Zmiany dotyczące Opolszczyzny zaznaczone są na niebiesko.
PKP Intercity, 21 sierpnia 2009
Od 1 września 2009 roku PKP Intercity wprowadza wyjątkowo atrakcyjne oferty handlowe na trasie Gdynia – Warszawa – Kraków. Spółka optymalizuje także siatkę połączeń. Największe zmiany dotyczą segmentu przewozów międzywojewódzkich (pociągi pospieszne). Na dotychczasowym poziomie utrzymana zostaje sieć połączeń międzynarodowych oraz krajowych obsługiwanych pociągami kategorii InterCity. Zachęcamy do zapoznania się ze zmianami w naszej ofercie.
I. Tani Bilet z Przemyśla, Zakopanego, Krakowa i Warszawy do Trójmiasta – tylko 29 złotych
Od 1 września PKP Intercity umożliwi przejazd bezpośrednimi pociągami najwyższych kategorii InterCity i Express na trasie Przemyśl/ Zakopane – Kraków – Warszawa – Gdynia – Kraków – Przemyśl/ Zakopane w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. W każdym z pociągów IC, Ex kursujących na wskazanej trasie dostępna będzie pula Tanich Biletów za jedyne 29 złotych. Oferta obowiązywać będzie aż w 14 pociągach kursujących na trasie Warszawa – Gdynia – Warszawa, w 12 pociągach w relacji Kraków – Gdynia – Kraków, w 2 pociągach w relacji Przemyśl – Gdynia – Przemyśl oraz w 2 pociągach relacji Zakopane – Gdynia – Zakopane. Wybierając przejazd w jednym z klimatyzowanych przedziałów klasy 2 pociągów kategorii InterCity, podróżni w cenie biletu otrzymają bezpłatny poczęstunek.
Oferta Tani Bilet na trasie Przemyśl/ Zakopane/ Kraków/ Warszawa – Gdynia – Warszawa / Kraków/ Przemyśl/ Zakopane obowiązywać będzie w następujących pociągach:
- IC 3506 „Kaszub” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- IC 5306 „Kaszub” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł.
- IC 3500 „Lajkonik” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- IC 5300 „Lajkonik” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł.
- Ex 3510 „Małopolska” Przemyśl Gł. – Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- Ex 5310 „Małopolska” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł. – Przemyśl Gł.
- IC 1501 „Neptun” Warszawa Zach. – Gdynia Gł.
- IC 5100 „Neptun” Gdynia Gł. – Warszawa Zach.
- IC 3502 „Norwid” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- IC 5302 „Norwid” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł.
- Ex 3512 „Sawa” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- Ex 5312 „Sawa” Gdynia Gł. – Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- Ex 35400 „Tetmajer” Zakopane – Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- Ex 53400 „Tetmajer” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł. – Zakopane
Warunki korzystania z oferty znajdziesz – TUTAJ
II. Tani Bilet za jedyne 19 złotych teraz w każdym pociągu kategorii InterCity i Express kursującym w relacji Warszawa – Kraków – Warszawa
Podmiejskim do Krakowa? – wolne żarty
Cenisz sobie możliwość rezerwacji miejsca, najkrótszy czas przejazdu i komfort podróży za niewygórowaną cenę?. Z myślą o Tobie od 1 września wprowadzamy mega pulę Tanich Biletów z Warszawy do Krakowa w najbardziej komfortowych pociągach w Polsce.
Do 31 sierpnia oferta Tani Bilet obowiązuje w 6 pociągach kategorii InterCity. Od 1 września dostępna będzie we wszystkich pociągach IC i Ex kursujących w relacji Warszawa – Kraków – Warszawa.
Możliwość niewiarygodnie taniego podróżowania w pociągach najwyższych kategorii uzyskają także osoby planujące wypoczynek w Zakopanem, Krynicy czy odwiedzające rodziny w Rzeszowie i Przemyślu. Także do tych miast dojedziecie z Warszawy w wygodnych przedziałach wagonów klasy 2, kupując Tani Bilet za jedyne 19 złotych!
Limitowana oferta Tani Bilet za 19 złotych na trasie Warszawa – Kraków/ Przemyśl/ Zakopane/ Krynica – Warszawa obowiązywać będzie od 1 września w następujących pociągach:
- Ex 1311 „Ernest Malinowski” Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- Ex 3110 „Ernest Malinowski” Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- Ex 13411 „Ernest Malinowski” Warszawa Wsch. – Kraków Gł. – Krynica
- Ex 31410 „Ernest Malinowski” Krynica – Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- IC 1307 „Józef Bem” Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- IC 3106 „Józef Bem” Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- IC 1301 „Kościuszko” Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- IC 3100 „Kościuszko” Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- IC 1303 „Krakus” Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- IC 3102 „Krakus” Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- Ex 1315 „Matejko” Warszawa Wsch. – Kraków Pł.
