Regionalny przewoźnik zmienia ceny w kilku przedziałach kilometrowych w taryfie interREGIO i REGIOekspres (co ciekawe, są nawet spadki cen) i podwyższa cenę REGIOkarnetu. W ofercie pojawiają się też nowe bilety – dla podróżujących do stolicy Polski lub Czech.
Modyfikacja taryfy Przewozów Regionalnych wejdzie w życie w piątek, 1 czerwca.
Taryfa interREGIO i REGIOekspres
Ta zmiana opłaci się osobom, które podróżują na krótszych trasach IR-ami (czyli będzie taniej np. w pociągu z Opola do Brzegu lub do Wrocławia). Więcej natomiast zapłacą ci, którzy podróżują na odcinku ok. 300 km.
- 21-40 km – 1 zł taniej (11 zł zamiast 12 zł), np.: Brzeg-Opole, Kędzierzyn Koźle-Gliwice, Opole-Strzelce Opolskie,
- 81-100 km – o,5 zł taniej (22 zł zamiast 22,5 zł), np. Opole-Wrocław, Brzeg-Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork-Ostrów Wlkp., Opole-Katowice przez Strzelce Opolskie,
- 281-320 km – 2,5 zł drożej (49,5 zł zamiast 47), np. Opole Główne-Sędziszów Małopolski
Zmiany przekładają się również na ceny biletów w taryfie RAZEM (IR i RE).
REGIOkarnet
Niestety, drożeje popularny REGIOkarnet w wersji na wszystkie pociągi.
- REGIOkarnet, wariant II – 20 zł drożej (119 zł zamiast 99 zł)
Połączenie w dobrej cenie
Oferta „Połączenie w dobrej cenie” (PwDC) rozszerza się na pociągi interREGIO i REGIOekspres (2 klasa), ale tylko na trasie Wrocław-Katowice. Taniej będzie na kilku wybranych odcinkach, jeden z nich rozpoczyna się w województwie opolskim:
- Opole-Katowice – 22 zł (studenci – 10,78 zł; inne ulgi ustawowe też są honorowane)
Pozostałe odcinki to Wrocław-Katowice (33 zł w taryfie normalnej), Gliwice-Katowice (4 zł) i Zabrze-Katowice (4 zł).
Ile oszczędzimy? Jeśli jedziemy z Opola do Katowic lub odwrotnie przez Strzelce Opolskie (większość IR-ów: IR Bolko, IR Galicja, IR Piast w kierunku Opola), to właściwie nic. Po obniżce cen w przedziale 81-100 km (zob. wyżej) za bilet jednorazowy między Opolem a Katowicami zapłacimy tyle samo, co w trochę bardziej ograniczonej (warunkami taryfowymi) ofercie PwDC – czyli 22 zł. Natomiast jeśli jedziemy pociągiem IR Piast, który do Katowic jedzie przez Kędzierzyn Koźle, zaoszczędzimy 4 zł (bilet jednorazowy bez promocji kosztuje 26 zł).
Z Wrocławia do Czech
Nowa oferta dla podróżujących z Wrocławia do Pragi: RegioSpecjal Czechy:
- Wrocław-Praga – 79 zł
- Wrocław-Pardubice – 49 zł
Dzięki nowej ofercie podróż pociągiem stanie się atrakcyjna w porównaniu z cenami biletów kluczowych przewoźników autobusowych obsługujących połączenia w relacji Wrocław-Praga. Bilety sprzedawane w ramach tej oferty będą dostępne wyłącznie w systemie sprzedaży internetowej.
Oferta dotyczy tylko wybranych połączeń.
Z Opola do Warszawy
„Opole” to przykładowe miasto – oferta dotyczy wszelkich dojazdów pociągami R, IR i RE do lub z Warszawy.
Bilet warszawski to nowa oferta dla osób jadących do lub z Warszawy pociągiem REGIO, interREGIO lub REGIOekspres.
Bilet w tej ofercie jest droższy od „zwykłego” na IR/RE o 3,6 zł (taryfa normalna). W tej cenie (i na tym bilecie) możemy jeździć wszystkimi środkami komunikacji miejskiej w Warszawie, należącymi do ZTM (autobus, tramwaj, metro, SKM) przez godzinę po przyjeździe pociągu do Warszawy lub godzinę przed odjazdem pociągu z Warszawy – zależy gdzie rozpoczynamy podróż.
Warto wiedzieć:
- z Opola do Warszawy (i odwrotnie) kursuje bezpośredni pociąg IR Piast.
Dla porównania (i zorientowania się – szczególnie osobom, które nie znają komunikacji warszawskiej) podaję ceny najpopularniejszych krótkoterminowych biletów komunikacji miejskiej w Warszawie (I strefa, czyli w granicach Warszawy, taryfa normalna):
- bilet jednorazowy (tylko w jednym środku komunikacji miejskiej) – 3,6 zł
- bilet 20-minutowy (nieograniczona liczba przejazdów w ciągu 20 minut od momentu skasowania) – 2,6 zł
- bilet 40-minutowy (nieograniczona liczba przejazdów w ciągu 40 minut od momentu skasowania) – 3,8 zł
- bilet dobowy (nieograniczona liczba przejazdów w ciągu 24 godzin od momentu skasowania) – 12 zł
Wszystkie bilety – na stronie ZTM.
Jak widać, raczej się opłaca. Szczególnie osobom, które zamierzają podróżować kilkoma środkami komunikacji oraz osobom, które nie chcą poszukiwać kiosku z biletami.
Opis oferty na stronie przewoźnika: Bilet Warszawski
Uwaga. Powyższe zmiany dotyczą Opolszczyzny. Jeśli szukasz wszystkich – przeczytaj informację o zmianach na stronie przewoźnika.
AO
Wszystko drożeje to i bilety w PR-ach też. Najbardziej jednak drożeje REGIOkarnet i to nie o 10 jak napisaliście ale o 20 złotych. Poza tym jak zwykle porządna praca Ani nad opracowaniem nowości taryfowych. Czapka z głów !
Dzięki Andrzej. I przy okazji poprawiam ;-)
Ja jestem ciekawy czy po wprowadzeniu PWDC w IR będzie można na trasie Nysa – Wrocław w przypadku PWDC korzystać z opcji R + IR?
Szkoda, że wśród PWDC zabrakło na tasie Gliwice – Kędzierzyn. Trasa umiera, osobówki nawet w weekend pustawe (grubo poniżej np wieczornego Opole – KK). Nieźle jest w pociągach o 6 i 7 (pracownicy, uczniowie, studenci), na powrotnych od 17 znów kiepsko. Cena niewiele niższa niż w TLK których jest więcej. Przesiadki w Gliwicach właściwie nie istnieją. KS nie czekają ani minuty (chyba że same się spóźnią). Zdarzyła mi się sytuacja w której wjeżdżając widziałem odjeżdżający KS ;-/
Na mnie w sobotę KŚ poczekały prawie 10 minut. Dlatego zawsze trzeba próbować zgłaszać.
Dziś lub wczoraj ze strony PR (z głównej i z opisu zmian) zniknęła oferta Regio Specjal Czechy, tak więc na razie nie wiem, czy jest wciąż aktualna.