Aktualizacja: 7 lutego 2012 r.
Reakcje (po 2 lutym)
Pasażerowie z Grodkowa protestują przeciwko likwidacji połączeń na linii Brzeg-Nysa:
- NIE dla likwidacji połączenia na linii Brzeg-Nysa (Facebook)
- Strona o akcji
- Dyskusja na nyskim forum
Artykuł z Prudnickiej.pl (z perspektywy linii Kędzierzyn Koźle-Nysa/Brzeg):
W mediach o akcji i nie tylko
- TVP Opole: Materiał w Kurierze Opolskim (od 10:46, 2 lutego)
- OtoNysa: Stop dla likwidacji pociągów, pasażerowie protestują (6 lutego)
- Radio Park: Stop dla likwidacji pociągów (6 lutego)
- GW: Cięcia pociągów nie będą bezbolesne (6 lutego)
- Radio Opole: Mniej połączeń z Brzegu? (6 lutego)
- Radio Plus: Cięcia, cięcia, cięcia (7 lutego)
W mediach o likwidacjach (31 stycznia-1 luty)
Gazeta Wyborcza, 1 lutego 2012
Znów złe wieści dla pasażerów. W najbliższych miesiącach można spodziewać się korekty w rozkładzie jazdy, czytaj: likwidacji pociągów.
Czytaj całość w GW Opole (rozmowa z Tomaszem Kostusiem)
NTO, 31 stycznia 2012
Nawet 40 pociągów może wypaść z czerwcowego rozkładu jazdy Przewozów Regionalnych. Brakuje na nie ok. 5 mln złotych. Tak ciężko jeszcze na kolei nie było.
Radio Opole, 31 stycznia 2012
Wiele wskazuje na to, że od czerwca Przewozy Regionalne w naszym regionie zlikwidują blisko 40 połączeń. Powód – to brak możliwości finansowych urzędu marszałkowskiego, który finansuje przewoźnika. Po spotkaniu z władzami Przewozów okazuje się, że brakuje 4 milionów zł na obsługę zaplanowanych w listopadzie połączeń.
Trzeba szybko działać, żeby nie było że nam w czerwcu nagle zlikwidują najważniejsze połączenia. Jak tylko będą chcieli zlikwidować linię Nysa- Brzeg bądź połączenia na niej, to będzie trzeba uruchomić akcje protestacyjną. Nie po to walczyliśmy wspólnie z OKOKO żeby ktoś teraz tak łatwo decydował o likwidacji połączeń. Może ktoś ma przecieki co chcą zlikwidować? Trzeba w porę działać.
Jestem ciekaw tego ze ja nie wiem dlaczego chcą ciąć jedną parę na Brzeg-Nysa
zamiast lepiej będzie gorzej ale niech sobie UMWO zobaczy frekwencje przed zakonczeniem roku szkolnego młodzież np. z Olszanki z Gimnazjum jezdzi czesto przed zakonczeniem do brzegu pociagiem i wracaja
tak samo jak Młodzież ze szkoły podstawowej z Jankowic Wielkich
czesto korzystają z naszej lini wiec to co obserwuje frekwencja sie zwiększa lecz niech sie przypatrzą np. w dolnoslaskim na liniach niezelektryfikowanych maja po 11 par a w opolskim jak zwykle najmniej i to zawsze Brzeg-Nysa
Po prostu nikt nie myśli, ludzie walczyli o przywrócenie linii, promowano tą linię po reaktywacji i teraz kiedy linia świetnie funkcjonuje, cały wysiłek społeczników pójdzie się pieprzyć. A jeszcze nie dawno mówiło się o konieczności wprowadzenia 5 pary na linii Brzeg – Nysa. Frekwencja cały czas rośnie, w samym Grodkowie wsiada około 20 osób. Młodzież nie tylko wsiada w Olszance, w Skoroszycach czy Pakosławicach szynobusy często są pełne młodzieży. Frekwencja też rośnie z powodu wysokich stale rosnących cen paliwa. Ciekawe którą parę pociągów UMWO z PR chce zlikwidować. Może napiszemy petycję i zaczniemy zbierać podpisy pod nią żeby obronić to co wspólnie wywalczyliśmy! Co wy na to?
To co wyczytałem w gazecie w NTO. to że nie chcą zamykać zadnych lin lecz tylko zlikwidowac pojedyncze kursy a była tez mowa o Brzeg-Nysa o 1 parze pociagów do zliwidowania i Opole-Nysa tez jedna para do liwidacji nie wiadomo jaka
ale jestem ciekaw tego czy tak zabiorą pociąg jakiś np. z Opole-Kluczbork o tej lini nic nie słychać w gazecie
to jest tragedia nie dość że ludzie korzystają z Lini to jeszcze zle
pociągi są dla ludzi i normalne ze nie zawsze jest frekwencja duża lecz na rannym pociagu czy z Nysy do Brzegu jak i z Brzegu do Nysy jezdzi pełny i powrót po 15 z Brzegu też jezdzi duzo osób wiec jak widac pociąg potrzebny
Dokładnie Kamil. Nie raz jeździłem szynobusem i kiedy nie jadę do Nysy czy z powrotem to zawsze szynobus jest pełen ludzi. Dużo młodzieży wsiada na stacjach Pakosławice czy Skoroszyce. A też dlatego, że z Grodkowa nie mam innego dojazdu do Opola, gdzie obecnie pracuje, to szynubus mnie rautuje i nim niemal codziennie jeżdżę.
Ciekawę, którą parę zlikwidują. Dowiedziałem się też, że to nie jedyna zmiana na linii Brzeg-Nysa. Chcą też ograniczyć kursowanie jednej pary pociągów, która do tej pory kursuje codziennie to chcą zrobić żeby ta parą kursowała tylko od poniedziałku do piątku.
Trzeba zrobić jakąś akcję, póki nie jest jeszcze późno. Napisaś petycję, zbierać podpisy. Co wy na to? Ania, Robert jesteście tam ? :)
Nawet nam ograniczą dojazd do Brzegu i do Nysy oby tak dalej a bedzie sukces
czyli jesli nam zabiorą tą jedna pare i ogranicza kurs jakiegos pociagu z codziennie od poniedzialku do piatku to witajmy w 2005 roku kiedy pociagi jezdzily tylko od poniedzialku do piatku prócz świąt ja jestem tez pasażerem korzystam czesto z pociągu jedynie kazdy pasażer narzeka ze nie ma sie czym dostac do brzegu w południe to prawda bo moze byc tak ze jak bedziemy z jechać tym o 5:17 z Nysy to bedziemy musieć czekać na pociag do 15 to faktycznie podziękował takiej jazdy już widze PKS-Y jak bedą tętnić w szwach bo szczerze powiem jak zabiorą jedna pare na Brzeg-Nysa to juz beda ludzie sie bac ze od Grudnia nie pojedzie pociąg
szczerze sam mam stracha bo kto wie co ma UMWO na myśli
Dokładnie, a przecież dzisiaj w TVP Opole zapowiedzieli, że teraz zlikwidują 40 połączeń a w grudniu zlikwidują kolejne. Ja uważam, że takie działania to krok do likwidacji linii Brzeg-Nysa. To, o co ludzie walczyli długo i wywalczyli teraz urzędnicy chcą spieprzyć. Póki jest jeszcze czas, warto zacząć działać. Żeby pasażerowie też nie obudzili się za późno.
Wspólnie z OKOKO warto walczyć o pozostawienie i ratowanie tego co mamy, póki jest jeszcze czas, bo w czerwcu będzie już zapóźno. Kamil co ty na to?
Robert, Ania jesteście tam? :)
Tu rzeczony materiał w TVP Opole, od 9 minuty i 30 sekundy mniej więcej. Poza tym myślę, że nie będzie likwidacji żadnej linii. Jedynie co to kolejne cięcia terminów, likwidacja wieczornych kursów które nie będą kolidowały z obiegami na rano. Jaskółki zwiastujące wiosnę mówią o likwidacji połączeń regio do Świętego Miasta ale to może nawet i dobrze. Zrobi się zamknięcie i PLK może robić protezę koniecpolską i całkowicie zamknąć odcinek między Fosowskiem a Lublińcem. Pozostanie tylko kwestia TLK-a do Warszawy. Chociaż faktycznie dziwi fakt cięć, kiedy cena paliwa idzie ciągle do góry a zaraz po korekcie czerwcowej mamy Euro 2012…
link do materiału TVP Opole nie wszedł mi ale jest tu
http://www.tvp.pl/opole/informacja/kurier-opolski/wideo/31-stycznia-2012-r/6373286
Pewnie, że jestem/śmy :-). Ale z tego co wiem, Robert późno wrócił z jakiegoś dłuższego wyjazdu, dajcie mu trochę odespać… :-) Nie każdy ma możliwość być na necie cały czas.
Nawet telewizja studencka zrobiła materiał :) Jeden błąd bo występuje nazwa PKP Przewozy Regionalne ale skoro się jeszcze uczą:
http://100.uni.opole.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=133%3Aprzewozy-regionalne-szykuj%C4%85-utrudnienia&Itemid=1
To do nas teraz kwik i rozpacz!? :-) A co mówiłem TRZY, DWA i ROK temu, a nawet pół roku: Ania, Waldek, Marek i Horaczuk świadkiem, Brząkała też – mówiłem w cztery oczy i korespondencyjnie.
Trzeba było SŁUCHAĆ Prześlugi na pocz. 2007 roku (kiedyśmy go zaprosili do UM) – no i nas – teraz jest DALEKO po ptokach. A nie się jedynie dąsać na rzekomych „wichrzycieli”.
A o co się darłem od 2 lat? TWÓRZCIE spółkę „Koleje Opolskie”!!! Albo WYDZIELCIE oddziały. Bo na model przetargowy – który politycznie załatwiło usramorządowienie – już za późno, bo NIE MA takiego rynku. Prócz Kuj- Pom-u. Załatwiono nas na cacy, po profesorsku i Wachowsku, Nic nowego, wiedziałem o tym 3 lata temu. Jedynie się dziwiłem, że to tak długo w Opolskim wytrzymało (jakimś „cudem”), podczas kiedy sąsiedzka śląska dżuma pełzała w każdym kierunku.
Nikt nie słuchał z głupich polityków – teraz sobie jedzcie ten chlebek i bekniecie musztardą. Bo jeszcze ZA MAŁO kopów w dupska dostaliście.
UWAGA!
I spróbujcie wyciąć JAKIKOLWIEK pociąg na liniach spalinowych… (których i tak jest ZA MAŁO, może prócz linii Nysa – Opole (10 par).
Powtarzam: na jakiejkolwiek! Wrócimy sobie wtedy do grudnia roku 2006/pocz. 2007 i zobaczymy co oznacza (jak ładnie to nazwał kiedyś Pan Brząkała) „blokada pracy departamentu”. Na głupotę POLITYCZNĄ rady nie ma – musi być BAT, inaczej niedasię. Cenię wprawdzie Szpirkę, Horaczuka i Brząkałę, ale to nie oni rządzą, tylko polityczna sitwa (czyt. drogowcy), niestety.
To tyle ode mnie.
PS. Na zdrowie. Aż się nauczycie słuchać mądrzejszych w temacie (tak, tak MĄDRZEJSZYCH-przewidujących)
Cytat (mocno wkurwiający!!!) z NTO (dyr. Brząkała):
„Z pewnością wypadać będą połączenia z konkretnych linii. – Na przykład jedna para pociągów na trasie Brzeg-Nysa, czy Nysa-Opole – wylicza dyrektor Brząkała. ”
Z całym szacunkiem do Pana działań/starań…
Czy ktoś zwariował???!!! Ja wiem, że rok naszedł 2012 i wszystkie „diabły wylazły na pokład” (aby namieszać w główkach), ale Pan czy nie Pan chce CIĄĆ parę na linii, na której jeździ – uwaga 4 pary pociągów – czyli co najmniej o DWIE za mało, bo 6 par to MINIMALNY kanon dla linii lokalnych.
Czy Wy nas nadal uważacie za nieznających się kolejowych idiotów?
MINIMALNY, powtarzam. Minimalny stand w cywilizacji to 6 par, a nie jakiś głupie 4 pary.
To nawet wykładają na uczelniach transportowych – i słusznie. Dla zapewnienia dogodnej oferty. Czy Pan myśli, że w Niemczech WSZYSTKIE pociągi jadą z frekwą 50-100%?
Otóż NIE. Jeżdżą z frekwą 20-30 % poza szczytem, ale JEŻDŻĄ, bo tego wymaga nowoczesna kolej w takcie GODZINNYM (z mijankami na jednotorówkach), a nie buszmeński jak na naszych liniach lokalnych stand 4-6 par – widziałem niedawno w dzień roboczy (Niemcy: piątek – nota bebe). Tam jest 14-16 par i frekwa wcale nie tak duża.
Upraszam o opamiętanie!!! Na razie GRZECZNIE upraszam o opamiętanie. To w głupich polityków od usramorządowienia Pan bij, aż morda im słusznie spuchnie, a nie w nas – pasażerów tych czy innych linii.
Na linii Nysa-Opole czy Kluczbork-Opole możecie sobie ciąć pary, bo tam na szczytówkach jedzie 50-60% KOLEJARZY biurwicznych za darmo! Myśli Pan, że tego nie widzę? Uczniowski ranny pociąg Brzeg-Nysa (czy popołudniowy) jest _bardziej dochodowy_ niż kolejarski darmowy z Kluczborka do Opola rano i z Opola do Kluczborka po południu – tym się może zajmijcie, proszę pana Szpirki, choć też nie jestem za likwidacją jakiegokolwiek pociągu. I nie będę! Jakby obliczyć jednorazowe bilety, to wyjdzie, że dochód jest większy na Brzeg-Nysa, niż z biurwicznych kulejarskich pociągów na innych liniach – nyskiej i kluczborskiej (bo na brzesko-nyskiej jedzie 10-15% kolejarzy, a nie 50-70%). Tak, tak, wiem co mówię. I mogę to udowodnić.
Przyjmijcie moją i naszą przysięgę, że jeśli ruszycie pociągi na JAKICHKOLWIEK liniach spalinowych (plus drastycznie na elektrykach, bo tu jest z czego ciąć, choć z wielkim trudem), to DYM będzie galaktyczny – przypomnijcie sobie rok 2006/2007 – a wprawę mamy lepszą niż wtedy. I jest NAS więcej niż wtedy – patrz ACTA!!!
To nie „groźby” – to fakty! I nie wkurwiajcie mnie, bo mnie chyba jeszcze znacie mnie od tej strony (to tyle).
PS. Chcecie mieć remonty „protezy” do Lublińca i Cz-chowy, Toszek – Groszowice, szczątkowo Podsudeckiej, Nysa-Opole itp.? Czy może chcecie za dwa lata mieć 30-50 km/h, ku chwale telepiących i wężykujących kibli oraz szynobusów.
Dobry apel Roberta! Zapamiętają nas na długo. W Grodkowie jest już plakat na stacji o planowanych działaniach Przewozów Regionalnych, została już założona strona na facebooku „NIE dla likwidacji połączenia na lini Brzeg-Nysa”. Polubcie nasz profil, komentujcie te skandaliczne zmiany i wyrażajcie swój sprzeciw. W jedności siła, im nas więcej będzie i będziemy szybko działać, tym większa szansa iż obecny rozkład jazdy pociągów na linii Brzeg-Nysa nie ulegnie zmianie. Wkrótce dalsze działania.
