Oto zdjęcia opisanego przez nas wcześniej peronu szóstego (a dokładniej: północnego peronu tymczasowego) oraz krótki film.
A tak brzmi zapowiedź pociągu na stacji:
Autobus szynowy spółki PKP Przewozy Regionalne do Kluczborka przez Jełowę odjedzie z toru czwartego północnego peronu tymczasowego.
Filmik
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=rqpzi6t7eog]
Po uszkodzeniu południowych torów na linii Nysa-KK w okolicy Racławic i Prudnika w Prudniku tak zapowiada się pociągi: „wjedzie na tor trzeci nieposiadający peronu :)” a wszystko przez to, że ktoś kiedyś zdemontował jeden rozjazd.
Przez to uszkodzenie nie ma jak za dworcem w Prudniku zjechać na jedyny czynny tor północy więc pociąg robi to przed dworcem, ale układ torów jest taki, że zjeżdża na tor 3 położony daleko za samymi peronami, tam wsiadają ludzie i później z tego toru zjeżdża na tor północy magistrali
Pozwolę sobie Staszek na małą uwagę (przez niekótrych być może będzie uznana za „złośliwą”, ale złośliwa nie jest – stwierdza tylko FAKT).
Mianowicie z Prudnika do Nysy i KK nie dojeżdża tyle związkowej i administracyjno biurowej biurwy do biur firm pekapowych, co z Kluczborka i okolic do Opola.
Gdyby tyle dojeżdżało – pobudowaliby TAKŻE prowizoryczny zastępczy peron północny w Prudniku. To tak na marginesie… – m. in. dla niektórych „komentatorów” z pmk :-)
Jakby nie patrzeć to w Polsce tak „często” buduje się zastępcze perony (pomijam modernizacje korytarzy, gdzie bywa to konieczne w ramach inwetsycji) że sprawa jest warta uwagi. Bo i zwykli pasażerowie – w tym my – z peroniku miniaturki skorzystaliśmy.
Hi, hi :-)