PKP SA, 16 listopada 2010

PKP S.A. są w trakcie modernizacji dworca kolejowego w Brzegu. Dworzec diametralnie zmieni swoje oblicze do końca 2011 roku.

Do zakończenia prac budowlanych na dworcu w Brzegu pozostał rok, jednak już dziś na wizualizacjach możemy zobaczyć jak będzie wyglądać odnowiony dworzec.

Tymczasem na dworcu w Brzegu praca wre. Wewnątrz obiektu prowadzone są prace rozbiórkowe. Natomiast na rusztowaniach, które zasłoniły północno-wschodnią części budynku budowlańcy są w trakcie czyszczenia elewacji. Rozpoczęto również renowację stolarki okiennej i drzwiowej. Ogrodzono również plac przed dworcem.

Zakres modernizacji dworca w Brzegu jest szeroki. Wykonawca wyremontuje hall wraz z hallem kasowym. Na nowo zostanie położona posadzka, a ściany pomieszczeń ogólnodostępnych będą pomalowane i zabezpieczone specjalną powłoką antygraffiti.

Modernizację przejdą również kasy biletowe, pomieszczenia handlowe (pojawią się nowe witryny sklepowe), a także toalety i klatki schodowe. Ściany remontowanych pomieszczeń zostaną pomalowane. Wykonawca wymieni również instalację oraz stolarkę okienną i drzwiową. Nowością i znacznym ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych będzie podjazd ulokowany przy wejściu głównym do budynku.


Dawny blask odzyska elewacja dworca, która zostanie poddana renowacji, ze szczególnym naciskiem na odtworzenie zniszczonych i uszkodzonych detali architektonicznych. Estetykę elewacji poprawi również usunięcie z okien budynku krat. Nad wejściem głównym pojawi się nowy przeszklony daszek. Dodatkowo elewacja zostanie zabezpieczona powłoką antygraffiti.

Oblicze zmieni również plac przed dworcem. Zlokalizowano na nim 27 miejsc parkingowych, w tym cztery dla osób niepełnosprawnych.

Dworzec w Brzegu jest jednym z 77 dworców modernizowanych przez PKP S.A. w latach 2010-2012 w całej Polsce. Głównym celem inwestycji jest polepszenie standardu obsługi podróżnych, poprawa estetyki i podkreślenie walorów historyczno-architektonicznych obiektu. Łączny koszt modernizacji dworca w Brzegu to nieco ponad 4 miliony złotych.

Bartłomiej Sarna

Źródło: PKP SA