Dobry Pomysł z tym profilem na Facebooku ja jestem przeciw zmian bo na te zmiany sie burzy cała moja klasa jutro im podam linka i beda z nami bo oni czesto z pociągu korzystają lecz sam jezdze czesto do brzegu na zakupy
i wyciecie jakiego kolwiek pociagu na brzeg-nysa to istna głupota ranny pociag do brzegu i do nysy jezdzi pelen widzę to codziennie wiec niech nie mówia ze pociagi nie mają sensu a ile uczniów korzysta z pociągów na Brzeg-Nysa odpowiem ze dużo młodzieży , studentów korzysta z pociągu w piatki pociagi jezdza pelne i w niedziele powracaja pelne wiec nie rozumie UMWO niech sie czepia Opole-Kluczbork a nie beda cieli Brzeg-Nysa z Marnych 4 Par smiech na sali ze w 21 wieku mamy 4 pociągi na innych liniach np. w dolnoslaskim jest po 11 par np. wrocław-trzebnica da sie da tylko trza chciec a widze ze UMWO jest za tym aby znowu uwalic nam polaczenie o nie nie bede namawiał znajomych ze szkoly o protest jesli trza bylo by zbierac podpisy to jestem chętny zrobie wszystko aby zostały te pociągi
ps. a uwalać jedno połaczenie zamiast dodawać to jest żałosne.
Ja się zastanawiam, dlaczego przez brak kasy, może niedopatrzenia, cokolwiek i nie interesuje mnie tak naprawdę, przez co – zawsze ma cierpieć pasażer? Gdzie tutaj logika? To dla kogo w końcu jest już tak kolej, bo trochę się pogubiłem. Wydawało mi się, że dla ludzi, ale czy powinno być tak, że ludzi straszy się cięciami? Sorry, ale coś jest nie tak. Załóżmy, że ktoś prowadzi firmę i to tak, jakby teraz napisał do swoich klientów: nie mam czegoś tam i wybaczcie, ale w piątki i środy oraz w nieparzyste dni w parzystych numerach tygodnia roku zamiast zarabiać i wykonywać usługę … nie zrobię nic, bo nie. I cieszcie się, bo przecież mogę przestać w ogóle wykonywać te usługi? W tym przypadku było by tak, że wybranoby inną firmę, ale … jak wybrać inną firmę na kolei?
Damian, nie podałeś linka ;-).
Tutaj: https://www.facebook.com/pages/NIE-dla-likwidacji-po%C5%82%C4%85czenia-na-lini-Brzeg-Nysa/322165991155239
Nysa zgłasza gotowość do działań !
Jeżeli rozpocznie się zbiórka podpisów prosze o info, mogę zbierać nawet w pociągach (kupuje REGIOKarnet i cały dzień jeżdże przy okazji informując pasażerów o planowanych zmianach).
Czy planowane jest spotkanie osób które planują sie zaangażować w obronę połączeń?
A przepraszam, zapomniałem o tym. Dzięki Aniu za poprawienie mnie :) No fajnie jest nas co raz więcej, działajcie chłopaki w regionach. Co do dalszych działań, to w przyszłym tygodniu będę wiedział co i jak, z Robertem ustalimy szczegóły, nie wykluczone że zorganizujemy takie spotkanie. No a na razie musimy się trochę podkurować bo ja i Robert jesteśmy przeziębieni, więc jeszcze chwilka czasu :)
Bartek – wpadnij w piątek do pociągu 14:30 z Nysy do Koźla, a w dowolny inny dzień roboczy na pociąg o 15 z Koźla. 300 podpisów masz od razu, bo w tych pociągach ludzie są już nauczeni podpisywać takie rzeczy i dwa raz nie trzeba im tego wyjaśniać, a jakbyś miał zbierać to ja już wcześniej nagłośnię sprawę :)
Argument Kostusia z GW:
„Ale my już naprawdę nie mamy pieniędzy na kolej. Zresztą ___w ościennych województwach też likwidują pociągi___.”
„Piękny” argument – godny zajebistego boksera i jeszcze bardziej płomiennego marszałka. Ale na drogie drogi jakoś szmal macie. OBŁUDA do sześcianu!!!
Kasiura to przy Was Mistrz świata, bo przynajmniej takich bzdetów nie gadał.
Powtarzam: spróbujcie ukatrupić jakieś pociągi na spalinkach – wtedy zobaczycie jaki będzie „miód”, łącznie z blokadą torów.
NIE BĘDZIECIE NISZCZYĆ TEGO, CO SIĘ Z TAKIM MOZOŁEM I TRUDEM BUDOWAŁO PRZEZ 10 LAT!
Biorąc pod uwagę ACTA, nieudany dla rządu styczeń (zamieszanie z lekami i tak dalej i tak dalej), podwyżka cen paliw oraz wieści o tym, że trzeba będzie pracować do 67 lat (przy średniej wieku życia mężczyzny 71) napięcie społeczne jest dość duże, a ewentualna jakakolwiek próba likwidacji chociaż jednego pociągu na spalinówkach doleje oliwy do ognia. Co ciekawe, planowana jest w okolicy EURO 2012. Jak na to zareaguje naród?
