Informacja prasowa PKP Intercity, 17 listopada 2009
Pociągiem z Krakowa do Warszawy za 35 złotych… Zamiast obowiązkowej – miejscówka na życzenie… Fuks, czyli przez całą Polskę za jedyne 20 złotych… Tańszy bilet na powrót… A może – bilet z wyprzedaży? A może tańszy bilet w Internecie?
To tylko fragment nowej oferty Tanich Linii Kolejowych – jednej z najważniejszych i najbardziej popularnych marek kolejowych w Polsce. Już od 13 grudnia pod odnowionym szyldem TLK jeździć będzie po kraju 377 pociągów.
Nowa TLK to odpowiedź PKP Intercity na rosnące oczekiwania pasażerów pociągów dalekobieżnych. Tanie Linie Kolejowe, tak chętnie wybierane przez grupę mniej zamożnych klientów, dostosowują swoją ofertę do oczekiwań rynku. Będzie nowa taryfa, konsolidująca stosowane dotychczas stawki cen na pociągi pośpieszne i pociągi TLK, będą nowe oferty promocyjne i nowe połączenia. Poza dotychczasowymi promocjami pasażerowie będą mieli do wyboru 5 zupełnie nowych atrakcyjnych ofert.
Co czeka pasażerów Tanich Linii Kolejowych już w najbliższym miesiącu?
Spółka wprowadza tzw. kolorowe bilety TLK, którymi oznakowane będą poszczególne oferty promocyjne. I tak:
- Miejscówka na życzenie zamiast miejscówki obowiązkowej – dostępna w klasie 1 pociągów w cenie 10 złotych
- Bilet Fioletowy– ceny relacyjne: niższe ceny biletów na wybranych trasach TLK. Przykładowo podróż z Krakowa do Warszawy kosztować będzie 35 zł (kl. 2) lub 55 zł (kl. 1), a nie jak dotychczas – 54 i 81 (z miejscówką)
- Bilet Szary – tańszy o 20% bilet na przejazd powrotny w przypadku skorzystania z oferty TLK od godz. 12.00 w poniedziałek do godz. 12.00 w piątek
- Bilet Niebieski – 4 bilety w pełnej cenie i 5 bilet – gratis!
- Bilet Czerwony – bilet z wyprzedaży: comiesięczna wyprzedaż biletów TLK na wybrane pociągi w cenie niższej nawet o 60 procent!
- Bilet Pomarańczowy – uzbierawszy 10 biletów z 1 klasy TLK (wraz z miejscówką) pasażer otrzymuje wakacyjny voucher uprawniający do podróży w 1 klasie pociągu InterCity w czasie wakacji za cenę 1 zł
- Bilet Zielony – specjalne extra ceny biletów na specjalne okazje (np. ważne mecze, koncerty, rocznice itp.)
- Fuks! – bilet za 20 złotych na dowolnej trasie w pociągu TLK, duże kontyngenty i rewelacyjnie niska cena. Czarny koń wśród kolorowych biletów TLK…
W pociągach TLK utrzymane zostaną także inne dziś obowiązujące oferty, w tym Bilet Podróżnika, Bilet Weekendowy, Wspólny Przejazd, Rodzina z PKP Intercity, Legitymacja seniora, Kolorowe Karty Intercity, Bilety odcinkowe tygodniowe, miesięczne i kwartalne, a także ulgi ustawowe dla studentów, emerytów i rencistów.
Kolejna nowość TLK – tańsze o 5 procent bilety kupione w sieci Internetu.
I… jeszcze jedna nowość – oferta CITY BILET dla posiadaczy biletów odcinkowych: bilety tygodniowe i miesięczne już od 18 listopada są tańsze o 30 procent!
To jest odpowiedź spółki PKP Intercity na oczekiwania rynku oraz działania podmiotów konkurujących z TLK. Spółka wybiera tę formę i ten kierunek rywalizacji – przede wszystkim o uznanie pasażera.
Tanie Linie Kolejowe będą zatem tanie i kolorowe, oferując swoim klientom:
- 377 połączeń – zamiast dotychczasowych 24
- 126 pociągów z wagonami rowerowymi
- 44 pociągi dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych
- 48 pociągów z wagonami barowymi Wars
- wagony filmowe z pokazami filmowymi (na wybranych trasach).
Wszystkie informacje będzie można znaleźć już wkrótce na budowanej od podstaw nowej stronie internetowej www.tlk.pl.
* * *
Pociągi TLK wyjadą na tory już 13 grudnia wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Zastąpią część ekspresów oraz pociągi pospieszne.
