Zapraszamy do zapoznania się z korespondencją pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego a Ministerstwem Infrastruktury na temat pogarszających się parametrów infrastruktury kolejowej w województwie.
Pierwsze pismo, wysłane do Ministra Infrastruktury, datowane jest na 23 kwietnia, odpowiedź z ministerstwa – 8 czerwca 2010 r.
W piśmie UMWO zawarta jest również „Tabela wydłużenia czasu jazdy pociągów regionalnych w rozkładzie jazdy pociągów 2010/2011”. Prosimy wziąć pod uwagę, że czasy podane w tabelce są to wydłużenia minimalne dla danej trasy/odcinka – nie zawierają rezerwy rozkładowej, koniecznej przy układaniu rozkładu jazdy. W rzeczywistości czasy te mogą okazać się kilka minut dłuższe.
Zobacz korespondencję (PDF, ponad 2 MB)
Istna „Wieża Babel” z wiersza Szymborskiej. Widać, że dla MI sprawa zwolnień na przejazdach jest kompletnie niewygodna i niewytłumaczalna. Niepokojem napawa to, że w żaden sposób nie ustosunkowano się do tego, czego dotyczyła większość listu p. A. Kasiury. Pokazuje to, jak we władzach centralnych liczy się z samorządem, który dużo lepiej zna problemy regionu.
Oby udało się nie dopuścić do tych nieszczęsnych zwolnień, czego życzę wszystkim, którym zależy na rozwoju naszej kolei oraz nade wszystko pasażerom, którym w tej sytuacji może zabraknąć wyrozumiałości..
Pozdrawiam !
No nie wierzę, Ministerstwo Infrastruktury gra tak jak PLK chce. Nie sądzę, żeby nie wpisanie inwestycji do RPO wynikało ze złej woli władz województwa, a Pan Wiceminister nie ma prawa zwalać winy na władze Opolszczyzny, zwłaszcza że na liniach nie objętych wielkimi modernizacjami wykonywane są prace co najwyżej symboliczne, a czasy przejazdu rosną. Tak wygląda widać plan zwijania kolei w Polsce realizowany przez ministerstwo – robi się tylko najważniejsze odcinki o większych prędkościach, które będą ładnie wyglądały w kampanii wyborczej, a reszta jest niepotrzebna. Doprawdy nie wiem jak może funkcjonować spółka zarządzająca rozwojem sieci kolejowej, skoro do każdej inwestycji potzebuje pieniędzy z zewnątrz.
No pięknie. Proponuje obcinanie dotacji wpłacanych przez samorządy za usługi kolejowe za każde nowe zwolnienie. Skoro usługa ulega pogorszeniu to za co płacić tyle samo !????? A moze jeszcze więcej????!!!!!!
Brawo. Cóz w tym kraju wszystkio wyglada pięknie ale tylko w statystykach zamawianych na zlecenie polityków.