Dymić, dymić i jeszcze raz dymić! Kolej zaistaniała u was jako cywilizowany, wygodny i bezpieczny środek transportu. A zatem trzeba tej normalności bronić przed zakusami wszelkich pseudo-poprawiaczy rzeczywistości.
Moja uwaga/propozycja – profil na fejsie oraz jakiekolwiek akcji powinny mieś (wg mne) wspólny ton, czyli zero cięć na wszystkich liniach spalinowych – bez żadnego wyjątku. W grupie siła i to chyba lepsze niż osobno bronienie każdej linii.
oto link do kuriera Opolskiego
http://www.tvp.pl/opole/informacja/kurier-opolski/wideo/2-lutego-2012-r/6394357
o Pociągach zaczyna sie na 10,46 minucie
jestem za tym aby nie uwalili nam pociagu nawet 1 pociag to dużo bo gdy jedzie 4 pociagi to faktycznie rozklad taki piekny jest
Kamil, dzięki za linka :-). Jeszcze dodam, że w nagraniu wzięli udział Damian Kapinos, Andrzej Szarometa oraz p. Tomasz Kostuś. Warto zobaczyć. Tak, jak Kamil wspomniał, zaczyna się na 10:46. Postaram się zaktualizować treść wpisu o te różne nowości.
Staszek – strona na fejsie jest tworzona przez Damiana z Grodkowa (i ew. jego znajomych). Damian i pasażerowie z Grodkowa walczą o połączenia Brzeg-Nysa, Brzeg-KK (taka ich chęć i wola – tam mieszkają itd.). My tę walkę wspieramy i jakoś staramy się promować. My – jako OKOKO – zaczniemy działać w przyszłym tygodniu, „walcząc”/protestując bardziej ogólnie. A czy powstanie strona na FB – na razie nie wiem, mamy okoko, tam się udzielamy ;-)
To tak w skrócie i uproszczeniu :-)
I jeszcze tekst Staszka Stadnickiego z „Prudnickiej”:
http://prudnicka.pl/portal-wiadomosci-news-967-czytaj.html
Jutro (sobota) w Grodkowie zbieranie podpisów:
„Informuje, iż jutro będziemy zbierać podpisy na dworcu PKP w Grodkowie o godz.: 08:13, 09:07, 15:13, 16:07, 17:53, 18:18.”
http://www.facebook.com/pages/NIE-dla-likwidacji-po%C5%82%C4%85czenia-na-linii-Brzeg-Nysa/322165991155239
Damianie (i inni)
Podpisy lepiej zbierać w DNI ROBOCZE, kiedy uczniowie jadą do szkół, a ludzie do pracy/urzędów itp. Wtedy frekwa na rannym do Nysy jest całkiem duża (nawet od 70 do 100 na całej trasie). Podobna na popołudniowym z powrotem, choć nieco mniejsza (mamy liczenia UMWO). Ferie szkolne się skończyły. To taka rada „starszego” wujka Roberta.
W sobotę jest mróz, pociągi (wszystkie, elektryki również) jeżdżą pustawe, mogą się spóźniać, bo jedzie tylko ten kto naprawdę musi. Nie ma szkół, nie ma dojazdów do pracy/urzędów, poza nielicznymi wyjątkami.
Poza tym będziemy z Damianem w kontakcie. Spotkamy się i ustalimy co dalej. WSZYSTKIM dziękujemy z Anią i Waldkiem za mega wsparcie. To nasze pociągi, z naszych podatków.
To nasza WSPÓLNA sprawa – cieszy nas bardzo WZROST ŚWIADOMOŚCI OBYWATELSKIEJ i Waszej konkretnej postawy.
Kiedyś bywało z tym gorzej… ale teraz jest TERAZ i jest o wiele lepiej! Tak trzymać!
Staszek
DOKŁADNIE! Zero cięć na liniach spalinowych – nie ma od tego odwołania. Co do elektryków, to też manewru za bardzo nie ma, choć tu akurat nie byłoby to bardzo bolesne, ale jednak i tak DYM będzie.
Do polityków i zarządu UM (w tym Pana Kostusia i marszałka Sebesty)
OSTRZEGAŁEM WAS OD TRZECH LAT CZYM SIĘ SKOŃCZY HUCPA Z USRAMORZĄDOWIENIEM!!! W RK, na forach, w mailach i pismach. W dupie to mieliście, prócz kilku mądrych ludzi z departamentu transportu, którzy rozumieli sytuację, ale niewiele mogli zrobić, bo to POLITYCY zgodzili się na arcyidiotyczne usramorządowienie.
Żarty się kończą – a kwik kolejarskich zwiącholi g…o mnie i nas obchodzi – to oni niszczyli kolej swoimi decyzjami, szantażami i strajkami. Chcieliście USRAMORZĄDOWIENIA, boście się jak TCHÓRZE na nie zgodzili pod przewodnią partią – teraz zbieracie efekty, a MY WAM będziemy to uświadamiać przez długi czas, abyście się WRESZCIE NAUCZYLI słuchać mądrzejszych od waszych politycznych guru z warszawskiej centrali.
