Opolski Zakład Przewozów Regionalnych informuje na swojej stronie o obniżce ceny za Sieciowy Rozkład Jazdy Pociągów (edycja 2010/11). Od 1 marca kosztuje on 38 zł. Przypomnijmy, do tej pory SRJP można było kupić za prawie 70 zł.
Na podstawie: OZPR
Opolski Zakład Przewozów Regionalnych informuje na swojej stronie o obniżce ceny za Sieciowy Rozkład Jazdy Pociągów (edycja 2010/11). Od 1 marca kosztuje on 38 zł. Przypomnijmy, do tej pory SRJP można było kupić za prawie 70 zł.
Na podstawie: OZPR
To i tak relatywnie najdroższa w Europie :-) Polska być drogi kraj.
Info o przecenie cegły jest, ale info o korekcie rozkładu brak, tak samo jak i brak liniowych rozkładów jazdy na stronie, wstyd, każde województwo takie ma w swojej zakładce tylko nie my (i dolnośląskie).
Halo żyje ktoś tak z dziale marketingu OZPR?
Gdy odbywałem praktyki w PR Opole i zapytałem dlaczego jest taki stan rzeczy, to pani z Działu Marketingu (mniejsza o to która, chociaż jak ktoś zna zakład to może się domyślić) z rozbrajającą szczerością powiedziała mi, że ona nie ma czasu na takie rzeczy (ale na nieustanne telefony do koleżanek z zakładowego telefonu to już jak najbardziej ma czas). Jednego roku liniowe rozkłady były na stronie ponieważ ja je zrobiłem w czasie praktyk, zgodnie z podejściem pracowników marketingu w stylu: bo ten zły i niedobry dyrektor marudzi że nie ma, więc niech pan zrobi żeby się nie czepiali.
Niestety generalnie podejście osób w tym dziale jest na zasadzie: byle dotrwać do 15:00, byle dyrektor się o coś nie przyczepił, byle nie dostać czegoś nowego do roboty co zajęłoby jakże niezwykle cenny czas tychże osób. Przykre bardzo ale prawdziwe… W innych działach jakby nieco lepiej, ale co z tego skoro w najważniejszym (z punktu widzenia kontaktu z pasażerem) jest tak jak jest. Uważam że gdzie jak gdzie, ale w marketingu powinni pracować pasjonaci, którzy będą wszystko robić z pasją i będą widzieć w tym sens. Nierzadko lepszą promocję robią kolei sami MK (np. na swoich stronach, jak chociażby OKOKO) nic za to nie otrzymując, niż opłacani marketingowcy zatrudniani na kolei, którzy, owszem, w kontakcie z klientami są super fajni i uprzejmi ale co z tego skoro tak naprawdę w głębi duszy myślą sobie „jakie to jest nudne, mam dość tej roboty, nie chce mi się” itp.
Dolnośląskie PR-y nie muszą umieszczać tabelek bo robi to UMWD na stronie poświęconej kolei w województwie – http://www.koleje.dolnyslask.pl :-)
Kolejomanie drogi, opowieść genialna. Napisz więcej, jak możesz, bo jest to przednie, serio!
Hi hi hi, no nie mogę.
Działy marketingu – moje ulubione. Wśród przepastnych korytarzy, zapachu kawy, pogaduszek i wrażenia, jakoby czas płynął inaczej… co się znajduje? No co? Dział marketingu się znajduje. :)
Krzysiu, pisałem Ci kiedyś na priva :)
Wiem, wiem. :) Ale ponieważ mi kazałeś trzymać wtedy dziobek na kłódkę, to też tak zrobiłem i nigdzie o tym nie kłapałem. :)
A jak napisałeś dzisiaj publicznie, to nie mogłem się powstrzymać od komentarza.
Najgorsze jest to, że marketing wszędzie tak wygląda. Choć Arriva właśnie zaskoczyła (nie pierwszy raz zresztą) bardzo ciekawą inicjatywą: http://www.arriva.pl/pl/aktualnosci/art127,arriva-dla-sympatykow-kolei-dawnymi-liniami-woj-kujawsko-pomorskiego.html
Dla każdego miłośnika cegiełka to lektura niezbędna, ale to trochę dziwne, że na Allegro można kupić taniej rozkładzik z lat 60-tych (kolekcjonersko bezcenny) niżeli obecny. Prawdziwy MK i tak wyda swoje $$ niezależnie od tego ile to będzie kosztowało.