– Wszystkie zmiany wprowadzamy zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów, a oni życzyli sobie większej przejrzystości oferty i bardziej precyzyjnego pozycjonowania marek. Nasza nowa strategia oparta jest na dwóch filarach – marce Express jako wiodącej marce w segmencie premium oraz marce TLK jako marce pierwszego wyboru w kategorii economy – przeznaczonej dla tych, którzy przy wyborze pociągu kierują się przede wszystkim ceną biletu – tłumaczy Krzysztof Celiński, prezes zarządu PKP Intercity. – Spółka chce przy tym udowodnić, że tani pociąg nie musi kojarzyć się z podróżowaniem w korytarzu na jednej nodze. Wszystkie pociągi TLK będą objęte fakultatywną rezerwacją miejsc w 1 klasie. Dzięki temu pasażer będzie miał możliwość zagwarantowania sobie miejsca siedzącego, co było niemożliwe np. w pociągach pospiesznych, czy InterRegio – dodaje prezes Celiński.
Większy komfort podróżowania pociągami TLK mają zapewnić zmodernizowane wagony. Wyznacznikiem standardu będą pociągi, które zostały przekwalifikowane z expresów właśnie na TLK. – Taką operację przeprowadziliśmy 2 listopada, część ekspresów stała się pociągami TLK, cena biletów spadła nawet o 30-40%, a komfort jazdy pozostał na poziomie expresu.
Wbrew obawom niektórych ekspertów postanowiliśmy, że wagony, które dotychczas jeździły w ekspresach, będą wyznaczać nowy standard taboru w TLK – mówi Marek Nitkowski, członek zarządu, dyrektor handlowy PKP Intercity. – Docelowo ekonomiczne pociągi zmieniać też będą barwy: wagony klasy drugiej będą błękitne, natomiast jedynki wyróżniać będzie pastelowy pomarańcz. Ta kolorystyka podkreśli lekki charakter naszej marki i odnosić się będzie do turystycznego celu podróży.
Pociągi jeżdżące pod szyldem TLK wjechały na polskie tory w 2005 r. Pasażerowie od razu je polubili, bo stanowiły alternatywę dla nie cieszących się najlepszą opinią pociągów pospiesznych. TLK do dziś są postrzegane jako pociągi oferujące niezły standard podróży za niewygórowaną cenę. Trudno się dziwić, że spółka Intercity, której oferta poszerzyła się w grudniu 2008 r., o kilkaset pociągów pospiesznych, buduje nowy segment połączeń ekonomicznych w oparciu o markę TLK.
– Dwie nowe oferty TLK oferty to absolutny hit: FUKS! to kontyngent tanich biletów po 20 zł, umożliwiających podróż dowolną teelką oraz Bilet Czerwony z wyprzedaży, tańszy nawet do 60 %, który będzie można kupić na wyprzedaży ogłaszanej w Internecie 25 dnia każdego miesiąca – przekonuje Maciej Szafurski, nowy brand manager TLK w PKP Intercity. – Dla tych, którzy dużo podróżują w danej relacji, firma przygotowała Bilet Niebieski – za 4 pełnopłatne podróże otrzymamy jeden bilet gratis. W nowych teelkach respektowane będą wszystkie ulgi ustawowe np. dla studentów, emerytów, rencistów.
Wielkie zmiany PKP Intercity zapowiada także w segmencie premium. Na razie jednak wszystkie informacje na ten temat owiane są mgłą tajemnicy… Przez tydzień…
PS. Oto lista nowości w rozkładzie jazdy TLK 2009/2010:
- NOWOŚĆ! Białystok-Zakopane – w sezonie zimowym i letnim (pociąg nocny)
- NOWOŚĆ! Białystok-Świnoujście – nowe połączenie dzienne w sezonie wakacyjnym
- Lublin-Kołobrzeg – całoroczne połączenie w porze dziennej (dotychczas tylko nocne wakacyjne)
- Lublin-Świnoujście – całoroczne połączenie w porze nocnej oraz nowe wakacyjne w porze dziennej (dotychczas tylko nocne wakacyjne)
- Kraków-Warszawa- Gdynia – dodatkowe połączenie nocne w weekendy uzupełniające ofertę pociągu Monciak-Krupówki (zwiększenie puli miejsc do siedzenia o ponad 100%)
- Warszawa-Bydgoszcz-Hel – dodatkowe połączenie nocne w okresie wakacji (w 2009 było tylko jedno)
- Połączenie pociągów Kmicic (Katowice-Białystok) i Biebrza (Białystok-Gdynia) w jedną relację Katowice -Gdynia. Dzięki temu całoroczne połączenie z Katowic i Warszawy do Ełku, Giżycka i na Mazury
- NOWOŚĆ! Wrocław-Łódź-Terespol – bezpośrednie połączenie z Wrocławia i Łodzi do Terespola
- NOWOŚĆ! Warszawa-Lublin-Rzeszów – całoroczne połączenie w porze dziennej
- Dodatkowe połączenie nocne Warszawa-Zakopane w okresie szczytów przewozowych
- NOWOŚĆ! Lublin-Zakopane – sezonowe połączenie dzienne
- Warszawa-(CMK)-Kraków – dodatkowa czwarta para pociągów TLK (dotychczas 3 pary)
- NOWOŚĆ! Pociąg co 2 godziny z Warszawy do Częstochowy w porze dziennej
- Dodatkowe połączenie Warszawa-Częstochowa-Katowice w porze dziennej
- Połączenie relacji Gdynia-Warszawa i Warszawa-Wrocław – przybywa nowy pociąg Gdynia – Wrocław; dodatkowe połączenie z Gdyni do Łodzi
- Dodatkowe połączenie Gdynia-Zielona Góra w porze dziennej (dotychczas tylko jedno)
- Dodatkowe połączenie z Warszawy do Poznania w (5) i z Poznania do Warszawy w (1)
- Całoroczne połączenie Bydgoszcz-Kołobrzeg (obecnie tylko w wakacje)
- Dodatkowe połączenie Bydgoszcz-Warszawa w (7) w godzinach wieczornych
- Zmiana relacji pociągu Przemyśl-Poznań -Kołobrzeg na Przemyśl-Poznań-Słupsk-Gdynia (powrót połączeń Poznań-Słupsk-Koszalin – 2 pary pociągów)
- 5 par dodatkowych pociągów na trasie Kraków-Katowice-Wrocław w porze dziennej
- Dodatkowe połączenie Warszawa-Łódź-Wrocław w porze dziennej
- NOWOŚĆ! Przemyśl-Kraków-Wrocław-Jelenia Góra w porze dziennej cały rok
Źródło: Informacja prasowa PKP Intercity
Więcej informacji – w prezentacji z konferencji prasowej marki TLK, 17 listopada 2009
Zobacz: Wersja PPT (PowerPoint) | Wersja PDF
Z internetowej prasy:
- Rynek Kolejowy: Nowe oblicze TLK
- WNP: PKP Intercity przemeblowuje Tanie Linie Kolejowe
- G. Wyborcza: Rewolucji na kolei ciąg dalszy – TLK będą naprawdę tanie
opola to tu nie ma za duzo
Wszytkie TLK i wszystkie IR na E 30 (odcinek Gliwice – Wrocław) dotyczą Opolszczyzny, czyli pociąg co pół godziny/godzinę w każdą stronę.
W tym nowe 4 pary TLK.
Prowokujesz czy nie wiesz?
A g dzie jakieś TLK do Warszawy, czy nad morze. Co mi po TLK do Wrocławia? Nic
Oj za dużo tych pociągów będziemy mieli na trasie Wrocław-Brzeg-Opole, więc możemy być pewni, że szybko niektóre z nich zostaną zabrane …
Do Warszawy będzie (chyba – bo z rj zrobiono mega tajemnicę – jakby pasażer był wrogiem, a nie dostarczycielem przychodów) Inter Regio przez Częstochowę i jakieś pospiechy… sorry… TLK-i.
Co do morza, to przesiadka we Wrocławiu nie boli. Ewentualnie w Katowicach lub Warszawie – zależy gdzie kto jedzie.
Co do „za dużo”… Jak było mało (10 lat temu było TYLKO 9-10 par osobówek z relatywnie małą ilością pospiechów) to się narzekało. Teraz jest/będzie „za dużo” – fakt że najwięcej w 160 letniej historii – to również jest powód do marudzenia, bo… „zaraz zamkną”. Psychoza jakaś czy co?
