UM Nysa – czeski plakat, 5 sierpnia 2009
Jesenicki Wydział Rozwoju we współpracy z Unią Europejską przygotował na dzień 8 sierpnia specjalny pociąg na trasie Nysa-Jesenik i z powrotem [pociąg dojedzie do Ostrużnej/Brannej, potem wróci przez Ostrużną do stacji Lipova Lazne; szczegóły poniżej – red. okoko]
Z przodu będzie prawdziwy parowóz z Mikulowic nr 433.002 „Matej” (zobacz zdjęcia). W pociągu zapewniono bufet.
[Na podstawie tej informacji – z czeskiego plakatu – wnioskujemy, że parowóz będzie jechał dopiero od Mikulowic – red. okoko]
Przyjdźcie bawić się razem z nami, spróbować piwa z przodujących czeskich i słowackich browarów… W Jeseniku czeka na Was mnóstwo znakomitej zabawy i muzyki dla wszystkich generacji. Przez cały dzień atrakcje i zabawy dla dzieci. Impreza będzie odbywać się na terenie ASTUT przy ulicy Tovarni.
Więcej informacji o imprezie „Jesenik se bavi”
Do każdego piwa będzie doliczona 1 korona, dopłata zostanie przekazana dla mieszkańców wsi Bernatice, którzy ucierpieli w wyniku niszczycielskiej powodzi.
Przejazdy pociągami są bezpłatne.
Skrócony rozkład jazdy pociągów
Tam (pociąg rozkładowy z Opola do Ostrużnej)
- Nysa – 8:26
- Ostrużna – 10:12
Śląski Semmering
- Ostrużna 10:28 – Branna 10:37/11:30 – Ostrużna 11:43 – Lipova Lazne 12:11/13:10 – Ostrużna – 14:35
Powrót (pociąg rozkładowy z Ostrużnej do Opola)
- Ostrużna – 15:42
- Nysa – 17:46
Szczegółowy rozkład i więcej informacji – na plakacie (PDF, 10 MB)
Program towarzyszący
Stacja kolejowa Branna
- zwiedzanie Muzeum Kolejnictwa, zwiedzanie parowozów
- zwiedzanie bunkru SMPS-50 „U trati” (10:00-16:00) [o bunkrze]
- w kasie można podbić pamiątkową pieczątką
Stacja kolejowa Lipova Lazne
- zademonstrowanie zmiany kierunku jazdy lokomotywy na obrotnicy
- zwiedzanie Muzeum Johanna Schrotha (30 m od stacji)
- w kasie można podbić pamiątkową pieczątką
Stacja kolejowa Horni Lipova
- zwiedzanie zdroju Śląsko-Morawskie górskie źródło (13:30)
- zwiedzanie Muzeum Śląskiego Semmeringu
„Ekspozycja muzealna znajduje się w dawnej centralnej nastawni stacji kolejowej Lipowa Górna. Muzeum przedstawia historię górskiego odcinka linii kolejowej Branná-Ostružná-Ramzová-Horní Lipová, która pokonuje znaczne różnice wysokości i przez swoje podobieństwo do górskich odcinków linii kolejowych u podnóża Alp na linii Wiedeń-Mediolan była nazywana Śląskim Semmeringiem. W muzeum są wystawiane urządzenia zabezpieczające i kontrolne linii kolejowej, modele, dokumenty, bilety oraz środki sygnalizacyjne.”
źródło: e-promocja
- w kasie można podbić pamiątkową pieczątką
Stacja kolejowa Ostrużna
- zwiedzanie kościoła Trzech Króli (14:30-15:30)
- zwiedzanie parowozu 433.002
- w kasie można podbić pamiątkową pieczątką
Źródło: UM Nysa
Ktoś był, jechał, widział, focił, filmował Mateja?
Bo nam się termin nie zgrał (podany tak, że później się nie dało!), poza tym byliśmy dość daleko i na „nieco” innej kolei.
byłem, skład z opola 3A w tym jeden wagon zarezerwowany przez UM Nysa dla mieszkańców(bezpłatny), niezły dym z tego powodu był ponieważ ludzie się nie mieścili do wagonu bezpłatnego i Ci co nie mieli biletu a siedzieli w dwóch wagonach gdzie on obowiązywał ugadali się z polskim kondim że jak ktoś się z biletem zgłosi to ustapią miejsca ale biletu nie zapłacą
czeski kondi wogule nie sprawdzał biletów
mateja podłączyli na przód w Mikulowicach razem z zabytkowym wagonem towarowym,wagonem barowym oraz jednym osobowym(pół wagonu bezprzedziałówka,pół z przedziałami), na tył składu(za polskimi 3A) podłączyli T466 0007
do ostruznej skład dojechał splecowany ok.30minut,następnie wyruszył wraz z matejem,zabytkowymi wagonami,polskimi oraz spalinowozem na tyłach do brannej,tam postuj był krutszy i opóźnienie nadrobione, później wszystko przebiegało zgodnie z planem, wyjazd z ostruznej planowy(w ostruzniej dołączyli do składu na koniec 2motoraczki więc skład bym imponujący:matej-3A-zabytkowy wagon-zabytkowy barowy-zabytkowy towarowy-spalinówka-2motoraczki)
z takim składem dotarliśmy do mikulowic(splecowani ok.15minut) gdzie 3A odłączono od reszty i podlączono do polskich wagonów 749 246-5,spóźnienie utrzymało się już do Nysy.
Dzięki za relacje.
Tak przypuszczałem, że jak za darmo, to będzie dym, a nie przyjemność – pociągi specjalne nie powinny być za darmo.
Myśmy byli w tamten weekend na nieco innych pociągach („troszkę” szybszych) – jakieś 700 – 800 km na zachód. Relacja będzie, kiedy się zrobi. Więc nie żałujemy :-) Choć na czeskim „semmeringu” ciufka to fajna rzecz!
Czy zamieścisz gdzieś jakieś foty/filmy/relację?
filmiki dwa sa już na youtube, fotki musze jeszcze poprzeglądać, są to amatorskie więc dużo się nie nada do publikacji