Co do marketingu nie wypowiadam się, ale taka moja uwaga odnośnie tego, że często pisze się w Internecie „byle do 15:00”. Może moje pojęcie nie pasuje to naszej mentalności, ale jak ktoś od 7 do 15 robi to czego nie lubi to marnuje mnóstwo cennego czasu ze swojego pięknego życia. Bo nie pracuje się dzień, dwa, tylko całe lata, a wychodzi na to, że … tak marnujemy cenny czas. Na narzekanie i pracę, której nie lubimy.
Ciekawe jakby wyglądał nasz kraj jakby wszyscy pracowali tam gdzie kochają? Albo gdyby byli wynagradzani nie czasowo tylko akordowo?
No i w końcu w zakładce OZPR pojawiły się liniowe rozkłady jazdy :)
Łaaaaa :-). Fajnie. I link dla tych, którym się nie chce grzebać: http://przewozyregionalne.pl/w-regionach,opolskie,liniowe-rozklady-jazdy.html
Mam nadzieję, że będą oczywiście aktualizowane :-)
Kolejoman, laureat naszego konkursu, czyni cuda – jak Papież jakiś :-)
Popatrzcie jak łatwo wpływać na rzeczywistość – czyli warto próbować – kto by się spodziewał, że DA SIĘ, tylko niechce się…
Pewnie ktoś odpowiedni (nawet domyślam się kto :-) ) przeczytał komentarz i zadziałał. I znów był płacz i zgrzytanie zębów, że kolejną robotę trzeba odwalić, żeby zadowolić tych złych i niedobrych przełożonych, o pasażerach już nie mówiąc. :-)
No i się chwali, że zadziałał – tak właśnie powinno być!
Ja bym jeszcze proponował temu „komuś” zastanowienie się na tym, co Kolejoman napisał, czyli nad stworzeniem NOWEGO (lub zmodyfikowanego) działu marketingu, na bazie np. 2-3 trzech Mikoli i pasjonatów – ciekawym jakby sobie poradzili i czy by nie spasowali w tej strukturze (popekapiarskiej, było nie było).
Od razu mówię: ja się do biura „od 7 do 15 tej” (jako biurokracja kolejowa) nie nadaję. Ja mam swoje biuro w domku, sam sobie strofującym i pospieszającym szefem czy czasem olewającym leniem jestem – i tutaj u siebie jestem kolejowa biurwa pismacza :-) Tak mi dobrze. Ale Grzesiek, kto wie, kto wie…
Skoro jesteśmy przy temacie OZPR to zaktualizowano zakładkę ,,Zaproszenie do współpracy”. Do niedawna poszukiwany był tylko maszynista pojazdów trakcyjnych, natomiast na dzień dzisiejszy szukają:
maszynista pojazdów trakcyjnych
konduktor
rewident taboru
ustawiacz
zwrotniczy.
Oj chyba bd musiał przedzwonić w sprawie ogłoszenie, może bym się zatrudnił na konduktora….
@Kolejoman, akurat z tymi liniowymi rozkładami nie mieli dużo roboty, wystarczyło je tylko wrzucić na stronę. Bo te na stronie są identyczne jak te co rozdają w kasach. Szkoda tylko że wcześniej nie pomyśleli nad tym i nie zlecili druku jakiejś firmie (koszta były by tańsze niż drukować na sprzęcie w zakładzie bo te rozkłady, choć fakt kolorowego tuszy nie żałowali).
Dobrze że choć są takie rozkłady, może za rok pomyślą nad takimi jak np. wydają w Wielkopolskiej, małe, składane idealne np. do portfela. Poszukać jakiś firm ktore byly by chętne na reklame na tych rozkładach i jak by dobrze poszło druk można by mieć za free, firma finansuje a OZPR dystrybuje to między pasażerów.