Sukcesywnie, od 16 stycznia (do 19 stycznia – zobacz tabelkę) Przewozy Regionalne wprowadzają kilka ważnych zmian dotyczących dwóch pociągów interREGIO. Wielkopolanin i Ślązak – bo o nich mowa – nie będą już kończyły (lub zaczynały) swojego biegu w Przemyślu, ale 87 km wcześniej – czyli w Rzeszowie. Zmienia się również tabor obsługujący oba pociągi. Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną zastąpione przez lokomotywy z wagonami – tę zmianę powinni odczuć (w sposób pozytywny) szczególnie podróżni jadący na dłuższych trasach.

Zmienione relacje:

  • IR Ślązak: Rzeszów-Legnica-Rzeszów
  • IR Wielkopolanin: Rzeszów-Poznań-Rzeszów

Jakie lokomotywy zobaczymy?

Jest duża szansa, że będą to „towarowe” EuroSprintery Siemensa, mogące z powodzeniem prowadzić także pociągi pasażerskie z V = 140 km/h. Mają one stacjonować w Rzeszowie i obsługiwać połączenia do Wrocławia i Warszawy. Przewozy Regionalne pozyskały bowiem od niemieckiej firmy leasingowej dwie maszyny oznaczone MRCE Dispolok ES 64 F4-457 i MRCE Dispolok ES 64 F4-458. Na razie na miesiąc, ale trwają pertraktacje w celu przedłużenia leasingu tych maszyn. Ostatecznie pociągi wagonowe na linii E 30 mają obsługiwać kolejne Traxxy Bombardiera, znane już z relacji Bydgoszcz-Warszawa.

Informacja na podstawie wiadomości w Rynku Kolejowym

Zobacz zdjęcia:

Obie zmiany (skrócenie relacji i zmiana taboru) uwzględnione są już w nowym Spisie połączeń interREGIO, dostępnym na stronie PR. O skróconych relacjach poczytamy też na stronie PZPR ;-), czyli Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych – stąd pochodzi załączona wcześniej tabelka, a także na stronie DZPR.

Zobacz też:

AO/RW