OZPR, 6 czerwca 2011
Dnia 4 czerwca 2011 r. około godziny 7:00 za stacją w Szydłowie doszło do wykolejenia się pociągu towarowego.
W wyniku uszkodzeń w infrastrukturze oraz zablokowanego szlaku Opole Zachodnie-Szydłów wprowadzono komunikację zastępczą (autobusową). W zamian jednego pociągu podstawione są 3 autobusy, które wożą pasażerów na odcinku Szydłów-Komprachcice-Szydłów.
Z informacji uzyskanych od PKP Polskie Linie Kolejowe skala zniszczeń jest tak duża, że nie można określić terminu ukończenia naprawy. Po uzyskaniu szczegółowych informacji od Zarządcy Infrastruktury na temat zakresu i terminu ukończenia napraw, niezwłocznie je podamy.
Przepraszamy za utrudnienia w podróżowaniu.
Źródło: OZPR
Zobacz też:
- informacje o wykolejeniu oraz fotorelacja – na stronie Bartka Kobieli.
Uwaga. Wcześniejsze komentarze dotyczące tego tematu z innego wątku („Na ratunek kosztem odwołania”) zostały przeniesione do tego wątku.
Z jednej strony musze pochwalić PR ale z drugiej i trochę ponarzekać:
Plus za szybkie zorganizowanie komunikacji autobusowej, na stacji w Szydłowie była ona 15-20 minut po planowym odjeździe pierwszego pociągu jaki wyjechał z Nysy po wykolejeniu (oczekiwac w Szydłowie trzeba było krócej bo i tak pociąg wyjechał z Nysy +10).
Jednak wieczorem nie było już tak kolorowo. Przez cały dzień nie udało się załatwić drugiego autobusu. W wyniku tego po wejściu wszystkich do autobusu (kurs po 18 z Opola) kierowca z względów bezpieczeństwa nie chciał ruszyć.
Konduktor próbował załatwić drugi autobus ale nie dało się. W końcu po ponad 20 minutach niepewności autobus ruszył zostawiając część pasażerów po dworcem w Opolu.
Dla kierowcy wielki minus za to że pomimo prośby pasażerów podczas tych 20 minut nie chciał włączyć klimatyzacji (a było sporo starszych pasażerów i niesamowity zaduch). Włączył dopiero jak autobus wyjeżdzał z Opola.
Po dojechaniu do Szydłowa (bez stacji pośrednich) autobus wrócił po resztę pasażerów do Opola tym razem również z stacjami pośrednimi. W wyniku tego pociąg dojechał do Nysy z stuminutowym opóźnieniem (o 21:20, planowo o 19:40)
I z takim samym wyruszył wieczorny pociąg z Nysy do Opola (planowy odjazd 19:43). Pojechało nim kilku kolejarzy i mała garstka pasażerów.
Czy nikt nie mógł podjać decyzji żeby na wieczorny pociąg do Opola puścić jeden z dwóch SA103 które stały na stacji w Nysie (po 19 napewno stał jeden SA103, drugi przybył po 20 z KK)?
Czy nikt nie mógł załatwić by pociągi dojeżdzały od strony Opola do Komprachcic, a komunikacja autobusowa była tylko na odcinku Komprachcice – Szydłów.
No cóż liczą się pieniądze a nie dobro pasażerów. Gdy zapytałem jedną z osób z OZPR zaraz po godzinie 9 jak będzie jeździła komunikacja zastępcza (czy Opole – Szydłów czy Komprachcice – Szydłów) odpowiedział mi że narazie liczą koszty paliwa !
Mała fotorelacja z miejsca wykolejenia:
http://bartiinysa.prv.pl/fotorelacje/wykolejenie/fotorelacja.htm
Bartku nie dziw się że liczyli koszty paliwa. Jak była awaria LCS w Opolu to PLK-a nie zapłaciła ani złotówki za wystawioną fakturę za komunikację zastępczą. Podobno to nie jedyny przypadek. PLK-a ucieka od płatności które im przynależą. Ciekawe ile zajmie usuwanie zniszczeń na szlaku? Obawiam się że przy ich zapale i ochocie zajmie to sporo czasu.
@Andrzej w tym przypadku to raczej z ubezpieczenia POL-MIEDZI można by ściągnąć koszty komunikacji zastępczej.
Kolejarze już wczoraj żartowali że PLK torów nie chce remontowac to jeszcze pare razy się wykolei prywaciarz i część trasy będzie wyremontowana.
