Gminy nie chcą dworców w Kietrzu i Głubczycach

„Kolej robi właśnie trzecie podejście do sprzedaży zabytkowego dworca PKP w Głubczycach. Cena wywoławcza za budynek to 450 tysięcy złotych. Przetarg zaplanowany jest na sierpień. – 450 tysięcy to dla nas za duża kwota – mówi Mariusz Mróz, wiceburmistrz Głubczyc.”

Nowy wiadukt na linii Brzeg-Nysa

Nad linią Brzeg-Nysa pojawił się nowy obiekt – wiadukt drogowy, który jest jednym z elementów niedawno otwartej, ponad 6-kilometrowej obwodnicy Grodkowa. Prezentujemy fotki zarówno wiaduktu, jak również pięknie odrestaurowanego ratusza miejskiego w Grodkowie.

Pociągiem musicREGIO na Przystanek Woodstock 2011

Wybierasz się na 17. Przystanek Woodstock w Kostrzynie nad Odrą? Sprawdź rozkład jazdy dodatkowych pociągów musicREGIO – dojedziesz nimi bezpośrednio z Opola, Kluczborka, czy Kędzierzyna Koźla. Bilety możesz kupić przez Internet. Zaoszczędzisz, jeśli kupisz bilet od razu w obie strony.

Gminy Kietrz nie stać na kupno budynku dworca

Nadal nie wiadomo, jaki będzie los budynku po byłym dworcu kolejowym w Kietrzu – czytamy na stronie Radia Opole. Gmina ma wprawdzie pomysł, jak go zagospodarować, ale PKP nie może przekazać obiektu za symboliczną złotówkę. Pozostaje więc nabycie go po cenie rynkowej.

Opolskie nie planuje zakupu taboru w ramach POIiŚ

Rynek Kolejowy informuje, że powstała kolejna (zachodnia) grupowa zakupowa utworzona w celu nabycia pociągów do przewozów regionalnych ze środków unijnych w ramach POIiŚ. W żadnej z obu grup zakupowych (wcześniej powstała grupa południowa) nie ma województwa opolskiego.

Opole dużych prędkości

Gazeta Wyborcza pisze dziś o sukcesie opolskich samorządowców, którzy doprowadzili do umieszczenia w planach łącznicy, umożliwiającej połączenie trasy Opole-Wrocław z przyszłą linią dużych prędkości.

Husarz na E 30!

Doczekaliśmy się! Wreszcie zobaczymy najszybszy obecnie pojazd szynowy w Polsce – osławionego Husarza – na „naszej” linii E 30. Wprawdzie w nocy z niedzieli na poniedziałek, ale to zawsze coś. Pretekstem jego przejazdu jest podczepienie do długiego i ciężkiego składu Orient Express.