Tak było w piątek (10 lutego) – 2 poranne, popularne pociągi na linii Brzeg-Nysa odwołane i brak komunikacji zastępczej, po raz kolejny. Tego samego dnia wieczorny pociąg Opole-Kluczbork z powodu pęknięcia szyny również został odwołany – tam jednak pasażerowie mieli możliwość skorzystania z komunikacji zastępczej. Pasażerowie z Brzeg-Nysa czuli się rozgoryczeni – po raz kolejny na ich trasie nie udało się zorganizować zastępczego autobusu.
Zapytaliśmy o tę sytuację dyrektora OZPR, Sylwestra Brząkałę. Niedługo potem otrzymaliśmy następującą odpowiedź:
Dnia 10.02.2012 r. na pociągu nr 46745 relacji Kędzierzyn Koźle-Brzeg, na przystanku osobowym Chróścina Nysa zdefektował autobus szynowy SA103-013 (pęknięty wąż powietrzny z powodu niskich temperatur). Pociąg został odwołany na odcinku Chróścina Nyska-Brzeg.
Ze stacji Nysa wysłano zastępczy autobus szynowy SA134-012 (autobus planowy na pociąg nr 60326 rel. Nysa odj. 10:08 – Opole Główne).
Po połączeniu autobusów uruchomiony został pociąg 60442 od przystanku osobowego Chróścina Nyska do stacji Nysa z opóźnieniem +22 minuty.
Odwołany odcinek na pociągu 60442 to Brzeg-Chróścina Nyska.
Komunikacja zastępcza autobusowa nie została uruchomiona z powodu braku przewoźnika, który mógłby taki kurs zrealizować, mając na uwadze tak krótki czas na przygotowanie taboru i kierowcy oraz warunki atmosferyczne, które panowały w tym dniu.
Chcąc opisać przypadek pęknięcia szyny na odcinku Osowiec Przystanek-Jełowa na linii Opole Główne-Kluczbork w dniu 10.02.2012 r. należy uwzględnić, że w tym rejonie mamy większe ilości przewoźników, którzy taką komunikację zastępczą mogą zrealizować (to jest niewątpliwie problem).
Najważniejszym faktem jest jednak taki, że informacje o pęknięciu szyny otrzymaliśmy od Zarządcy Infrastruktury nieco wcześniej przed odjazdem pociągu nr 60933 relacji Opole Główne-Kluczbork. Czas ten pozwolił na zorganizowanie takiej komunikacji aczkolwiek nie obyło się bez opóźnień.
Za całą sytuację przewozową w dniu 10.02.2012 r. przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.
Sylwester Brząkała
dyrektor Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
AO
Nie można być wyrozumiałym, gdy w ciągu 3 tygodni odwołuje się co najmniej 2 pociągi a 3 opóźnia o ponad godzinę (w tym jeden o dwie, jeszcze inny o trzy).
Na litość Boską – ludzie jeżdżą tymi pociągami do pracy, szkół itd – jak mają być wyrozumiali, gdy mogą przez takie opóźnienia powiedzmy stracić pracę…
I dalej ta sama śpiewka ,że brak taboru zastępczego a gdzie podziały się lokomotywy i wagony z opolskich przewozów regionalnych.Łatwo się tłumaczyć utrzymanie takiego taboru kosztuje,a ciągłe awarie szajsbusów nie kosztują.Każda szanująca się firma transportowa nie odrazu sprzedaje stary tabor bo kupiła(dostała) nowy .A w opolskim mamy szynobusy to reszta wont!Można śmiało stwierdzić,że nigdy nie uda się załatwić komunikacji zastępczej na brzeg-nysa,powód prosty w okolicy rządzi pks brzeg i nysa a oni mają to w du..ie.Liczących się prywaciarzy BRAK.
No żesz KWA. Czy ogólnie pojęta obsługa techniczna w PR to ludzie niedorozwinięci umysłowo? Ta pneumatyka w SA103 rwie się w zimie odkąd pamiętam. Czy to tak trudno coś z tym zrobić?
szpaksik: tu liczy się pks nysa i ewentualnie veolia, bo ilość połączeń uruchamianych przez pks Brzeg, jak i poziom przewozów czy ceny biletów, dawno już są na poziomie dna i dwóch metrów mułu.
