Opolski Zakład Przewozów Regionalnych poinformował na swojej stronie, że 13 września 2010 r. (poniedziałek) w godzinach 8:50-15:00 nastąpi całkowita przerwa w ruchu pociągów na linii Opole Główne-Kluczbork. W miejsce czterech odwołanych pociągów ma w tym czasie zostać wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa (tzw. KKA).
Prawdopodobna przyczyna odwołania pociągów to prace przy mostku na Małej Panwi (między Osowcem Przystankiem a Kotorzem Małym) – zob. zdjęcie na dole strony.
Które to pociągi
Cztery odwołane pociągi to, na szczęście, pociągi pozaszczytowe. Tak więc niektórzy podróżni jadący do pracy/szkoły (i wracający po południu) być może nawet KKA nie zauważą.
Te pociągi nie pojadą:
- poc. nr 60923 rel. Opole Gł. (odj. 09:31) – Kluczbork (przyj. 10:25)
- poc. nr 60926 rel. Kluczbork (odj. 10:33) – Opole Gł. (przyj. 11:25)
- poc. nr 69926 rel. Nysa-Kluczbork, na odcinku Opole Gł. (odj. 13:31) – Kluczbork (przyj. 14:25); na odcinku Nysa (odj. 12:07) – Opole Gł. (przyj. 13:21) kursuje bez zmian!
- poc. nr 60928 rel. Kluczbork (odj. 14:33) – Opole Gł. (przyj. 15:25)
1 pociąg = 2 autokary
W zamian za każdy odwołany pociąg, na każdy kurs, wprowadzone zostaną 2 autokary: jeden bezpośredni, drugi – dojeżdżający do każdego przystanku kolejowego na trasie (z wyjątkiem Bukowa – tam autobus dojedzie na przystanek PKS):
- jeden autokar będzie jechał ze stacji początkowej (tj. Opole Główne, Kluczbork) bezpośrednio do stacji końcowej (bez wjeżdżania na przystanki osobowe) według godzin kursowania z tabeli nr 1 (tj. według rozkładu jazdy pociągu).
Planowy czas podróży dla całej trasy: 52-54 minuty (tak jak szynobus).
- drugi autokar będzie jechał według zmienionego rozkładu jazdy (godziny kursowania podane w tabeli nr 2, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4), wjeżdżając na każdy przystanek kolejowy. Wyjątkiem jest przystanek Bukowo – podróżni z Bukowa proszeni są oczekiwać na przystanku PKS (na tzw. rondzie).
Planowy czas podróży dla całej trasy: 1 godzina 34 minuty.
Autobus bezpośredni, niezatrzymujący się na przystankach, jedzie tyle samo, co pociąg (zatrzymujący się na każdym przystanku). Autobus zatrzymujący się na przystankach pośrednich jedzie ok. 40 minut dłużej niż pociąg.
Rozkład jazdy
Szczegółowy rozkład jazdy (poprawiony 7 września)
Informacja kolejowa
Zmiana ta (odwołanie pociągów i wprowadzenie KKA) jest już uwzględniona w elektronicznym rozkładzie jazdy pociągów („Bus, Przewozy Regionalne”), jednakże rozkład jazdy wskazuje tylko autobus „niebezpośredni”, czyli ten zatrzymujący się na każdym przystanku – i kursujący dłużej. Na dzień dzisiejszy w hafasie nie ma informacji o autobusie bezpośrednim.
Podobnie jest w opolskiej informacji kolejowej (dzwoniłam w piątek, 3 września) – pani udzielająca informacji nie miała wiedzy na temat autobusu bezpośredniego (tzn. w telegramie miała informację tylko o autobusie „niebezpośrednim”).
Warto wiedzieć
Na linii Opole-Kluczbork w dni robocze kursuje zwykle 6 par (czyli 12 pociągów).
13 września, po odwołaniu 4 pociągów (i zastąpieniu ich KKA) w trasy wyjedzie 8 pociągów: 3 rano i 5 po południu. Ostatni poranny pociąg dojedzie do Opola na 8:45. Pierwszy popołudniowy pociąg wyjedzie z Opola o 15:31.
Oprócz tego na trasie spotkamy 8 autokarów (między 9:11 a 16:24).
Aktualności, porady, wskazówki dot. linii Kluczbork-Opole znajdziesz na Facebooku. Zapraszamy.
Anna Ostrowska (m.in. na podst. OZPR)
Jak mi palma odbije (ale nie taka jak Brianowi de Palmie we wspaniałym klimatycznie i energetycznie filmie „Misja na Marsa” – sie na nim ryczy zwyczajnie), to się jeszcze tym busem przejadę. Dla jaj.
Ale z innej beki. Zapewne niedługo pojawi się stosowny nius, ale… czasem lubię być pierwszy :-) Choć to nius z wczoraj, no ale jak się człowiek bawi w testowanie i „homologowanie”… (nie powiem czego), to ma opóźnienia…
Wiecie kto wygrał przetarg na dwa nowe szynobusy (a więc do obsługi także linii Kluczbork – Opole)? Nie wiecie? No to się niedługo dowiecie! :-) Tylko ze stołków mikolskich nie pospadajcie – ja się musiałem trzymać!
Jechał ktoś tymi gumobusami? Jak było – upraszam o podzielenie się :-)
Mnie się nie chciało – suma sumarum – testować „innego wymiaru ogumienia” czy tam jakoś…
ja jechałem dziś REGIO o 12:09 do Opola, na stacji w Nysie przy zapowiedzi że pociąg do Opola (brak info że do Kluczborka KKA), konduktorzy co chwilę latali po składzie i pytali się czy ktoś nie jedzie w stronę Kluczborka. Na dworcu w Opolu tylko jeen raz przez megafony podana informacja że do Kluczborka w dniu dzisiejszym komunikacja zastępcza. z Nysy się przesiadały w stronę Kluczborka 2 osoby.