Modernizacja obszaru stacji Brzeg i przyległych fragmentów szlaków na linii E 30 (razem ok. 4 kilometry) dobiega końca – finał oraz oficjalne zakończenie całej inwestycji ma się odbyć w sobotę 4 grudnia 2010 r.
Ostatnio zostały otwarte dla ruchu kołowego dwa nowe wiadukty kolejowe:
- w ciągu ulicy Kilińskiego (prowadzącej od ul. Wyszyńskiego do brzeskiego Parku Wolności oraz obiektów stadionowych przy ulicy Sportowej)
- oraz w ciągu ulicy Małujowickiej prowadzącej w kierunku obwodnicy Brzegu, Zielęcic i Małujowic.
W tym pierwszym przypadku wiadukt znacznie poszerzono, choć miasto jeszcze nie skończyło przebudowy nawierzchni; w tym drugim zbudowano zupełnie nowy obiekt, który przechodzi pod torami pod znacznie mniejszym kątem niż poprzednio, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo zarówno dla samochodów jak i pieszych – stary wiadukt rozebrano.
Prezentujemy kilka fotek tych właśnie wiaduktów. Widoczne są także fragmenty ekranów głuszących przy Osiedlu Słonecznym, które ciągną się na ponad kilometr długości!
Wiadukt 1 – dwa pierwsze zdjęcia
Wiadukt 2 – pozostałe zdjęcia
Tekst i foto: Robert Wyszyński
A co to jest za pociąg, prowadzony przez czeską lokomotywę?
To jest „Te, Elka” do Krakowa i Lwowa.
A ja mam już dość tych inwestycji ,które czynią przestrzeń publiczną nie do zniesienia.To co wojna i komuna zniszczyła, to nic w stosunku do euro-inwestycji.Płoty,ekrany,surowy beton i nieprzyjazne kręte przejścia powodujące poczucie zagrożenia.Nie wspomnę nawet co zniszczono… Dlaczego w takich Niemczech regionalne pociągi kursują po 130 km/h po drugorzędnych niezelektryfikowanych liniach,przy których wciąż biegną linie telefoniczne,a malownicze stacyjki witają pociągi podniesionymi ramionami semaforów.O braku tandetnego polbruku,czy pseudo-nowoczesnych,podatnych na brud i dewastację wiat już nawet nie wspomnę. Ech zakompleksiona Polska i jej urzędnicy…