Tak się kończy GŁUPOTA, przed którą 3 lata (a nawet PONAD 3 lata) temu ostrzegaliśmy. Za głupotę się PŁACI, ale to NIE MY tym razem będziecie z głupotę płacić, tylko WY!
Tym razem nie będzie żadnej taryfy ulgowej – mieliście całe TRZY lata, aby coś z tym popekapiarskim i poładniakowym (a teraz „łaskawym”) bajzlem zrobić – nie zrobiliście nic, podczas gdy Dolny Śląsk i Śląsk stworzyły sobie WŁASNE koleje, bo tak dostali po tyłkach, że nie mieli wyjścia. My zostaliśmy w dupie u Murzyna, mimo wiele wielu ostrzeń, że tak się właśnie stanie.
To WASZA zasługa nic nierobienia – nie nasza – dlatego pociągów wycinać nam NIE bedziecie, a jak spróbujecie to – prócz wyciągnięcia wszystkich pism publicznych z kilku lat (zgodnie z ustawą o info publicznym) i działań szeroko medialnych – pójdzie odpowiednie zawiadomienie do prokuratury (kiedyś nie poszło, ale co się odwlecze, to nie uciecze).
Dość mam NIESŁUCHANIA i OLEWANIA tych, którzy się znają na sytuacji kolejowej, robienia GŁUPOT, a potem płacenia za to przez pasażerów (bo JUŻ wyrżnięto pociągi). NIE! Teraz WY będziecie za to płacić. I DOBRZE sobie to zapamiętajcie, bo mnie jeszcze od pewnych stron nie znacie.
Co do podpisów, to tak będziemy robić i będzie nas więcej. Wtedy ma TVN przyjechać, zaczniemy od szkół średnich liceum i zespołu szkół rolniczych, gdzie jest dużo młodzieży z powiatu nyskiego. Wyruszymy także na rynek i będziemy na stacji w godzinach kursowania pociągów do Brzegu i Nysy. Dzisiaj zbieramy wyjątkowo, bo w sobotę trochę ludzi wsiada na stacji w Grodkowie, więc już trochę podpisów będzie :)
Panie Damianie ja dzisiaj bede w grodkowie wiec z chęcią jak coś to tez podpisze
Na stronce Damiana są karty do zbierania podpisów, czy nie lepiej było by na nich napisać:
Lista podpisów pod petycją do władz województwa Opolskiego w sprawie STOP dla likwidacji pociągów na liniach liniach niezelektryfikowanych od dnia 1 czerwca 2012 roku ?
Wtedy o wiele więcej osób poparło by protest (również pasażerowie korzystający z pociągów Nysa – Opole – Kluczbork oraz Nysa – KK).
Kamil to proszę o kontakt pod nr telefonu 790-689-918, napisz smsa jak będziesz w Grodkowie
UWAGA!
Cięcia grożą WSZYSTKIM liniom – wiem co mówię, bo mam dobre źródła tych info (niedługo zrobię o tym arta w RK, może w NTO, także w tle sytuacji OGÓLNEJ spółki PR). Oczywiście na OKOKO również.
Rozdrabnianie na poszczególne linie nie ma sensu – cięcia NIE MAJĄ PRAWA WYSTĄPIĆ NA ŻADNYCH LINIACH, bo i tak już wycieto „troszkę” pociągów.
POWTARZAM! POWTARZAM GŁOŚNO!!!
To nie my, klienci, pasażerowie i pasjonaci kolei nawarzyli tego piwa – to POLITYCY (zarządy UM-ów) doprowadzili do takiej sytuacji – nie słuchając nikogo, prócz siebie i szantażystów związkowo „łaskawych” (po wywaleniu Moraczewskiego, który – zgodnie z zaleceniami ZATAJONEGO AUDYTU chciał słusznie WYDZIELAĆ oddziały PR jako samodzielne i samostanowiące), bo przecież kilkaset sztuk biurwy z central warszawsko – poznańsko – gnieźnieńskich musi dobrze żyć. Z nas i naszych dotacji!
Od samego początku arcy durnego usramorządowienia było wiadomo, czym się skończy MONOPOLIZACJA spółki PR. Tym samym, co kilka lat temu, kiedy rżnięto nam całe linie i relacje.
Tylko w innych województwach – z nożem na gardle (bo nie mając wyjścia) – panicznie zaczęto tworzyć własne spółki, bo po usramorządowieniu ZABITO w Polsce rynek do przetargów (to był główny tego cel spółki Wach – Engelhardt). Które to spółki po dymach i szantażach związkowych leniów wąsatych zaczęły być ALTERNATYWĄ i KONKURENCJĄ dla zapleśniałego systemu centralnego monopolisty.
I zaczyna im do wychodzić – np. na Śląsku czy na Dolnym Śląsku. Calkiem fajnie (jeździłem i tam i tu). U nas powiedziano: „jakoś to będzie”, bo przecież Opolskie takie kolejowo fajne i przodujące, proszę pana Kostusia i Sebesty.
No i jest „przodujące” – w masowym katrupieniu pociągów!!! Tym się kończy słuchanie polityków, a nie znających się na rzeczy. Kropka.
Ale – jak napisałem wyżej – tym razem NIE MY będziemy zbierali tego nieróbstwa i olewactwa konsekwencje. Tylko WY! Boście byli „mądrzy” w swej bucie i arogancji. Teraz zjecie sobie „obiadek”, jako konsekwencje Waszych (braku) decyzji.
Podpisujmy się i protestujmy przeciwko wycinaniu jakichkolwiek pociągow na liniach spalinowych (oraz innych). Pociągi powinny być dokładane, bo standard 4-6 par na linię, to jest standard buszu, a nie cywilizacji.
A „donos” do KE też się zrobi, kiedy będzie trzeba i się okaże że nowe SZT nie kursują zgodnie z SW itp. Myślicie, że nie potrafię? Nie wiecie jeszcze co potrafię i co inni potrafią, jak się WKURZĄ na Waszą 3 letnią ściemę (patrz idiotyczne ACTA i inne ściemy).
To nie myśmy spieprzyli tą sprawę – to WYŚCIE ją spieprzyli, nie reagując na kilkuletnie sygnały i alarmy – wiec teraz ją SAMI NAPRAWCIE.
BEZ wycinania czegokolwiek! Pokażcie, że macie jaja, a nie wydmuszki, bo podczas tchórzliwego poddania się procesowi usramorządowienia jaj nie mieliście.
Listy zostały poprawione, zbieramy podpisy na różnych relacjach :) Strona została zaktualizowana, można już pobierać do wydruku formularze :) Już widać zainteresowanie naszą akcją, nawet konduktor wziął ulotkę :D Na stacji także dzisiaj spotkałem byłego radnego powiatu nyskiego, który cztery lata temu zbierał podpisy pod reaktywacją linii, także i teraz chętnie się przyłączył do akcji :)
Damianie mógłbyś wysłać na maila ulotkę?
Listy już wydrukowane,dziś zaopatrzyłem się w clipboard, w poniedziałek lub wtorek wybiorę się na dworzec.
Postaram się zostawić jedną listę w barze dworcowym (włascicielka może się zgodzi), myślałem nad tym by zostawić jeszcze w kasie tylko tu mniejsze prawdopodobieństwo że się zgodzą. Bo pozostawienie listy przed kasą wiązało by się z ryzykiem ich zniszczenia.
Pełne poparcie dla słów Roberta! Potrafimy, umiemy – panowie politycy, związkowcy, pani prezes PR – i wiemy jak działać. I narobimy Wam takiego dymu i smrodu, że się Wam raz na zawsze odechce i raz na zawsze zrozumiecie, że nie jesteśmy wichrzycielami i osobami, które można olewać i zbywać, lecz ludźmi, którzy znają kolej z poziomu pasażera i peronu i czasami – naprawdę – warto nas słuchać. A poza tym potrafimy działać medialnie – efektownie i widowiskowo i zapewnimy Wam naprawdę wiele rozgłosu i popularności. To macie pewne, hi hi. :)
Teraz pijcie piwo, które sami nawarzyliście. My od dawna apelowaliśmy – nie dla debilnego usramorządowienia, nie do dziadowskiego wąsatego monopolu. Tak dla przetargów i konkurencji, proszę panów polityków. To Wam tłumaczyliśmy – nieustannie publicznie i nie tylko publicznie, także w prywatnych rozmowach, mówiliśmy. Wy oczywiście wiedzieliście lepiej. No i kto miał rację, proszę panów polityków? No kto?
Redaguję właśnie list otwarty do władz Małopolski w sprawie sytuacji kolei w tym regionie. Będzie ostro, łącznie z żądaniem zmian personalnych w PR Kraków i UMWM. A to dopiero początek – niebawem pismo do UTK, list otwarty do mediów. Nawet do KE się pismo zrobi. Każdy kto czytał niedawny list otwarty związków zawodowych działających w PR Kraków (http://www.rynek-kolejowy.pl/30584/Zwiazkowcy_Rynek_Kolejowy_jest_tendencyjny.htm) wie, że szans na ratunek tego bagna nie ma (swoją drogą ten list tylko zmobilizował mnie do działania, ha ha ha). To musi się rozwalić, dziś to już wiem na 100%. Trzeba budować od nowa – nowe spółki. Koleje Małopolskie, Koleje Opolskie i powoli tworzyć rynek do przetargów, by za kilka lat móc wreszcie zacząć budować cywilizowaną i normalną kolej.
Stop BUSOM. Stop paliwowemu i drogowemu lobby. STOP monopolowi jednej spółki. TAK dla kolei. TAK dla lokalnych linii. TAK dla Kolei Opolskich i Kolei Małopolskich. TAK dla przetargów i konkurencji!
No cóż zamiast inwestować w kolej na Opolszczyźnie inwestuje się w autostraty i obwodnice miast. To droga donikąd.
Podobnie we Wrocławiu wylano miliony ton betonu na żaby w trakcie budowy AOW a kolej leży. Smutna rzeczywistość pod rządami Tuska. Opolszczyzna powinna dawać przykład swoim nastawieniem proekologicznym, a tu likwiduje się pociągi.
http://www.rynek-kolejowy.pl/30661/PR_kupuja_5_lokomotyw_od_PKP_Intercity.htm – co za marnotractwo publicznych pieniędzy ! A kto to zapłaco? M.in. UMWO czyli pieniądze będą pochodzić z naszych podatków.