- Ex 3114 „Matejko” Kraków Pł. – Warszawa Wsch.
- IC 3105 „Mickiewicz” Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- IC 1304 „Mickiewicz” Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- Ex 1309 „Pieniny” Warszawa Wsch. – Kraków Gł. – Przemyśl Gł.
- Ex 1309 „Pieniny” Warszawa Wsch. – Kraków Gł. – Nowy Sącz
- Ex 1309 „Pieniny” Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- Ex 3108 „Pieniny” Przemyśl Gł. – Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- Ex 3108 „Pieniny” Nowy Sącz – Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- Ex 3108 „Pieniny” Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- Ex 1313 „Tatry” Warszawa Wsch. – Kraków Pł.
- Ex 3112 „Tatry” Kraków Pł. – Warszawa Wsch.
- Ex 13413 „Tatry” Warszawa Wsch. – Kraków Gł. – Zakopane
- Ex 31412 „Tatry” Zakopane – Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- Ex 13415 „Witkacy” Warszawa Wsch. – Kraków Gł. – Zakopane
- Ex 31414 „Witkacy” Zakopane – Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
- IC 13407 „Wyspiański” Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- IC 31406 „Wyspiański” Kraków Gł. – Warszawa Wsch.
W pociągach tranzytowych kursujących z Trójmiasta przez Warszawę do Krakowa oferujemy Tanie Bilety za 29 złotych:
- IC 3506 „Kaszub” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- IC 5306 „Kaszub” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł.
- IC 3500 „Lajkonik” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- IC 5300 „Lajkonik” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł.
- Ex 3510 „Małopolska” Przemyśl Gł. – Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- Ex 5310 „Małopolska” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł. – Przemyśl Gł.
- IC 3502 „Norwid” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- IC 5302 „Norwid” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł.
- Ex 3512 „Sawa” Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- Ex 5312 „Sawa” Gdynia Gł. – Warszawa Wsch. – Kraków Gł.
- Ex 35400 „Tetmajer” Zakopane – Kraków Gł. – Warszawa – Gdynia Gł.
- Ex 53400 „Tetmajer” Gdynia Gł. – Warszawa – Kraków Gł. – Zakopane
Tylko PKP Intercity oferuje możliwość przejazdu we wszystkich całorocznych pociągach kategorii InterCity i Express na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa w tak niskich cenach aż w 40 pociągach.
Warunki korzystania z oferty znajdziesz – TUTAJ
III. Optymalizacja sieci połączeń od 1 września 2009 roku
Zmiany w układzie kursowania pociągów Ex:
- Skrócenie relacji pociągu Ex 1615/6114 „Rejtan” relacji Warszawa Wsch. (10:13) – Katowice – Wrocław Gł. (15:50), Wrocław Gł. (12:25) – Katowice – Warszawa Wsch. (18:07). Ex 1615 od 6.IX.2009 kursuje w relacji Warszawa Wsch. – Katowice (od poniedziałku do piątku), Ex 6114 od 7.IX.2009 kursuje w relacji Katowice – Warszawa Wsch.
- Skrócenie relacji pociągu Ex 16411/61410 „Pogórze” relacji Warszawa Wsch. (5:48) – Jelenia Góra (15:00), Jelenia Góra (13:33) – Warszawa Wsch. (22:47). Ex 16411 od 5.IX.2009 kursuje w relacji Warszawa Wsch. – Wrocław Gł., Ex 61410 od 6.IX.2009 kursuje w relacji Wrocław Gł. – Warszawa Wsch.
- Odwołanie od dnia 12.IX.2009 sobotniego kursu pociągu Ex 61414 „Pogórze” relacji Wrocław Gł. (17:25) – Warszawa Wsch. (22:47).
- W związku z modernizacją linii Warszawa – Gdynia utrzymane zostaje zawieszenie kursowania pociągów Ex 5410/1/4510/1 „Klimczok” relacji Gdynia Gł. (10:00) – Bielsko Biała (19:18), Bielsko Biała (7:55) – Gdynia Gł. (17:40) i poc. Ex 45410/1 „Heweliusz” relacji Bielsko Biała (13:55) – Gdynia (23:17) do końca obowiązywania rozkładu jazdy.