POL MIEDŹ mogłaby wyremontować całą trasę ;) Stać ich na to ;) Mnie zastanawia kilka rzeczy – czemu akurat tą trasą jeżdżą tak duże lokomotywy a co za tym idzie i ciężkie pociągi? Nie dość że już parę lat temu mówiło się i pisało o złym stanie nawierzchni że aż Gienia Ładniak chciała przy okazji szantaży zamknąć te linię razem z podsudecką, to teraz PLK-a zezwala na jazdę takich pociągów tą trasą. Przy okazji druga myśl – jak jutro i przez najbliższe dni będzie wyglądała komunikacja zastępcza. Przecież potoki są duże a możliwości prywatnych firm autobusowych skromne – bo przegubów w pobliżu Opola to prócz MZK nikt nie posiada. Kiedyś widziałem że PKS w Brzegu miał przegubowe chyba Jelcze?
Nie wiem czy dokońca jest to związane z tym wykolejeniem ,ale dziś w nocy na linii brzeg-nysa przejechał ciężki skład towarowy z brzegu wyjechał ok 2w nocy.Czy to był jedyny skład jaki tą linią przejechał ubiegłej nocy niewiem,możliwe że dziś pojawią się kolejne składy w ramach objazdu.Jak ktoś posiada więcej możliwości proszę o info.Co do przegubowców w PKS brzeg na chwilę obecną nie posiadają już żadnego.
Informacja z strony przewozów regionalnych:
Dnia 04.06.2011r. około godziny 7:00 za stacją w Szydłowie doszło do wykolejenia się pociągu towarowego. W wyniku uszkodzeń w infrastrukturze oraz zablokowanego szlaku Opole Zachodnie – Szydłów wprowadzono komunikację zastępczą (autobusową). W zamian jednego pociągu podstawione są 3 autobusy, które wożą pasażerów na odcinku Szydłów – Komprachcie – Szydłów. Z informacji uzyskanych od PKP Polskie Linie Kolejowe skala zniszczeń jest tak duża, że nie można określić terminu ukończenia naprawy. Po uzyskaniu szczegółowych informacji od Zarządcy Infrastruktury na temat zakresu i terminu ukończenia napraw niezwłocznie je podamy.
Przepraszamy za utrudnienia w podróżowaniu.
@szpaksik Znasz może więcej szczegółów na temat objazdów? Chętnie bym się wybrał zrobić foto. Być może to jedna z niewielu okazji uchwycić towar (nie zdawkę) na tej linii.
W związku z sytuacją dołączam do prośby Macieja. KTOKOLWIEK, COKOLWIEK WIE o ewentualnych towarowych (objazdowych) na linii Nysa – Brzeg, wielce uprzejmie proszony jest o info, cynk itp. :-)
Odnośnie kursów towarowych lub objazdowych na linii Nysa-Brzeg to dzisiaj o 3:15 nad ranem jechał towarowy z Brzegu do Nysy .
Widziany o tej godzinie w Grodkowie.
Grodków godz 20:40 skład towarowy z Nysy do Brzegu.
W składzie 2x SM42 plus 20 x Eaos plus 1 cysterna.
Pozdrawiam
Co do tych nocnych pociągów towarowych na nysa-brzeg nie posiadam więcej info.To co udało mi się zaopserwować opisałem powyżej.Może to mieć coś wspólnego z tym wykolejeniem.Linia brzeg-nysa może służyć dla takich objazdów jedynie w nocy,w dzień jest zajęta przez regio+ zdawki do grodkowa.Jeżeli posiada ktoś wiecej info o takich przejazdach to mógł by się z nami podzielić.Kolejna nocka przed nami zobaczymy może coś puszczą objazdem?
Powyższe komentarze zostały w większości przeniesione z wątku „Na ratunek kosztem odwołania”.
Tak Towarowy jechal dzisiaj dokladnie 2 x SM i 20 Wagonów samo mnie to zdziwilo mi te towarowe nie przeszkadzaja jezdza w luce czyli wieczorami i w nocy dobra linia Nysa/Brzeg dobrze ze ona istnieje nie zdazylem foty zrobic Towarowy w czeskiej wsi był o 21,03 liczyłem dokladnie wagony wiec jak pojedzie jeszcze to robie foty na telefon
Mam pytanie do wszystkich wtajemniczonych czy na nysa-brzeg są jakieś ograniczenia co do loków jak i ciężaru składów.Bo jeśli takiego zakazu niema to możemy zobaczyć tu ciekawe składy wraz z lokami które nigdy wcześniej tu nie zagościły.