Cytat mocno wkurzający: „Komunikacja zastępcza autobusowa nie została uruchomiona z powodu braku przewoźnika, który mógłby taki kurs zrealizować”.
Dyrektorowi trzeba chyba przekazać aktualną listę wszystkich przewoźników prywatnych z powiatu nyskiego i brzeskiego, plus jeszcze PKS-y, bo widać że nie jest w temacie.
Jest tyle firm zajmujących się przewożeniem osób, że na pewno bez problemu udałoby się zapewnić komunikację zastępczą.
Jakoś w tym samym dniu na trasie Opole Główne – Kluczbork potrafili szybko zapewnić komunikację zastępczą, a na trasie Brzeg – Nysa po raz kolejny nic. Widać, gdzie PR mają pasażerów w d…. Chyba potwierdza się to co Robert wcześniej mówił, iż z linii Opole – Kluczbork korzysta dużo kolejarzy.
Po drugie to nie pierwsze opóźnienia i odwołania pociągów, w żadnym przypadku nie zapewniono komunikacji zastępczej, ale tym razem chodziło o poranne pociągi, którymi jeździ najwięcej ludzi.
Ludzie jeźdżą nimi do pracy i jak ktoś tu ma być wyrozumiały jak czeka tyle czasu na dworcu bez żadnej informacji. Taki pasażer nie wie co z sobą zrobić, czy szukać auta czy czekać jednak na ten szynobus…
W Grodkowie na dworcu nie ma żadnej informacji, nikt nie informuje o bieżących utrudnieniach na linii, a nie wszyscy np. emeryci korzystają z takich nowinek technicznych jak Kolejowy System SMS.
A nawet jeżeli ktoś korzysta z tego systemu, to często otrzymuje sms-y z półgodzinnym czy kilkugodzinnym opóźnieniem a często w ogóle ich nie utrzymuje tak jak ostatnio na linii Brzeg – Nysa.
I jak mają ludzie dojechać do pracy w sobotę? Stojąc w mrozie na stacji bez żadnej kompletnie informacji.
Mam nadzieję, że UMWO rozliczy odpowiednio PR za te odwołania i takie traktowanie paseżerów. A podróżni z naszej linii powinni napisać skargi do PR i UMWO, żeby wkońcu ten cyrk uporządkować.
A co do systemu SMS to nie pierwszy przykład, iż nie działa on prawidłowo. Po moim materiale na OKOKO, doszły wypowiedzi podróżnych co znów nie działa. No ale ktoś, za to pieniądze bierze.
Ktoś pyta gdzie wagony? Wagon 1 klasy (ten, który obsługiwał połączenie z Opola przez Głuchołazy do Czech) trafił do Rzeszowa i był odstawiony na tamtejszej postojówce (widziany rok temu – styczeń 2011). Pozostałe wagony (łącznie 7 sztuk) np. te z Nysy zostały wystawione w czerwcu 2011 na sprzedaż. Przetarg zakończył się pomyślnie 29 czerwca (zostały sprzedane na złom) i najprawdopodobniej w wakacje zostały pocięte i stały się „wsadem pieca hutniczego” … i tak w sposób piękny i cudowny: szynobus nie pojedzie, wagonów nie będzie!
PR ogranicza a plk-a usuwa ograniczenia na tej linii około 3 km od strony Nysy sławetne 2o km/h już są podkłady i maszyny w nysie i od poniedziałku je w nocy wywożą na szlak
No to ŚWIETNIE! Czas najwyższy. Wiesz coś więcej (np. terminy zamknięć i KKA)???
Od którego poniedziałku wywożą? Czy to znaczy że zamykają szlak – na jakim odcinku?
podkłady już są wywiezione na szlak, od poniedziałku całodobowe zamknięcie toru nr 2 Goświnowice – Nysa przez 13 dni a następnie wymiana na Nysa – Brzeg w nocy między pociągami ipo wymianie 70 km/h