- Zmiana terminów kursowania pociągów:
- pociąg Ex 1308/9 „Pieniny” relacji Warszawa Wsch. (17:03) – Przemyśl Gł. (0:06) – od 7.IX.2009 kursuje do Przemyśla w piątki i niedziele – w pozostałe dni tygodnia kursuje w relacji Warszawa Wsch. (17:03) – Kraków Gł. (20:10);
- pociąg Ex 3309 „Pieniny” relacji Tarnów (21:39) – Nowy Sącz (23:16) – od 1.IX.2009 kursuje w piątki i niedziele;
- pociąg Ex 3108/9 „Pieniny” relacji Przemyśl Gł. (4:01) – Warszawa Wsch. (11:07) – od 8.IX.2009 kursuje z Przemyśla w poniedziałki i soboty – w pozostałe dni tygodnia kursuje w relacji Kraków Gł. (8:00) – Warszawa Wsch. (11:07);
- pociąg Ex 3308 „Pieniny” relacji Nowy Sącz (4:51) – Tarnów (6:27) – od 2.IX.2009 kursuje w poniedziałki i soboty;
- pociąg Ex 1815 „Słupia” relacji Warszawa Zach.(15:40) – Kołobrzeg (0:09) – od 1.IX.2009 na odcinku Gdynia Gł. – Kołobrzeg kursuje w piątki i niedziele;
- pociąg Ex nr 8114 „Słupia” relacji Kołobrzeg (2:58) – Warszawa Zach. (11:34) – od 2.IX.2009 na odcinku Kołobrzeg – Gdynia Gł. kursuje w poniedziałki i soboty;
- pociąg Ex 15415 „Artus” relacji Warszawa Zach. (15:40) – Gdynia Gł. (21:04) – od 1.IX.2009 kursuje dodatkowo od poniedziałku do czwartku (dotychczas tylko w soboty);
- pociąg Ex 51414 „Artus” relacji Gdynia Gł. (6:00) – Warszawa Zach. (11:34) – od 2.IX.2009 kursuje dodatkowo od wtorku do piątku (dotychczas tylko w niedziele);
Zmiany w układzie kursowania pociągów TLK i POSP:
1. Uruchomienie dodatkowego nocnego połączenia w relacji Warszawa Wsch. – Przemyśl – Warszawa Wsch. przez Kraków Gł., Rzeszów:
- od 4/5.IX.2009 z piątku na sobotę pociąg 13500/1 „Nosal” w relacji Warszawa Wsch.– Kraków Płaszów prowadzi grupę wagonów relacji Warszawa Wsch. (21:52) – Przemyśl (7:49), przełączaną na stacji Kraków Płaszów do pociągu 63200/1 „Śnieżka” relacji Wrocław Gł.– Przemyśl;
- od 6/7.IX.2009 z niedzieli na poniedziałek pociąg 36200/1 „Śnieżka” relacji Przemyśl – Wrocław prowadzi grupę wagonów relacji Przemyśl (22:13) – Warszawa Wsch. (8:17) przełączaną na stacji Kraków Płaszów do pociągu nr 31500/1 „Nosal” relacji Kraków Płaszów – Warszawa Wsch.
2. Odwołanie niżej wymienionych łączników do pociągów zasadniczych z wprowadzeniem kolejowej komunikacji autobusowej:
- 22102 „Chełmianin” relacji Zamość (5:22) – Rejowiec (7:00) od 2.IX.2009
- 22103 „Chełmianin” relacji Rejowiec (20:50) – Zamość (22:20) od 1.IX.2009;
- 22109/22108 „Solina” relacji Lublin (10:04) – Bełżec (13:27), Bełżec (14:25) – Lublin (17:40) od 1.IX.2009;
- 19100 ‚Warmia” relacji Grudziądz (6:17) – Działdowo (8:03) od 2.IX.2009;
- 19101 „Warmia” relacji Działdowo (20:10) – Grudziądz (21:54) od 1.IX.2009;
- 23106 „Hetman” relacji Zamość (5:37) – Dębica (10:42) od 2.IX.2009;
- 32107 „Hetman” relacji Dębica (17:33) – Zamość (22:34) od 1.IX.2009;
- 32111 „Roztocze” relacji Rzeszów (14:03) – Zamość (19:20) od 1.IX.2009;
- 23110 „Roztocze” relacji Zamość (8:25) – (13:37) od 2.IX.2009.
