Przewozy Regionalne, 30 listopada 2009

Reaktywacja ruchu pasażerskiego na zawieszonych odcinkach, wydłużanie relacji pociągów, zwiększanie liczby kursów w godzinach szczytu, kontynuacja wprowadzania cyklicznego rozkładu jazdy oraz nowe połączenia regionalne i międzyregionalne – tak w skrócie można opisać nowy rozkład jazdy pociągów Przewozów Regionalnych, który zacznie obowiązywać 13 grudnia 2009 r.

Po ponad półwiecznej przerwie, latem 2010 roku, pociągi powrócą na przejście graniczne Jakuszyce-Korenov. Dzięki temu turystom udostępniona zostanie malownicza trasa ze Szklarskiej Poręby w kierunku czeskiej granicy, na której pociągi pasażerskie przestały jeździć po II wojnie światowej. To dobra wiadomość dla kibiców, którzy będą mogli dojeżdżać pociągami na konkursy skoków narciarskich do Harrachova. Na Podkarpaciu dzięki modernizacji linii kolejowej z Rzeszowa do Tarnobrzega pociągi regionalne w promocyjnych cenach będą docierały już nie tylko do Kolbuszowej, ale do Stalowej Woli Rozwadów. Z kolei w Białymstoku pociągi podmiejskie zaczną kursować do Dworca Fabrycznego ułatwiając dojazd do pracy i powrót do domu.

Do prawie stu wzrośnie liczba połączeń interREGIO, dzięki czemu co 2 godziny pociągi tej kategorii będą pojawiały się na trasie Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Rzeszów. Zwiększy się liczba kursów na trasach z Warszawy do Łodzi, Krakowa i Poznania, z Olsztyna do Poznania i z Krakowa do Łodzi. Nowe pociągi interREGIO połączą Warszawę z Zakopanem, Szczecinem i Świnoujściem, a także Kraków z Poznaniem, Szczecinem i Świnoujściem, Szczecin z Gdynią, Legnicę z Przemyślem. Tak rozwinięta sieć połączeń iR będzie stanowiła doskonałe uzupełnienie oferty regionalnej, pozwalając podróżować z jednym biletem według spójnej oferty.

Przewozy Regionalne będą kontynuować wprowadzanie cyklicznego rozkładu jazdy w kolejnych województwach. Łatwe do zapamiętania godziny odjazdów pojawią się na Kujawach, gdzie na trasach łączących Bydgoszcz, Toruń oraz Inowrocław pociągi będą kursowały w równych odstępach czasu. W Małopolsce na stały układ godzin odjazdów mogą liczyć pasażerowie podróżujący m.in. między Wieliczką a Oświęcimiem oraz Krakowem a Katowicami. Ruch cykliczny na Górnym Śląsku zostanie wprowadzony na 11 trasach. W godzinach szczytu pojawi się tam 100 dodatkowych pociągów regionalnych, a częstsze kursy pozwolą na zmniejszenie tłoku w wagonach, m.in. na trasach dojazdowych do Katowic – z Częstochowy (gdzie pojawią się nowoczesne pociągi FLIRT) oraz z Raciborza i Chałupek.

Na Lubelszczyźnie zostaną połączone relacje pociągów docierających do stolicy województwa z Dęblina i Chełma lub Dorohuska, dzięki czemu podróżni nie będą musieli się przesiadać. Podobnie będzie na Podkarpaciu z bezpośrednimi pociągami z Tarnowa do Przemyśla. 11 nowych pociągów zacznie kursować między Łodzią Kal. a Zgierzem. W Wielkopolsce nowością są połączenia Poznania z Kamieniem Pom., Kołobrzegiem i Skierniewicami.

Ważniejsze nowości w innych regionach: Wrocław – Świnoujście, Łódź – Wrocław, Koluszki – Radom, Opole – Kluczbork [6. para], Nysa – Brzeg [4. para], Bielsko-Biała – Rybnik i Konin – Skierniewice.

Prezentacja z konferencji prasowej

Źródło: Przewozy Regionalne