Gazeta Wyborcza – Wrocław, 3 marca 2010

List czytelnika. Od 2000 r. modernizowana jest linia kolejowa z Wrocławia do Opola. Głównym celem tego niezwykle kosztownego przedsięwzięcia jest umożliwienie jazdy pociągów z prędkością do 160 km/h. Mimo że prace budowlane na większości odcinków zakończyły się kilka lat temu (w ubiegłym roku kończono modernizację stacji w Oławie, zaś w tym roku ma zakończyć się przebudowa stacji w Brzegu), cel został osiągnięty jedynie w połowie.

Pociągi jeżdżą z prędkością 160 km/h mniej więcej na połowie modernizowanego odcinka – między Brzegiem a Opolem. Tymczasem między Wrocławiem a Brzegiem obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h. Jako powód wpisana jest „nierówność toru w planie i profilu”.

Czytaj całość w Gazecie Wyborczej – Wrocław