Obsługę wskazanych relacji zapewnią komfortowe klimatyzowane autobusy z 49 miejscami i toaletą.
Rozkład jazdy autobusów znajdziesz – TUTAJ
Bez zmian kursują nadal pociągi zasadnicze:
- „Chełmianin” Bydgoszcz Gł. – Chełm – Bydgoszcz Gł.;
- „Solina” Warszawa Zach. – Przemyśl Gł. – Warszawa Zach.;
- „Warmia” Kraków Pł. – Olsztyn Gł. – Kraków Pł.;
- „Hetman” Rzeszów – Gorzów Wlkp. – Rzeszów;
- „Roztocze” Wrocław Gł. – Przemyśl Gł. – Wrocław Gł.;
3. Skrócenie trasy pociągów:
- 41108/9 „Hutnik” relacji Racibórz (4:55) – Warszawa Wsch. (11:12) na odc. Racibórz – Katowice – od 31.VIII.2009;
- 14108/9 „Hutnik” relacji Warszawa Wsch. (16:33) – Racibórz (22:37) na odc. Katowice – Racibórz;
- 15106/7 „Konopnicka” relacji Warszawa Zach. (17:15) – Ełk (21:28) na odc. Białystok – Ełk; na odwołanym odcinku wprowadzona zostaje zastępcza komunikacja autobusowa, rozkład jazdy autobusu w punkcie 2; pociąg kursuje nadal w relacji Warszawa Zach. – Białystok z numerem 77105.
- 51106/7 „Konopnicka” relacji Ełk (6:27) – Warszawa Zach. (10:44) na odc. Ełk – Białystok – od 2.IX.2009; na odwołanym odcinku wprowadzona zostaje zastępcza komunikacja autobusowa, rozkład jazdy autobusu w punkcie 2; pociąg kursuje nadal w relacji Białystok – Warszawa Zach. z numerem 77104.
- 52104/5 „Bydgoszczanin” relacji Bydgoszcz (5:12) – Chełm (12:57) na odc. Warszawa Wsch.– Chełm od poniedziałku do soboty, utrzymano kursowanie pociągu w pełnej relacji w niedziele;
- 25104/5 „Bydgoszczanin” relacji Chełm (14:59) – Bydgoszcz (22:46) na odc. Chełm – Warszawa Wsch. od poniedziałku do soboty, utrzymano kursowanie pociągu w pełnej relacji w niedziele;
- 16512/3 „Ostrowianin” relacji Warszawa Wsch. (17:38) – Wrocław Gł. (0:10) na odc. Ostrów Wlkp.– Wrocław Gł.;
- 61512/3 „Ostrowianin” relacji Wrocław Gł. (3:42) – Warszawa Wsch. (10:17) na odc. Wrocław Gł. – Ostrów Wlkp.;
- 16201 „Karkonosze” relacji Warszawa Wsch. (22:27) – Jelenia Góra (9:21) na odcinku Wrocław Gł. – Jelenia Góra – od 12/13.IX.2009
- 61200 „Karkonosze” relacji Jelenia Góra (19:53) – Warszawa Wsch. (6:12) na odcinku Jelenia Góra – Wrocław Gł. – od 13/14.IX.2009
- 16101/61100 „Sudety” relacji Warszawa Wsch. (7:32) – Zgorzelec (17:20), Zgorzelec (10:28) – Warszawa Wsch. (20:12) na odcinku Wrocław – Zgorzelec – Wrocław; poc. 16101 od 1.IX.2009, poc. 61100 od 2.IX.2009;
- 14100/41100 „Zamenhof” relacji Białystok (6:00) – Bielsko Biała (14:04), Bielsko Biała (13:40) – Białystok (21:55) na odcinku Katowice – Bielsko Biała – Katowice.
