Przypominamy o ofercie Przewozów Regionalnych „Połączenie w dobrej cenie”. Pozwala ona na tańsze podróże pociągami REGIO na wielu opolskich, a nawet opolsko-dolnośląskich (bo i do Wrocławia dojedziemy na tańszym bilecie) trasach. Promocyjne ceny dotyczą biletów jednorazowych, a w przypadku trasy Opole-Strzelce Opolskie (lub odwrotnie) – również biletów odcinkowych miesięcznych.
W artykule znajdziesz:
- schemat przedstawiający trasy, na których można skorzystać z oferty w naszym województwie (z naniesionymi cenami biletów w taryfie normalnej – warto mieć je w pamięci w razie potrzeby)
- tabelkę z dokładnymi cenami w tej ofercie oraz dla porównania – w podstawowej taryfie przewoźnika (do głównej stacji w danym mieście); sprawdzisz, ile możesz oszczędzić i jeśli jesteś np. studentem lub uczniem – jaki będzie dokładny koszt Twojego biletu.
- oraz szczegółowy opis oferty.
Schemat
Ceny (aktualizacja: luty 2016)
Bilety jednorazowe
trasy (w obie strony) |
zwykły bilet |
bilet w ofercie „Połączenie w dobrej cenie” | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
taryfa normalna | ulgi ustawowe [wykaz ulg] | ||||||||
33% | 37% | 49% | 51% | 78% | 93% | 95% | |||
Opole–Kluczbork | 11,70 | 4,50 | 3,01 | 2,83 | 2,29 | 2,20 | 0,99 | 0,31 | 0,22 |
Opole–Ozimek | 7,60 | 4,50 | 3,01 | 2,83 | 2,29 | 2,20 | 0,99 | 0,31 | 0,22 |
Opole–Strzelce Op. |
9,80 | 4,80 | |||||||
Opole–Grodków Śl. |
15,60 | 14,00 | 9,38 | 8,82 | 7,14 | 6,86 | 3,08 | 0,98 | 0,70 |
Opole–Głuchołazy | 16,10 | 14,00 | 9,38 | 8,82 | 7,14 | 6,86 | 3,08 | 0,98 | 0,70 |
Nysa–Głuchołazy | 6,50 | 5,00 | 3,35 | 3,15 | 2,55 | 2,45 | 1,10 | 0,35 | 0,10 |
Brzeg–Nysa | 11,70 | 8,00 | 5,36 | 5,04 | 4,08 | 3,92 | 1,76 | 0,56 | 0,40 |
Brzeg–Grodków Śl. |
7,60 | 6,00 | 4,02 | 3,78 | 3,06 | 2,94 | 1,32 | 0,42 | 0,30 |
Nysa–Grodków Śl. |
8,20 | 6,00 | 4,02 | 3,78 | 3,06 | 2,94 | 1,32 | 0,42 | 0,30 |
Wrocław–Grodków Śl. |
15,60 | 10,50 | 7,03 | 6,61 | 5,35 | 5,14 | 2,31 | 0,73 | 0,52 |
Wrocław–Nysa | 18,60 | 11,50 | 7,70 | 7,24 | 5,86 | 5,63 | 2,53 | 0,80 | 0,57 |
Bilety odcinkowe imienne:
- Opole–Strzelce Opolskie – 160 zł (bilet w taryfie normalnej)
Cena biletu jest zryczałtowana; nie jest zależna od odległości.
Czy są zniżki? Tak. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg ustawowych (33, 37, 49, 51, 78, 93 i – w przypadku biletów jednorazowych – 95%). Natomiast oferty specjalnej nie można łączyć z innymi ofertami, np. Ty i 1, 2, 3.
Ceny za bilety w tej ofercie są nawet do 62% niższe od cen zawartych w podstawowej taryfie Przewozów Regionalnych. Najwięcej oszczędzimy na trasie Kluczbork-Opole (ok. 62%), Opole-Strzelce Opolskie (ok. 50%), Opole-Ozimek (ok. 40%). Najmniej – na trasie Opole-Grodków Śląski (ok. 10%).
Zwróćmy uwagę, że czasem warto kupić bilet w tej ofercie nawet, jeśli zamierzamy odbyć podróż na krótszym odcinku. Np. bilet dla odcinka Opole Główne-Tuły kosztuje 8,2 zł (taryfa podstawowa). Jeśli kupimy bilet w ofercie „Połączenie w dobrej cenie” (Opole-Kluczbork) zapłacimy 4,5 zł. W momencie zakupu trzeba jednak pamiętać, by wpisać (np. w systemie internetowym) lub poprosić (np. w kasie) o bilet na całą trasę Opole-Kluczbork, oczywiście wspominając w kasie czy u konduktora o ofercie „Połączenie w dobrej cenie”.
