NTO, 9 grudnia 2010
Międzynarodowy skład, którym narciarze mogli podróżować z Opola do Jesenika, w sobotę pojedzie tą trasą po raz ostatni.
W nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od niedzieli, połączenia z Opola do Ostrużnej i Jesenika w Czechach już nie ma.
Przekleję komentarz „zdzich”-a z forum NTO, z którym sie zasadniczo zgadzam:
„Po 1000 kroć nic nie dociera do durnych polityków. Po co uruchamiać pociągi widmo? Przecież do Głuchołaz dojeżdża kilka par pociągów czeskich dziennie. Po co wyważać drzwi otwarte. Wystarczy tylko przedłużyć trasy pociągów z Opola i Brzegu do Głuchołaz żeby były skomunikowane z pociągami czeskimi. To nasze okno na świat. Z Głuchołaz można dostać się łatwo do Pragi, Brna, Wiednia, a nawet do Warszawy kolejami czeskimi niż polskim PKP. Ale nasze władze mają chęć zakopać Głuchołazy i pokazać Czechom kto tu jest ważniejszy. Mieszkańców Głuchołaz pozbawić wszelkich środków komunikacji kolejowej. Opolanom uniemożliwić wyjazdy turystyczne koleją do Czech…bo przecież marszałki mają program Opolskie tutaj zostaję! A wystarczy tylko przedłużyć trasy istniejących pociągów…teraz już tylko PKP zwinie tory do Głuchołaz bo na to czekali od lat. Brawo Panie marszałku Sebesta – gratulacje!”
Druga rzecz: do tej pory UM „jechało” na dopłatach z MI – fajnie było bo MI płaciło także za kursy regionalne Nysa – Opole – Nysa oraz Głuchołazy – Nysa. Tymczasem jak najbardziej MOŻNA takie pociągi dofinansować z pieniędzy UM – tak właśnie robi Wrocław (UMWD). Cwany dwa razy traci.
Mleko się wylało. Można sobie wygodnie zwalać na profesora E., ale w przypadku pociągów łączących polską Buszmenię z cywilizacją UE dało ciała także UMWO. I teraz trzeba to naprawić sposobem, który podał wyżej „zdzich”. Szkoda, że nie pomyślano o tym wcześniej, tylko liczono na jakiś cud. Przedłużone pociągi z KK/lub Opola/lub Brzegu SKOMUNIKOWANE w Głuchołazach z pociągami do Krnova, Ostravy, Jesenika i Hanusovic – dojeżdżające finalnie do Głuchołaz Miasto, gdzie tor jest czynny i peron również.
Bilet w pciągu czeskim i tak kupujemy zazwyczaj osobno i bez dopłaty, bo w Głuchołazach nie ma obsługi kasowej.
Czy bilet Turystyczny + CD będzie funkcjonował w takiej postaci jak obecnie?
PR nic nie piszą o jego ważności od niedzieli – nie wiem czy mam sie na nowy CDNet region przesiasc( na kolejne me zaliczenie bedzie tańszy od SONE+), u Czechów wcześniej też nic nie znalazłem poza zmianami w ich taryfie, pociągu do Jesenika szkoda bo korzystałem, teraz z Nysy busem co zwiększy troche koszty moich jazd i czas dojazdu niestety, czy macie jakieś info z PR odnosnie tego biletu czy dalej tylko w Spesnych i Os bedzie ważny czy na wszystkie pociagi?
Pozdrawiam
[Poprawiony CapsLock – Ania]
Ja wiem tyle, co kiedyś napisano na PMK (Tasiek): „Turystyczny + CD będzie ważny we wszystkich pociągach CD i Viamont Regio (w SC za dopłatą)”.
http://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/browse_thread/thread/f82e2ceca9e6d61/e652ca8fd82969b7
na stronie PR jest już bilet Turystyczny + CD po nowemu, przeczytajcie zdrożeje od stycznia o 5 zł ale i tak się trzeba cieszyć bo niekiedy wyjdzie trochę taniej oto link http://www.przewozyregionalne.pl/aktualne-oferty,s,0,3060.html