Już niedługo rozpocznie się realizacja podpisanego kilka dni temu kontraktu firmy budowlanej Skanska z PKP PLK. W ramach umowy przeprowadzona będzie m.in. przebudowa stacji Czarnowąsy oraz szlaku kolejowego Czarnowąsy-Borki Opolskie. Koniec prac przewidziany jest na listopad 2012 r.
Co dokładnie wchodzi w zakres kontraktu:
- dokumentacja projektowa oraz roboty nawierzchniowe, podtorzowe i drogowe, a w szczególności:
- szlak kolejowy: przebudowa niemal 9 km nawierzchni kolejowej, wymiana rozjazdu i naprawa przejazdu kolejowego, przebudowa sieci telekomunikacyjnej, elektrotrakcyjnej i elektroenergetycznej oraz automatyki kolejowej; budowa ekranów dźwiękochłonnych na odcinku niemal 1,5 km,
- Czarnowąsy: remont nawierzchni 1 i 2 peronu stacji Czarnowąsy wraz z dojściami dla niepełnosprawnych, wiatami i małą architekturą, likwidacja nieczynnej nastawni oraz remont czynnego budynku nastawni,
- Mała Panew: przebudowa obiektów inżynieryjnych oraz remont nawierzchni wraz z regulacją łożysk trzech przęseł mostu nad rzeką Mała Panew.
Efekty?
„Efektem modernizacji i przebudowy będzie skrócenie czasu jazdy pociągów, zwiększenie przepustowości linii oraz poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Ponadto, budowa ekranów dźwiękochłonnych wpłynie na istotne ograniczenie emisji hałasu powstającego w trakcie przejazdu pociągu.
Do kiedy i za ile?
„Wartość prac, które zrealizujemy w ciągu 15 miesięcy, wynosi niemal 40 mln zł brutto. Inwestycję zakończymy do końca listopada 2012 r.”
Kto za tym stoi?
Roboty wchodzą w zakres modernizacji linii kolejowej E-30 i CE-30, odcinek Legnica-Wrocław-Opole. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pełna informacja prasowa firmy Skanska
Dodatkowe info
Linia CE-30 jest linią przeznaczoną głównie do przewozów towarowych. Na odcinku do Jelcza (relacja Opole Główne-Jelcz i odwrotnie) kursuje ponadto jedna para pociągów pasażerskich: pociąg REGIO (w obecnym rozkładzie jazdy) przyjeżdża do Opola Głównego o 6:38, odjeżdża stamtąd o 15:37.
Czarnowąsy i Borki Opolskie to odpowiednio: pierwsza i druga stacja za Opolem Wschodnim.
Zobacz:
- Odcinek Czarnowąsy-Borki Opolskie na mapie kolejowej
- Czarnowąsy na kolej.one.pl
Linia CE-30 jest modernizowana odcinkami od Opola Wschodniego (zobacz informację o modernizacji odcinka Opole Wschodnie-Czarnowąsy na stronie PLK – 2009 r.).
AO
Opole-KK się sypie a oni Czarnowąsy modernizują…
Dobrze, że modernizują, a nie np. likwidują stację … tylko jaki ruch pasażerski panuje obecnie na tej trasie i stacji … aż jeden pociąg w stronę Opola rano i po południu powrotny, więc zmodernizowana stacja raczej słabo będzie wykorzystywana, niestety …
Przygotowania do czegoś na kształt SKM? W końcu Czarnowąsy to sypialnia Opola…
Nie, to ma być część korytarza CE30 dla ruchu towarowego. Ale jak Opole zachce mieć SKM to czemu nie :-)
Typowa full moderna CE 30 pod ciąg towarowy. E 30 na tym odcinku jest skończona (poza naprawą nasypów pod Lipkami, ale to tzw. roboty dodatkowe). Robią po kawałku, aby nie blokować linii alternatywnej dla E 30. Co ciekawe kawałek Czernica – Brochów będzie robiony pod KDP :-) Kiedy – nie wiem?
Chyba się nie doczekamy 160 na cały odcinku Opole-Św. Katarzyna. Nasypy w Lipkach nie ruszone i takie ograniczenie będzie wisiało jeszcze przez 2012 rok. Powinni to naprawić zaraz jak się popsuło a nie czekać na gwiazdkę z nieba, albo samo poprawę :/ To jest chore.