Ciekawostki
Tańsze bilety na liniach Kluczbork-Opole i Brzeg-Nysa z „dodatkami” (w sumie na 6 trasach) zostały wprowadzone w momencie ich reaktywacji (Kluczbork-Opole – październik 2005, Brzeg-Nysa – grudzień 2008). Co ciekawe, obecna cena promocyjnego biletu na linii Kluczbork-Opole jest o 2 zł niższa od ceny z końca 2005 r.
Pociągi
Pociągi REGIO uruchamiane przez Przewozy Regionalne.
Trasy
Tylko na wybranych trasach. Na terenie województwa opolskiego jest ich 11 (w obie strony).
Pięć z nich rozpoczyna się (lub kończy) w Opolu, siedem tras obejmuje (w mniejszej lub większej części) linię Brzeg-Nysa. Dwie trasy przekraczają województwo opolskie (dojazd do Wrocławia).
- Opole-Kluczbork
- Opole-Ozimek
- Opole-Strzelce Opolskie (na tej trasie również bilety odcinkowe miesięczne)
- Opole-Grodków Śląski
- Opole-Głuchołazy
- Nysa-Głuchołazy
- Brzeg-Nysa
- Brzeg-Grodków Śląski
- Nysa-Grodków Śląski
- Wrocław-Grodków Śląski
- Wrocław-Nysa (przez Brzeg, Grodków)
Uwaga. Jeżeli w danej miejscowości występuje więcej niż jedna stacja/przystanek osobowy (w naszym przypadku dotyczy to Wrocławia, Opola i Głuchołaz), ofertę stosuje się do wszystkich stacji czy przystanków osobowych w danej miejscowości.
Bilety
Bilet w tej ofercie to:
- na wszystkich wymienionych trasach: bilet jednorazowy, na przejazd w jedną stronę,
- na trasie Opole-Strzelce Opolskie (lub odwrotnie): bilet odcinkowy miesięczny (tam i z powrotem)
Możemy go kupić np. w kasie, w automacie stacjonarnym lub u konduktora (jeśli na stacji jest czynna kasa – to u konduktora zapłacimy kilka złotych więcej). Bilet ten można kupić również przez internet (biletyregionalne.pl) – cena w tej ofercie wyświetla się automatycznie po wybraniu pociągu i rodzaju zastosowanych ulg.
Termin przedsprzedaży: 30 dni
Kod oferty: 506
Więcej
Zachęcamy do przeczytania pełnych warunków taryfowych oferty:
AO
Z Wrocławia do Brzegu jadąc Regio zapłacimy 11,20 zł (bilet normalny), ale uwaga … z Wrocławia do Grodkowa przez Brzeg kupując „połączenie w dobrej cenie” zapłacimy 10,50 :-). Dobre prawda?
… wniosek? do i z Brzegu korzystając z Regio kupujemy PWD do/z Grodkowa! :-)
Oczywiście że tak – wszystko zgodne z prawem i oficjalne! To samo z Wroca do Olszanki, Czeskiej Wsi, Lipowej.
Po to są takie taryfy (PWDC), aby z nich korzystać i nie zasilać busów.
Szkoda, że swojego czasu przegapiono szanse na PWD z Kędzierzyna do Gliwic – sytuacja była analogiczna jak z Brzeg – Opole: bilet na TLK tańszy do tego TLeK znacznie więcej. Z czasem ceny TLK się podniosły, ale relacja upada. Najpierw durnowaty rozkład (2010/2011, poc. z KK do Gliwic o 8:30 i 16:30 w weekendy niczym nieskomunikowane w Gliwicach, 8 rano to byla idealna pora na zakupy – jeszcze można było 1,5h Gliwice przed zakupami pozwiedzać…), później remont i czas jazdy 45-55 minut; teraz rozkomunikowanie Regio – KS: raz odjechał mi podczas wjazdu, innym razem pociąg KS w którym siedziałem ruszył tuż po (+/- minutę) przyjeździe tego z KK (oczywiście na innych peronach). A tak – większość ruchu na Katowice przejęły TLK. Trasa nadaje się na szynobus (i poza kursami na 6,7,8 wcale nie na sa 134/137)