OZPR, sierpień 2010
Opolski Zakład Przewozów Regionalnych w Opolu informuje, że z powodu prac remontowych w dniach od 1 do 13/14 września br. zawiesza kursowanie pociągów:
- poc. 66026 relacji Brzeg (o. 7.54) – Opole (p. 8.30)
odwołany w terminie 1-14 września br. - poc. 66029 relacji Opole (o. 14.36) – Brzeg (p. 15.13)
odwołany w terminie 1-13 września br.
Jednocześnie informujemy, że w pociągach interREGIO:
- IR 63120 relacji Wrocław Główny-Przemyśl w okresie od 1-14 września br.
(Brzeg o. 8:16 – Opole Gł. p. 8:52) - IR 36125 relacji Przemyśl-Wrocław Główny w okresie od 1-13 września br.
(Opole Gł. 14:28 – Brzeg p. 15:15)
będą honorowane wszystkie bilety, wydane na przejazdy pociągami REGIO na odcinku Opole Główne-Brzeg-Opole Główne.
Źródło: OZPR /mod. AO
Palowanko nasypu pod Brzegiem się kłania (15 km jednotoru Brzeg – Lewin). I szkolne szczytowce, które miały jeździć od 1 września, się nie mieszczą. Ale dobrze że kończą to palowanie, bo tamtejsze „osuwisko” zalegało już latami – i zwalniało pociągi.
A z tym IR-ami pomysł dobry. Nie wiem czyj, ale ok.
Hurra – red. naczelna z daleka wróciła! :-) Wreszcie będą niusy i takie tam.
Panie Robercie może jakieś ciekawe informacje o naszej linii brzeg nysa.wzdłuż linii brzeg Grodków nie wiem jak dalej na nysę trwają jakieś prace związane z montażem jakiś kabli światłowodów dla plk.może posiada pan jakieś informacje o tych pracach.czy to możliwe że reaktywują mijankę w Grodkowie bo właśnie na tej stacji będą odbywać się największe prace.drugie pytanko które zaciekawi wszystkich to takie czy pojedzie w końcu ten pociąg z Wrocławia do Czech.
Nie tylko Ty pytasz – przychodzą do mnie także maile w tej sprawie.
To nie mijanka, ani rogatki, tylko światłowód dla potrzeb podłączenia linii do LCS Opole przez nastawnię Brzeg. To jest robione w ramach projektu przebudowy stacji Brzeg i przyległych szlaków.
Będzie półsamoczynna blokada, która pozwoli zjechać zdawce towarowej w Grodkowie czy Chróścinie i umożliwi w tym samym czasie puszczenie szynobusa na trasę. Zawsze to jakiś krok do przodu, a może wstęp do mijanki – ale nie tak szybko.
Co do pociągu Jesenik – Wrocław – Jesenik, będącym przedłużeniem obecnego Jesenik – Nysa, to nie wiem czy pojedzie. MI zaniżyło dotację dla regionalnych poc. międzynarodowych (trzeba wzmocnić TLK) i dlatego zagrożone jest nawet Opole – Ostrużna.
Projekt nowego rj zaprezentujemy chyba pod koniec września – właśnie się tworzy.
no to trochę szkoda,że przy okazji tych prac nie reaktywują grodkowskiej mijanki lub choćby jakiś rogatek umożliwiło by to ułożenie bardziej sensownego rozkładu na brzeg-nysa.z drugiej strony każde prace na linii świadczą o tym że plk nie jest obojętne co do losu linii.podczas wykonywania tych prac wszyscy pracownicy twierdzili,że cała ta praca jest związana z jazdą pociągów do czech a tu zonk.mam tylko osobistą nadzieję,że ten pociąg do jesenika pojedzie,fajnie było by zobaczyć składy wagonowe na nysa brzeg.
„fajnie było by zobaczyć składy wagonowe na nysa brzeg.”
Chyba nie ma co narzekać, ważne, że coś jeździ.
Ja powiem inaczej: Fajnie by było zobaczyć jakiekolwiek pociągi na linii Racławice Śl.-Głubczyce.
Pozdrawiam ;)
No, może i fajnie by było. Bo to czeskie składy z wagonem rowerowym!
Tylko mniej fajna będzie – hipotetycznie – prędkość tego „przyspieszonego” ciapąga (40-50 km/h), czyli czas dłuższy od szynobusa zatrzymującego się wszędzie. Ale co tam… – dobrze, aby w ogóle był.
Co ciekawe przez ten pociag wypadłaby popołudniowa para szynobusowa w wybrane weekendy (ten pociąg by ją w pewnym sensie zastąpił, więc wielkiego płaczu nie ma). Naprawdę nie wiem jak będzie – a wszystko jeszcze być może.
Przy okazji zmian w rozkładzie jazdy warto wspomnieć że w dniach 14.IX – 7.X pociąg do Brzegu będzie odjeżdżał 8 minut wcześniej czyli z Nysy o 14:24 (odjazd z Kędzierzyna-Koźla o 12:54), przyjazd do Brzegu 15:23.
Czyli zdekomunikowany w KK z regio z Opola (przyj. 12:57). BRAWO !!! :-/