- 56200/1/ 16201 „Rozewie” Gdynia Gł. – Jelenia Góra na odcinku Wrocław Gł. – Jelenia Góra od 12/13.IX.2009;
- 61200/ 65200/1 „Rozewie” Jelenia Góra – Gdynia Gł. na odcinku Jelenia Góra – Wrocław Gł. od 13/14.IX.2009;
4. Odwołanie niżej wymienionych pociągów na całej trasie:
- 48103 „Wiking” relacji Częstochowa (11:20) – Szczecin Gł. (19:08) od 2.IX.2009;
- 84102 „Wiking” relacji Szczecin Gł. (7:05) – Częstochowa (14:13) od 1.IX.2009;
- 26500 „Bystrzyca” relacji Lublin (21:00) – Wrocław (5:34);
- 62500 „Bystrzyca” relacji Wrocław (22:55) – Lublin (6:45);
- 16110 „Prosna” relacji Warszawa Wsch. (15:37) – Wrocław Gł. (22:14);
- 61110 „Prosna” relacji Wrocław Gł. (5:30) – Warszawa Wsch. (12:17);
- 57108/9 „Niemen” relacji Toruń Gł. (20:10) – Poznań Gł. (22:38) – łącznik od poc. 15109 od 2.IX.2009;
- 75108/9 „Niemen” relacji Poznań Gł. (5:40) – Toruń Gł. (8:14) – łącznik do poc. 51108 od 1.IX.2009;
- 46101 „Szyndzielnia” relacji Bielsko Biała (5:05) – Wrocław Gł. (9:26) od 2.IX.2009;
- 64100 „Szyndzielnia” relacji Wrocław Gł. (18:30) – Bielsko Biała (22:50) od 1.IX.2009;
- 66507 „Oleńka” relacji Opole Gł. (11:50) – Kłodzko (14:13);
- 66506 „Oleńka” relacji Kłodzko (13:01) – Opole Gł. (15:18) od 2.IX.2009;
- 66501 „Karkonosze” relacji Jelenia Góra (9:30) – Szklarska Poręba Górna (10:42);
- 66500 „Karkonosze” relacji Szklarska Poręba Górna (18:26) – Jelenia Góra (19:38);
- 77203 „Szczecinianin” relacji Poznań Gł. (2:40) – Zielona Góra (4:52) – łącznik od poc. 18201;
- 77200 „Szczecinianin” relacji Zielona Góra (23:41) – Poznań Gł. (1:50) – łącznik do poc.81200;
- 44703 „Monciak-Krupówki” relacji Katowice (4:28) – Wisła Głębce (7:20) – łącznik od poc. 53703 – od 13.IX.2009;
- 44704 „Monciak-Krupówki” relacji Wisła Głębce (21:29) – Katowice (0:20) – łącznik do poc. 35702 – od 13.IX.2009;
- 24105 „Długosz” relacji Kielce (20:14) – Gliwice (23:08) – łącznik od poc. 23102;
- 42104 „Długosz” relacji Gliwice (6:30) – Kielce (9:20) – łącznik do poc. 32100 – od 2.IX.2009;
- 66101 „Ślązak” relacji Wrocław (18:46) – Zgorzelec (21:18) – łącznik od poc. 37101;
- 66100 „Ślązak” relacji Zgorzelec (6:46) – Wrocław (9:29) – łącznik do poc. 73100 – od 2.IX.2009;
- pociąg nr 21110 „Staszic” relacji Kielce (10:02) – Warszawa Wsch. (13:17) i pociąg nr 12111 „Staszic” relacji Warszawa Wsch. (14:42) – Kielce (18:30) w soboty;
- 12505/ 21504 „Cisy” relacji Warszawa Zach. (17:05) – Lublin 19:54, Lublin (16:55) – Warszawa Zach. (19:34);
- 22104/22105 „Bydgoszczanin” relacji Zamość (13:36) – Rejowiec (15:12), Rejowiec (12:43) – Zamość (14:20);
- TLK 1417 „Augustyn Kordecki” relacji Warszawa Wsch.(18:20) – Gliwice (23:36), od 1.IX.2009 i TLK 4116 Gliwice (4:19) – Warszawa Wsch. (9:52) od 2.IX.2009.
5. Utrzymana zostaje na dotychczasowym poziomie obsługa bezpośrednich połączeń ze Zgorzelca do Warszawy, Krakowa i Przemyśla (jedno połączenie w dobie). Pociąg nr 16103/ 61102 „Wrocławianin” relacji Warszawa Wsch. (11:32) – Wrocław Gł. (18:16) od 1.IX.2009 , Wrocław Gł. (9:30) – Warszawa Wsch. (16:17) od 2.IX.2009 kursuje w wydłużonej relacji do i ze Zgorzelca. W pociągu kursuje także grupa wagonów relacji Przemyśl – Kraków – Zgorzelec – Przemyśl przełączana na stacji Wrocław Gł. z/do pociągu 37101/ 73100 „Ślązak’’;
6. Zmiana relacji pociągów:
- 83108 „Słowiniec” relacji Słupsk (5:28) – Przemyśl (22:21) kursuje do 1.IX.2009, a w relacji Kołobrzeg (6:05) – Przemyśl (22:21) od 2.IX.2009;
- 38109 „Słowiniec” relacji Przemyśl (5:50) – Słupsk (22:18) kursuje do 31.VIII.2009, a w relacji Przemyśl (5:50) – Kołobrzeg (22:03) od 1.IX.2009;
- 48101 „Gwarek” relacji Katowice (5:34) – Słupsk (16:13) kursuje do 31.VIII.2009, a w relacji Katowice (5:34) – Kołobrzeg (15:29) od 1.IX.2009
- 84100 „Gwarek” relacji Słupsk (12:04) – Katowice (23:25) kursuje do 1.IX.2009, a w relacji Kołobrzeg (12:50) – Katowice (23:25) od 2.IX.2009;
- 11200 relacji Białystok – Warszawa Wsch. – grupa wagonów w relacji Białystok – Jelenia Góra kursować będzie na skróconej trasie Białystok – Warszawa Zach.
