Pamiętacie informację o przetargach na agencyjną sprzedaż biletów w 7 zamkniętych obecnie kasach biletowych? Była o tym mowa m.in. w 15. numerze Regionalnej Kolei na Opolszczyźnie.
Do 31 lipca przewoźnik czekał na oferty – dziś wszystko jest już jasne. Tylko w Oleśnie Śląskim i Wołczynie zostaną ponownie otwarte kasy biletowe (oczywiście pod warunkiem ostatecznego podpisania umowy ze zwycięskim oferentem). Na sprzedaż biletów na pozostałych stacjach, czyli Gogolin, Łambinowice, Ozimek, Tułowice Niemodlińskie i Zawadzkie nie było chętnych, a raczej: „nie złożono ofert niepodlegających odrzuceniu” i przetargi te zostały unieważnione.
Wygrali:
- PPHU Urpol z Ciasnej, wartość zamówienia 158,5 tys. zł (Olesno Śląskie)
- PHU Witkasy z Wołczyna, wartość zamówienia 150,4 tys. zł (Wołczyn)
Termin realizacji zamówienia – od 1 września 2012 r. do 31 sierpnia 2014 r. (2 lata)
Przypomnijmy, 1 czerwca 2012 r. zamknięto kasy na stacjach: Gogolin, Łambinowice, Łosiów, Olesno Śląskie, Ozimek, Tułowice, Wołczyn, Zawadzkie. Decyzja ta wzbudziła niezadowolenie podróżnych, a nawet protesty władz. Było o tym głośno w mediach, np.: Wołczyn, Gogolin, Olesno Śląskie.
AO
na podst. platformy przetargowej Przewozów Regionalnych
Do tego dodajmy zamknięcie kasy w Prudniku w tym samym czasie! biorąc pod uwagę całą Opolszczyznę to przecież kolejowo największa turystycznie stacja (początek szlaków czerwonego Orłowicza biegnącego przez Sudety, żółtego i tak dalej). Na szczęście poczekalnia tam jest otwierana w dni robocze.
Wydawało mi się, że kasa w Prudniku zamknięta była jakoś wcześniej (w kwietniowym wykazie już jej nie ma), dlatego jej nie wymieniłam. Ale to oczywiście jedna z kas, które zostały zamknięte w ostatnim czasie.
W styczniu 2011 r. kasy były na 19 stacjach, w kwietniu 2012 – już na 18 (minus Prudnik), obecnie na 10 (minus kasy zamknięte w czerwcu).
Przy okazji, bardzo historyczny już artykuł na temat kas (z linkami do kilku starych wykazów):
http://okoko.net.pl/index.php/2011/01/kasy-biletowe-na-opolszczyznie/
A dzisiaj pisze o tym NTO ;-)
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120810/REGION/120819995
A co ze stacją PKP IC w Brzegu, dlaczego została zlikwidowana?!
Opolskiemu Zakładowi PR nie zależy na opiniach pasażerów skoro kasę doją z urzędu Marszałkowskiego