Kolej Podsudecka, 3 kwietnia 2010

Jak się dowiedział portal kolejpodsudecka.pl trwają przygotowania nad opracowaniem oferty przewozowej na kolejny rok tj. edycja 2010/2011. Do końca kwietnia przewoźnicy mają czas, aby złożyć wnioski na pociągi u zarządcy infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Już dziś wszyscy zainteresowani zastanawiają się czy wrócą pociągi na odcinku Nysa – Kamieniec Ząbkowicki?

Przypomnijmy, jeszcze w latach 90-tych na ww. linii kursowało kilkanaście par pociągów w tym większość składów dalekobieżnych między innymi Kraków Gł. – Jelenia Góra, Kudowa Zdrój – Lublin czy słynny pociąg Katowice – Legnica. Po przeprowadzeniu procesu regionalizacji kolei wszystkie ww. połączenia zostały zlikwidowane. Jedynie pociąg pospieszny Kraków – Jelenia Góra przetrwał przez kolejne kilka lat w różnych konfiguracjach. Ostatecznie został on zlikwidowany z dniem wejścia w życie rozkładu jazdy 2007/2008, wówczas jako pociąg relacji Przemyśl / Lublin – Katowice – Nysa – Kłodzko Gł. – Jelenia Góra.

Po licznych protestach przewoźnik PKP Intercity S.A. uruchomił pociąg relacji Warszawa Wschodnia – Kłodzko Gł. przez Opole, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki, który z powodu braku sprawnych lokomotyw w większości nie kursował. W zamian uruchomiono kolejową komunikację autobusową. Był to koniec pociągów dalekobieżnych na linii 137 pomiędzy Kędzierzynem Koźlem, a Legnicą. W międzyczasie został zawieszony ruch pociągów regionalnych na odcinku Nysa – Kamieniec Ząbkowicki pozostawiając lukę w przewozach. Po raz pierwszy została przerwana ciągłość przewozów pasażerskich na naszej magistrali.

Jest jednak szansa, aby wraz z początkiem grudnia zostały przywrócone połączenia na powyższym odcinku i to w relacjach dawno niewidzianych na naszej linii.

Czytaj całość na stronie Kolej Podsudecka