Taka wiadomość pojawiła się kilka godzin temu na grupie pl.misc.kolej:

„Witam,

w dniu 11.11.2011 (piątek) dzięki życzliwości spółki STK SA odbędzie się plener fotograficzny historycznego składu towarowego KSK Wrocław na trasie Brzeg-Nysa-Brzeg.

Warunkiem uczestnictwa ww. plenerze fotograficznym jest przemieszczanie się wzdłuż linii 288 od Brzegu do Nysy np. samochodem, rowerem, traktorem, hulajnogą lub na piechotę w celu wykonywania zdjęć, filmowania przejeżdżającego składu, nagrywania dźwięków, wykonywania szkiców itp, który będzie jechać z prędkością około 30-40 km/h i będzie na każdym przystanku osobowym stać ok. 10 minut.

Skład pociągu prowadzony lokomotywą SM42 (zieloną) jako przejazd „techniczny” będzie kursować według następującego rozkładu jazdy:

Brzeg-Nysa

  • Brzeg, odjazd 9.40
  • Olszanka, odj. 10.10
  • Czeska Wieś, odj. 10.30
  • Lipowa Śląska, odj. 10.50
  • Grodków Sląski, odj. 11.20
  • Stary Grodków, odj. 11.45
  • Chróścina Nyska, odj.12.05
  • Skoroszyce, odj. 12.25
  • Pakosławice, odj. 12.50
  • Mysliczyn, odj. 13.10
  • Nysa, przyjazd 13.30

Nysa-Brzeg

  • Nysa, odjazd 14.00
  • Chróścina Nyska, odj. 14.50
  • Grodków Sląski, odj. 15.15
  • Lipowa Sląska, odj. 15.30
  • Brzeg, przyjazd 16.00

Jeśli ktoś uzna tą formę robienia zdjęć historycznego składu za ciekawą i będzie chciał wesprzeć działalność naszego stowarzyszenia prosimy o wpłacenie darowizny na konto klubu np. umownie za jeden samochód „goniący” 50 zł.

Taka forma organizacji pociągów fotograficznych jest powszechnie przyjęta np. w Niemczech lub w Austrii, z tym że składkowe na uruchomienie pociągu zbiera się zazwyczaj przed planowana imprezą, dzięki czemu wiadomo czy zebrane fundusze wystarcza na jego uruchomienie. Następnym razem nasz klub będzie też tak czynić, mając też nadzieję, że następne takie przejazdy będą możliwe również z historycznym pojazdem trakcyjnym np. parowozem lub innym, ale w historycznym malowaniu.

Biorąc pod uwagę powyższe, ten przejazd 11 listopada dzięki sponsorowi – przewoźnikowi STK traktujemy jako PROMOCJĘ i eksperyment, czy w polskich warunkach będzie to miało sens w przyszłości.”

Covalus

Zobacz też: