W najbliższą niedzielę (26 września) do przygranicznego Krnova przyjedzie pociąg z dwoma pospiesznymi parowozami: Zielonym Antonem i Albatrosem. Dla miłośników pary podwójna trakcja to… podwójna atrakcja.
Impreza ta ma związek z odbywającym się dzień wcześniej (25 września) czeskim Dniem Kolei (Den železnice). Jego główne atrakcje przewidziane są w Ołomuńcu.
Krnov
Pociąg specjalny z Ołomuńca przyjedzie do Krnova o 12:12, a odjedzie z powrotem o 13:26. Prowadzony będzie 2 lokomotywami parowymi:
- 498.022 – Albatros (zobacz zdjęcia) – pospieszna lokomotywa czeska
- 486.007 – Zelený Anton (zobacz zdjęcia) – pospieszna lokomotywa słowacka
W tym czasie na krnowskiej stacji można będzie przyjrzeć się m.in. wodowaniu i obrządzaniu lokomotyw. Chętni będą mogli również zwiedzić lokomotywownię.
Organizatorzy serdecznie zapraszają.
Więcej informacji
Na stronie kolejki Tremesna-Osoblaha
Jak dojechać?
Krnov to miasto w Czechach, niedaleko granicy z Polską. Znajduje się 34 km na południe od Racławic Śląskich i 18 km na południe od Głubczyc. Najwygodniej dojechać tu bezpośrednio samochodem/rowerem. Wycieczkę do Krnova można też połączyć z przejazdem koleją.
Samochód/rower + pociąg
Znaleźliśmy takie połączenie.
Dojazd do Osoblahy na własną rękę (np. samochód/rower). A z Osoblahy już pociągiem: przez Tremesną do Krnova:
Podobnie powrót:
Tylko pociąg
Ci, których interesuje tylko pociąg, mogą pojechać pociągiem z Opola/Nysy do Głuchołaz, a tam przesiąść się w czeski pociąg, jadący w kierunku Krnova. Ta wersja zakłada jednak ponad 1,5 godzinne przesiadki (oczekiwanie na kolejny pociąg w Głuchołazach) oraz ok. godzinne czekanie na pociąg w Krnovie. Jest to więc wersja raczej typowo mikolska ;-)
Tam
- Opole Główne o. 7:00 – Głuchołazy p. 8:44
- Głuchołazy o. 10:16 – Krnov p. 10:58
Pociąg specjalny będzie w Krnovie między 12:12 a 13:26
Powrót
- Krnov o. 15:05 – Głuchołazy p. 15:47
- Głuchołazy o. 17:37 – Opole Główne p. 19:25
Mapka
Pokaż Do Krnova na większej mapie
AO
Jeśli ktoś lubi rower to polecam trasę od Racławic do Krnova w pobliżu wąskotorówki. Droga do Osoblahy z Racławic bardzo prosta. Można dojechać pociągiem 9:49 w R-cach i potem bez problemu rowerem zdąży się do Krnova.
Wracać można przez Głubczyce, zahaczyć tamtejszy dworzec i wrócić drogą w pobliżu linii Głubczyce-Racławice. Można zobaczyć, że do pełnego oczyszczenia linii do Głubczyc zostało – uwaga: 100 metrów – mimo, że impreza w R-cach zakończona to prace na torach trwają.
Nie byłem, ale takie info dostałem: żadnego pociągu parowego w Krnovie nie było.
Robert specjalnie na ten pociąg pojechał – chciał go łapać na trasie. Dowiemy się wieczorem (albo wcześniej).
Dopisek późniejszy: Pociąg był, ale nie dojechał do Krnova (tylko do stacji Valsov – 3 stacje przed Krnovem). Robert ma go filmie itp., ponoć była to wyprawa dla twardzieli i świrów. Szczegóły ok. 18.
Zobaczcie to, przed sekundą znalazłam (ciężarówka zderzyła się z rychlikiem):
http://zpravy.idnes.cz/u-bruntalu-vjel-kamion-na-prejezd-a-srazil-se-s-vlakem-pet-zranenych-1pb-/krimi.asp?c=A100926_104243_ostrava-zpravy_ab#Ostrava
Bruntal jest dwie stacje przed Krnovem…
Bruntal, piękna miejscowość :), ale teraz już wiemy czemu składu nie było.
Dokładnie to było między Valsov a Bruntal – tak jak na tej mapce:
http://tnij.org/mapka-valsov
To czekamy na relacje Roberta, pewnie od niego dowiemy się najwięcej.
Relacja od Roberta będzie za ok. tydzień (jest „off-line”).
Już jestem „on-line” :-) i skrobię sobie anty-relacyjkę. Może już za jeden dzień…
Staszku. Bruntal piękny, owszem (nawet z drogi i w ulewę), no i jaki dworzec odpicowany ma: drzwi się same automatycznie otwierają przed pasażerem. No!
W Kędzierzynie na dworcu od niedawna też drzwi się same otwierają przed pasażerem. :P
Z powodu przeciągu? :-)
Czy może „coś” zamontowali?
Pamiętam jak prawie 30 lat temu nawiedzałem się samootwierającymi się drzwimi na… Centralnym (chodziło się tam i z powrotem przez te drzwi)- to był wtedy bajer jak z innej galaktyki!
Zamontowali bardzo fajne drzwi automatyczne na fotokomórkę. :) I to w 3 miejscach, w obu wyjściach z holu z kasami do miasta oraz w wejściu z holu dworca do tunelu. Każde oczywiście z wielkim logo naszej ukochanej grupy PKP. :P
Te drzwi: http://www.nto.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=NO&Date=20080924&Category=POWIAT03&ArtNo=267838831&Ref=AR&border=0&MaxW=280
to już historia. :)
Fotek nie posiadam, ale jak co to mogę zrobić. :)
O, to niespodziewajka. Fajnie! Muszę przy okazji się wybrać i obczaić te nowe drzwi. Ostanio przez KK nie przejeżdżałem, bo… jechałem IR-em, czyli przez Strzelce.
Tak nawiasem: być moze czeska relacyjka – literacko deszczowa – pojawi się niebawem (bo mocą sprawczą niezastąpionej Ani trwa skład, redakcja i korekta :-):
Teraz sporo IR jedzie przez KK, niestety bez postojów co dla mnie jest kompletną durnotą! :( Najgorsze, że zmiany czasowe PR nie zawsze informują, że pociąg jedzie z pominięciem Strzelec.
A co do drzwi: http://www.kolejomania.rail.pl/bzdury/kk.jpg :) Są jeszcze w wyjściu bocznym oraz podwójne w wyjściu głównym.