Lokomotywy były do nabycia w cenach 180.000 – 200.000 PLN (ceny wywoławcze: http://intercity.pl/pubfile/przetargi/sprzedaz%205%20EU07_18_01_2012/Warunki%20przetargu%20na%20sprzedaż%205%20lokomotyw%20EU07.pdf -strona4)
PR będące w ,,znakomitej” sytuacji finansowej postanowiły zaoferowac po 750.000 PLN za każdą z pięciu lokomotyw. Czyli przepłacono ok. 2,5,mln PLN !
Wg ogłoszenia z strony PKP IC lokomotywy ,,są nieprzydatne w eksploatacji z uwagi na wysoki stopień żużycia”.
Jedyna szansa na powstrzymanie wydawania publicznych pięniędzy na złom to negatywna decyzja ministra transportu (może zablokowac sprzedaż”.
No to nie ma się dziwić że Małgośka chce od nas wyciągnąć dodatkowe 4mln, będzie trzeba przecież te lokomotywy poddać kosztownej naprawie
Damian Kapinos jest przedstawicielem OKOKO w Grodkowie:
http://www.radio.opole.pl/2012/luty/wiadomosci/okoko-protestuje-przeciwko-planom-likwidacji-polaczen.html
My też robimy co robimy i będziemy przyspieszać, ale nie wszystko przy otwartej kurtynie – wróg (busowy, polityczny, paliwowy itp.) nie śpi :-)
Jechałem z Ustronia do Wisły Uzdrowisko Kolejami Śląskimi w połowie ferii zimowych w woj. opolskim. Kolejne dwa tygodnie ma m.in. woj. śląskie. Oni na tej trasie przez ferie mieli uruchomić na czas ich ferii dodatkowe połączenia i planują przejąć na wakacje całą linię i wymusić na PLK remonty. Mówił mi to kierownik pociągu. Okazuje się, że można …
Swoją drogą, może to przymiarka do zakończenia działalności PR Zakład Opole bo już chyba czytałem albo słyszałem, że do końca roku albo z jego końcem PR u nas mają być rozwiązane …
Tu stacja Nysa, tu stacja Nysa…
Zbiórka podpisów oficjalnie wystartowała, w ok. czterdzieści minut ponad 20 podpisów. Mogło by być ok. dwa razy więcej niestety większość osób nie miała/nie znała swojego nr. PESEL. Rozdano także cześć ulotek (również tym którzy nie podpisali z względu na brak PESELu).
Próbowałem zostawić listę w kasie niestety kasjerki się niezgodziły, były ździwione skąd posiadam inforację o cięciach.
Zaskakująca jest likwidacja połączeń, niedługo sąd w Brzegu ma zostać przeniesiony do Nysy, była by to ogromna szansa dla piątej pary pociągów (wyjazd z Nysy ok. 11-12), PKS tnie coraz więcej kursów, teraz w ślady poszły Przewozy Regiolalne…
Tutaj świeży przykład z sąsiedniego województwa, że jak się chce to można.
http://slaskie.pl/strona_n.php?jezyk=pl&grupa=10&art=5273&id_menu=
A po cholerę było wydłużane połączenie do Opola Wschodniego jak tam nikt nie jeździ? Specjalnie obserwowałem czy ktoś tym jeździ i nie licząc obsługi to góra 2 osoby. Tu są właśnie wyrzucane pieniądze w błoto, które można w inny sposób zagospodarować. Czemu to nie zostanie natychmiastowo zawieszone, do czerwca zaoszczędzono by część pieniędzy.
Macieju te pociągi jeżdżą tam bo mają tor postojowy. Jak się zacznie remont Opola Głównego to zrozumiesz czemu tak jest…
od dzis zbieram podpisy w szkole jak i na peronie :) jak narazie mam 12 podpisów w ciagu 8 minut wszyscy zainteresowani w klasie:)
No i ładnie. Młodzież starsza i młodsza powinna być aktywna OBYWATELSKO (kiedyś było z tym trudniej). To świadczy o jej postępującej samoświadomości obywatelskiej.
Najnowsze wieści są takie że… pada śnieżek, a w Brzegu zaraz otwarcie dworca :-) Kolejne są takie, że być może Armagedonu nie będzie (przynajmniej na liniach spalinowych).
Z tego co slyszalem to poc. do Opola Wschodniego pojechaly zamiast pociagow do Opola Zachodniego gdzie PLK robila ciagle problemy z postojami pociagow na torach stacji Opole Zachodnie. A ze malo ludzi tym pociagiem jezdzi to pewnie sobie dlugo nie pojezdzi.
A na północy Wielkopolski „wylatują” z rozkładu jazdy wszystkie pociągi Piła Gł. – Wałcz!!!
No i znowu opóźnienie – tym razem 70 minut dla relacji Brzeg – KK. Tradycyjnie z powodu awarii szynobusu.
Ja już nie mam złudzeń, że na tym polu widać przepiękną współpracę kolejarzy i władz, by uwalić tę linię.