z forum Rynku Kolejowego „Kolejarz 65”.

czytaj dalej

Ol49 w Strzelinie

Maciej Osmulski, autor strony o nieczynnej linii Brzeg-Strzelin, informuje o pojawieniu się w Strzelinie… pociągu prowadzonego przez parowóz Ol49. – Na nowo wróciły wspomnienia i czasy świetności, kiedy to wyjazdem ze Strzelina na Głęboką można było spotkać planowe parowozy – pisze Maciek.

czytaj dalej

Na bocznicy niszczeje zabytkowy parowóz Ty45

To wspaniała maszyna. W Polsce podobne egzemplarze można policzyć na palcach jednej ręki. Dlatego koniecznie trzeba ten kędzierzyński okaz uratować – apeluje Piotr Lewandowski z Muzeum Eksploracji w Przeźmierowie.

czytaj dalej

Archiwalne artykuły ze strony OKOKO – wybrane kategorie

KDP

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Nasze artykuły

Brzeg-Nysa: Reaktywacja!

Ruch pociągów pasażerskich na linii Brzeg – Nysa został zawieszony w kwietniu 2000 roku, podczas największej w historii regionalnej komunikacji pasażerskiej „rzezi pociągów” i od tego czasu samorządy lokalne oraz mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż linii podejmowali wiele inicjatyw by przewozy przywrócić. Pierwsza możliwość wznowienia przewozów na linii pojawiła się po zmianie sposobu finansowania regionalnych przewozów kolejowych (od stycznia 2004 r. z dochodów własnych budżetów województw), kiedy samorządy

czytaj dalej

Nasze relacje

Zamiast kwiatu paproci…

Z okazji zbliżającego się lata wyruszyliśmy szlakami kolejowymi Opolszczyzny w poszukiwaniu kwiatu paproci. Wprawdzie kwiatu nie znaleźliśmy, ale ładne „kwiatki” – owszem.

Naszym szczególnym względem cieszyły się spalinowe linie jednotorowe. I – co ciekawe – spotkało nas tutaj kilka miłych niespodziewanek.

czytaj dalej

Nasze pisma

Pechowy wtorek dla opolskich szynobusów

13 stycznia 2009 r. był pechowym dniem dla linii Brzeg-Nysa. Bo nie tylko odwołano dwa poranne pociągi na tej trasie  (zob. tabelka z frekwencją), ale również nie zapewniono oczekującym podróżnym żadnej komunikacji zastępczej. Pan Bartłomiej Horaczuk (Z-ca Dyrektora...

czytaj dalej