Ja się cieszę! Ma być dużo – jak w Czechach na koridorach, a na E 30 zbliżamy się do tego standardu, a nawet go miejscami przewyższamy :-)
Dzisiaj na stronie dziennik.pl był zamieszczony nowy rozkład intercity. I co się okazało, że zniknął IC do Warszawy, który odjeżdżał do Warszawy około 5 rano! Szok. Kiedyś były dwa, a teraz nie będzie żadnego?? No jaja
Widać nowy rozkład jazdy wywołuje dużo emocji. Do Warszawy będą 4 pary pociągów. Odpowiednio z Brzegu o 00:41, 5:50, 9:57 i 13:47. A nad morze pociąg do Gdyni x2 (Ustki w wakacje), Kołobrzegu, Szczecina x4
Trzeba sobie jasno powiedzieć. Oferta do Warszawy uległa znacznemu pogorszeniu. Brak bezpośredniego połączenia około 4-5 rano to nic innego jak skandal. Otwiera się duża szansa dla przewoźników autobusowych. Nyski PKS i Riviera mogą się cieszyć. Pewnie będzie o wiele większe obłożenie ich pojazdów.
Co jeszcze dziwi? Poznikały połączenia do Warszawy przez CMK. No nie ma ani jednego z Opola.
No… Der Dziennik to rzeczywiście sprawdzone źródło „faktów”… Do „Faktu” mu zresztą merytorycznie blisko.
Do Warszawy z Opola pojadą 3 EIC (Express InterCity – przez CMK – 160 km/h), a z Wrocławia 7 EIC – w tym 4 przez Poznań.
„ekspert”, nie rozumiem Twoich prowokazji. Nie wiem czemu służą – chyba temu, abyś w końcu dostał bana.
Jeśli chodzi o rozkład jazdy to jest już na niemieckiej stronie: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/pn?ld=212.200&rt=1&newrequest=yes&
Życzę miłego studiowania.
grożenie czytelnikom „banem” – kiedyś, w minionych czasach wiele rzeczy cenzura nie przepuszczała…
autor powinien sam wrzucić na luz, to że strona jest jego własnością nie znaczy, że ma prawo grozić jakimś banem
konstytucja gwarantuje każdemu wolność słowa
Jeśli już, to strona jest moją własnością ;-) – proszę szanownego Pana Miśka, Albatrosa, eksperta, gzzz, czytelnika (coś jeszcze było, bo nie pamiętam?). I żaden Pana komentarz nie został do tej pory przeze mnie skasowany.
Mimo wszystko pozdrawiam :-)
Wolność słowa nie oznacza braku odpowiedzialności za słowo oraz przyzwolenia na trollowanie pod różnymi pseudami.
Tu i tak panuje momentami zbyt duża tolerancja – na moderowanym forum byś nie poszalał (czego przykładem niejaki „aron”, który wypowiada się jedynie na forach nie moderowanych – tyle że jego trolling jest momentami celny i inteligentny, a momentami rozśmieszający – Twój jakby nie).
Proponuję wrócić do tematu nowego rj 2010.
Dlaczego w Brzegu zlikwidowano postój expresów? Robert czy nic w tym temacie nie można zrobić? Czyżby stacja straciła swoją rangę? Czym różni się od Żar?
Tym różni się od Żar, że ma 10 razy więcej pociągów :-)
Express w Brzegu stawał, ale już go nie ma (Ex „Rejtan”) i nie będzie – jest tylko z Warszawy do Katowic. Natomiast przestał stawać jakikolwiek z IC – słusznie, prawie nikt z tego nie korzystał.
No sorry, za mało „białych kołnierzyków”, a nawet jeśli są , to jeżdżą do stolicy samochodami służbowymi (wiem bo znam).
Cena – w stosunku do CZASU JAZDY była arcykosmiczna – to się nie dziwię. To samo dotyczy Wrocławia – również małe potoki przy ponad 5 godzinach jazdy. A promocji na te relację nadal nie ma…
W nowym rj – jako się rzekło – pojadą 3 IC – bez postoju w Brzegu i nie widzę takiej potrzeby (przy tej mega drogiej ofercie).
Nie miało być dzisiaj konferencji o segmencie premium ? Bo jakoś nie widzę na razie nic nigdzie.
Proszę nie zapomnieć ustawić pociągu relacji W-wa – Bydgoszcz lub W-wa – Poznań lub W-wa – Szczecin w godzinach wieczornych 20:00 – 21:30. Ponieważ z dotychczasowego rozkładu wynika że z W-wy w kierunku Bydgoszczy lub Szczecina odjeżdżaja 3 pociągi np. z PKP W-wa Zach. o godz. 19:00; 19:05 i 19:10 i od godz. 19:10 do godz. 22:45 brak jakiegokolwiek połączenia w tym kierunku.Bardzo proszę o wzięcie pod uwagę przy układaniu nowego rozkładu jazdy 13.12.2010r.