Odnośnie loków to raczej nie ma ograniczeń. Dawniej śmigały tędy duże loki typu su45/46 jak i st43. Ostatnio ze zdawką w Grodkowie zdarzył się st43 a wcześniej widziałem sm31. Odnośnie ciężaru składu też raczej nie ma ograniczeń skoro puścili tędy objazd. A nie tak dawno szlak przemierzał prywaciarz na BR plus dwadzieścia pare wagonów- pełnych.
tomek
Czyżbyś mieszkał w Grodkowie w pobliżu torów? Fajnie. Piszesz o zdawkach do Grodkowa (z Brzegu) – czy one jeszcze jeżdżą, a jeśli tak to z czym (złom?) i ile razy w tygodniu? W ciągu dnia?
Innym dzięki za info!
Mieszkam niedaleko więc czasami widzę co się dzieje na linii, Odnośnie zdawek to ja osobiście nie widzę ich codziennie , praca i takie tam, ale jeżdżą napewno od Nysy. Chyba codziennie ale tego nie jestem pewien. W tej chwili to wożą chyba głównie złom, ale trafiają się rzadko inne wagony(kryte,platformy). Jak ostatnio widziałem to na haku były jeszcze cysterny z gazem do/z Chróściny.
Skład kursuje w godz między 11 a 13, i z tego co się orientuję manewruje także w Chróścinie(głównie złom i gaz)
Pozdrawiam
Fajna sprawa, z tymi objazdami tylko przepustowość linii trochę martwi. Generalnie jeden pociąg na 1,5h przejedzie. A jak to wpłynie na stan torowiska to nie trzeba mówić.
Jeśli tak dalej pójdzie to jadę na nocne focenie.
Tomku można prosić o jakiś kontakt do Ciebie? Miło by było gdybyś poinformował co przez Grodków przejeżdza. mail: lightsander (@) gmail.com
Czy opóznienie popołudniowego regio z nysy do brzegu miało coś wspólnego z przepuszczeniem jakiegoś towaru czy to inny zbieg okoliczności.Pociąg ten zameldował się w brzegu z 30min opóznieniem.Co do info o nocnych towarach to ok 3ej z brzegu jechała para luzaków w postaci sm42+st43,jak ktoś zaobserwował inne składy proszę pisać.
Dzisiaj w Nocy o 3:20 jechał towarowy z Brzegu do Nysy o 3:20 widziałem go w czeskiej wsi przez okno co mnie obudził był ciagniety przez 2x SM42 na dwie lokomotywy wagonow było dużo tylko ciekawe jak wplynie na stan torów te towarowe predkosc na 40 km/h w nocy byla za duza bo jechal szybciej moze jakies polowanie nocne na jakiejs stacji codziennie towarowy z Brzegu do nysy jezdza o 3 w nocy i co niekiedy o 21 lub po 20 zaleznosci milo popatrzyc jak pedza towarowe dawno ich nie było bo prawie 3 lata nie jezdzily tendy chyba ze byl objazd pozdrawiam
Kamil
Ja mam prośbę do Ciebie. Jak Cię pociąg budzi w nocy, to… dzwoń do mnie albo wyślij maila (choć dzwonienie jest szybsze, skuteczniejsze i lepsze!). Wystarczy krótko: „ALARM, towarowy jedzie do Brzegu!” Wtedy zdążyłbym jeszcze podlecieć na dworzec (6-7 minut) i go sfilmować jak wjeżdża choćby w perony. Bo „gratka” się niedługo skończy i szkoda byłoby nie złapać.
Umówmy się że tele stacjonarny mam wtedy włączony, a spać z kurami nie chodzę. Ok? :-)
Witam , potwierdzam że dziaiaj nad ranem tj 3:40 był w Grodkowie ten towarowy . Wagonów miał ok trzydziestu ale dobrze nie liczyłem bo byłem mocno zaspany. dziasaj przed 21 też jechał towarowy z Nysy . 2x sm42 plus siedemnaście wagonów- jakieś małe cysterny oraz eaosy.
PS w radiu Opole mówili dzisiaj że naprawa torów między Szydłowem a Krapkowicami ma potrwać do 15 lipca więc mamy jeszcze trochę na podziwianie na naszej linii dużych składów
No to teraz pora na nocny kurs odwrotnej relacji brzeg-nysa jak nic nie nawali to pewnie poleci standardowo ok 3ej.
Może w czasie tych objazdów poleci jakiś prywaciarz bo jak narazie tylko Cargo.
O 21.33 wczoraj przez Grodków przejechał towarowy Nysa – Opole (ST43-281)
Coś Ci się przywidziało z tym ST43-281. Ta lokomotywa już od dawna nie jeździ a może nawet już się nią golimy http://www.ufo.maknet.pl/galeria/pkp/spalin/st43/st43-281.jpg
Nie widziałem jej, widziałem wpis w SWDR ;-)
Tenże system wskazuje, że o 3.25 rano przez Grodków pojechał pociąg prowadzony dwiema ST43 z Opola do Nysy.
A dzisiaj coś pojedzie? Przyczaiłbym się na dworcu lub w pobliżu, ale – kurcze – chyba nie całą noc! :-)
Ktoś wie jak działa (lub nie działa) ta mityczna blokada półsamoczynna w Grodkowie – wiadomo coś? Używane to jest? Czy ściema?
9 czerwca w Nysie stały dwie SM42 : 281 (pomalowana na niebiesko) i 1083 w starym klasycznym malowaniu. Ok. godz. 19-stej głosiły sie lokiem do Opola przez Brzeg.
Witam
Ja osobiście nie wiem czy działa ta blokada, ale często widać ludzików z PLK kręcących się na stacji. Tor , który służył kiedyś dla pociągów towarowych jest teraz zblokowany na tzw kluczyk.
Wczoraj nic nie jechało o normalnej porze tj. 21-23 dzisiaj także zero ruchu.
Robert jakbyś chciał mieć wczesniej info o składach z Nysy do Brzegu kiedy przejeżdżają przez Grodków, daj mi swoje namiary na e-maila.
tomko1979@o2.pl a odezwę się
dzisiaj jechały same lokomotywy przed 22 podajze u mnie na przejezdzie byl po 21:40 czy jakos tak to byla lokomotywa SM42 + ST43 same lokomotywy a w nocy wracają z wagonami które są długie i maja po 40 sztuk mądrze kombinuja bo jedna lokomotywa z przeodu a druga z tylu czyli np. towarowy do opola wjedzie na tor 6 wygasza tamta loke i pojedzie dalej lub na wroclaw to na jednej towarowe jezdza w nocy może już na stale zawitały na Brzeg-Nysa pozdrawiam
A już za 2 lata komunikacja zastępcza na całej lini z Nysy do Opola ze względu na stan infrastruktury – pewne na 100%.
Dzięki szybkiemu kontaktowi (mailowi :-) z Grodkowa – pozdrawiam!…
…podszedłem, zdążyłem, sfilmowałem w peronie wjazd towarowca z Nysy i wyjazd na Opole (dziś tylko dwa wagony + dwie SM 42, ale w piątek ma być więcej), w dodatku zwiedziłem kabinkę zmodernizownej SM 42 – fajna! I dobrze widać przez obniżone przestrzenie „nosów”. Z tego co pogadałem z mechanikami, to oni jeżdżą z Nysy do Opola przez Brzegu po godz. 20 w poniedziałki, środy i piątki. Do Nysy z Opola przez Brzeg wracają w podobny sposób, ale trudno określić godziny, może być nawet nad ranem, czasem wcześniej. Do Opola ciągną składy ze zdawek i innych oraz w Opolu tankują paliwo. Ponieważ w Brzegu nie ma rewidenta (w nocy), dlatego jadą w dwie loki (jedna na przodzie, druga na ogonie), aby nie robić próby uproszczonej hamulca – w dodatku pomaga to, jeśli skład jest ciężki, bo miedzy Brzegiem a Opolem na E 30 powinni jechać 70 km/h (jeśli skład jest ciężki to się „jedzie, tyle ile się da” :-)
Jak kto chce, to w piątek będę w Brzegu ok. 21.30 czatował na peronie – można się dołączyć :-) I liczę no kolejny sygnał grodkowski!
@ Robert Wyszyński : z próbą hamulca w stacji Brzeg nie jest tak jak to opisałeś. Uproszczona próba hamulca na pociągu MUSI być wykonana. Ustawienie lokomotyw – jedna na przodzie , druga na tyle znacząco ułatwia wykonanie tych czynności. Po przyjeżdzie do Brzegu z Nysy lokomotywa ciągnąca staje się lokomotywą popychającą przy zmianie kierunku na Opole , a maszynista będący na niej wykonuje uproszczoną próbę hamulca. W przypadku jednej lokomotywy, obsługa musiała być dwuosobowa , a lokomotywa w Brzegu musiała dokonac oblotu składu czyli zmiany kierunku jazdy- to wszystko wydłuża czas postoju. Dodatkowa sprawa która została tu wymieniona to ta ,że jazda z ciężkim składem na dwie maszyny jest łatwiejsza i nawet w przypadku awarii jednej z lokomotyw można się poratować drugą.
Dzisiaj po 3 nad ranem jechal towarowy miał 32 Wagony i 2x SM42 dzisiaj po 14:08 jechala sama lokomotywa do Brzegu
To znaczy jechał z Brzegu do Nysy, tak?
Dzisiaj można się spodziewać towarowego z Nysy do Brzegu/Opola po godz. 21 – na wysokości Grodkowa. Proszę o sygnał, gdyby coś jechało. Na maila! :-)
Towarowy nad ranem jechal z Opola do Nysy a na 14:08 jechal z Nysy do Brzegu sama lokomotywa jesli cos pojedzie po 21 to napisze panu na e-mail
Towarowy z Nysy do Brzegu w czeskiej wsi był po godzinie 20:50 dokladnie juz nie pamietam godziny ale jakos tak
jechało ogółem 11 wagonów na koncu wagonu była lokomotywa SM42 zielona a na przodzie skladu SM42 zmodernizowana
Ciekawe dlaczego żaden prywaciarz nie poleciał jak do tej pory.Na nysa-opole to właśnie prywaciarz ponoć Pol miedz trans wykoleił skład.Jakim innym objazdem jezdzą pozostali poza Cargo,może przez K-kozle.Z moich obserwacji wynika że na nysa-brzeg transportują przede wszystkim złom z grodkowa,gaz z chruściny oraz drzewo z szydłowa i łambinowic.Zostają jeszcze transporty kruszywa z gracz ,które jak do tej pory nie zagościły na naszej linii.Co do obiegu loków to najcześciej sm42 w nowym i starym malowaniu,sm42 po modernie,a co z st43 raczej rzadki gość.Jest jeszcze sm41(trumna) która stacjonuje w opolu ale u nas jej brak.
Dzięki za sygnały mailowe od Tomko z Grodkowa i Kamila z Czeskiej Wsi. Złapane – sfilmowane. Z tymi pociągami jest ten „problem”, że kiedy dojeżdżają do Brzegu jest już praktycznie ciemno – to znaczy poza oświetloną stacją sfilmowanie czy sfocenie nie jest możliwe – pozostaje robienie „z poziomu peronu”, też fajnie.
W tych węglarach bylo drewno, a więc Szydłów. Może w poniedziałek uda się upolować jeszcze dłuższy skład (jak już pisałem one jadą w poniedziałek, środę, piątek). Przy okazji zrobiłem Class 66 DB! Śliczny – czerwony! Z cysternami zapylał w stronę Opola ok 70 km/h; fajna cicha i mocna maszynka. No i wieczorna bajka, czyli przelot 120 km/h 9 piątkowego wagonowego EIC Górnika :-).
Może bedzie wracał nad ranem skald z Opol do Nysy szkoda że codziennie towarowe nie jezdza ale cieszę się ze jeżdzą te towarówki przypomina sie klimat z 2006roku kiedy jezdzily loki ale to już przeszlosć jak by jechal w nocy a bym go zlapal lub by mnie obódził zlicze wagony i podam na okoko
pozdrawiam i focic ile sie da bo taka okazaja moze nie trwać wiecznie
Wg. rozklad-pkp.pl od 21 czerwca do 15 lipca (na niektórych połączeniach do 14 lipca) obowiązuje na trasie Nysa – Opole Główne – Nysa tymczasowy rozkład jazdy uwzględniający KKA.
Tak, i w „tymczasowych zmianach…” też jest o tym informacja:
http://82.160.42.14/tablice/zmiany.php?idob=60608&t=4
o 21:00 pociag Towarowy z Nysy do Brzegu/Opola jechalo 26 wagonów
I na czele ST43 nie moglem uwierzyć ale pojechal info wyslane do pana roberta na e-mail
Witam Dzisiaj jechal towarowy na 1x SM42 i na 2 Rumunach i kilka wagonów pojechal do brzegu odemnie o 21:07