- 11201 relacji Warszawa Wsch. – Białystok – grupa wagonów w relacji Jelenia Góra – Białystok kursować będzie na skróconej trasie Warszawa Zach. – Białystok.
Inne zmiany w ramach III korekty rocznej rozkładu jazdy 2008/9:
- Dla pociągu nr 38201/ 83200 „Przemyślanin” relacji Przemyśl (17:27) – Szczecin (8:43) – Świnoujście (10:54), Świnoujście (17:55) – Szczecin (19:55) – Przemyśl (11:19) wprowadzono postój na stacji Dobiegniew;
- Dla pociągu nr 16107/ 61106 „Oleńka” relacji Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. – skrócono postój na st. Opole Główne.
- Poc. 55000/1 rel. Gdynia Główna – Kaliningrad – wydłużenie postoju na st. Tczew – wcześniejszy wyjazd pociągu ze st. Gdynia.
- Pociąg 12001 Warszawa Zach. – Kijów – zmiana rozkładu na odcinku Puławy Miasto – Dorohusk.
- Pociąg 44104 „Zamenhoff’” Wisła Uzdrowisko – Bielsko Biała (Białystok) nie kursuje w dniu 31.VIII.2009.
Szczegółowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów dostępne będą na stronie www.intercity.pl, pod numerem infolinii 0 801 022 007 oraz w punktach informacji od 25 sierpnia 2009 roku.
Od 1 września 2009 roku w ofercie spółki PKP Intercity pozostaje nadal ponad 500 pociągów kategorii EuroNight, EuroCity, InterCity, Express, TLK, POSP.
Optymalna sieć połączeń, komfortowe warunki przejazdu w pociągach najwyższych kategorii i atrakcyjne oferty taryfowe zapewniają Spółce utrzymanie pozycji lidera na rynku przewozów dalekobieżnych w Polsce.
Źródło: PKP Intercity
WYGLĄDA, że najmnocniej po „tyłku” dostał Zamość. Wrocław i okolice też nie najlepiej.
KKA, skrócenia pociągów, odwołania – nazywamy OPTYMALIZACJĄ :)
To jest koszmar!! „Hetamn” zabrany? Jak teraz gdziekolwiek się dostać… czym?
ale taka oto właśnie nasza Polska, nowa Rzeczpospolita, coraz bardziej podzielona , coraz bardziej rozbita :(
Dobrze to mój tato powiedział… Prusak zbudował kolej, nie zabrał ze sobą, Stalin tez nie, nawet Hitler zostawił,,,a kto zlikwidował?? Polak!! Rząd p. Tuska tak cudnie działa i „miłością pałuje”
Nieprawda. Przynajmniej nie całkiem.
Stalin zabrał ze sobą mnóstwo torów (szyn) i osprzętu zasilającego (sieci). M.in. cała zelektryfikowana ówczesnie poniemiecka infrastruktura głównych linii Dolnego Śląska dotała się w łapy radzieckie.
Mnóstwo szlaków dwutorowych – dzięki tej grabieży wojennej i powojennej – skutkuje tym, że do dziś mamy odcinki jednotorowe, a nie dwutorowe. Zdaje się „Podsudecka” (Kamieniec – Świdnica) również.
Reszta, niestety, prawda. Choć ja od wielu lat pisuję tam i tu, że pospieszne w wersji polskiej powinny zostać zlikwidowane i zastąpione RE lub – po polsku – IR lub przyspieszonymi osobowymi. Nienormalnym jest, aby taryfa pospieszna na długie odległości była droższa od osobówek o 60% – przy takim poziomie oferty.
I żeby jeszcze to dotować… bez sensu.