Uwaga: Zmiana organizacji ruchu na stacji w Brzegu! By dojść z holu dworca na peron do Nysy albo przesiąść się w Brzegu na pociąg do Nysy, nie trzeba już odbywać ryzykownej „wycieczki” dookoła stacji.
Od 1 października br. pociągi jadące z Brzegu w kierunku Nysy (i odwrotnie: przyjeżdżające z kierunku Nysy) odjeżdżają NIE z dotychczasowego peronu tymczasowego, umieszczonego na południowej stronie stacji, tylko z fragmentu modernizowanego peronu 2, zwanego nadal peronem tymczasowym.
Jak dojść na nowy peron tymczasowy?
Dojście jest łatwe, ale… nie do końca spodziewane. Przede wszystkim nie idziemy od razu na peron 2, bo tam nie wejdziemy (peron wciąż jest przebudowywany), tylko na peron 1. A dopiero z krańca peronu 1 przechodzimy na peron 2.
Z holu dworca
Schodzimy do przejścia podziemnego i kierujemy się na peron 1 (ale uwaga: skręcając w lewo, czyli w kierunku Opola/Nysy). Peronem pierwszym idziemy do samego jego końca. Następnie zabezpieczonym przejściem dla pieszych przechodzimy na peron 2.
Z innego pociągu (przesiadka)
Wszystkie pociągi z kierunku Wrocławia i Opola (a więc wszystkie oprócz tych jadących do Nysy) zatrzymują się na peronie 1. Teraz wystarczy dojść do końca peronu (idziemy w kierunku Opola/Nysy) i stamtąd przejść zabezpieczonym przejściem na peron 2.
Dojście na peron jest oznakowane. Na peronie znajduje się ta sama tabliczka, która była na poprzednim peronie tymczasowym, są również dwie ławki. Fragment peronu wyposażono w ostrzegawczą białą linię oraz w tzw. grzybki (wypukłości w powierzchni, ułatwiające orientację osobom niewidomym).
Fragment zmodernizowanej krawędzi peronowej peronu 2 (zwany peronem tymczasowym) służy wyłącznie pociągom przyjeżdżającym i wyjeżdżającym w kierunku Nysy.
Nadal większa część peronu 2 jest w fazie gruntownej przebudowy. Jedynie ten mały fragment (70 m) oddano specjalnie dla wygody pasażerów podróżujących na trasie Brzeg – Nysa – Kędzierzyn Koźle.
Przypominamy, że pociąg popołudniowy (przyjazd do Brzegu 15:31, odjazd z Brzegu 15:37) kursuje także w dni wolne i jeździ w relacji wydłużonej: Kędzierzyn Koźle – Nysa – Brzeg oraz Brzeg – Nysa – Kędzierzyn Koźle (więcej informacji).
Na chwilę obecną nie mamy zdjęć (będą za kilka dni). Jeśli ktoś z Was posiada, zapraszamy do linkowania lub przesłania.
Albo mi się wydawało… albo widziałem dziisaj w Brzegu Anię z aparatem ok 18.30 w Brzegu fotografującą szynobus z Kędzierzyna przez Nysę :) na nowym tymczasowym peronie :)
Chyba Ci się wydawało :-) Gdyby tak w istocie było, to by były foty. Niestety, ja robię analogiem i kamerą cyfrową (filmy) – stąd fot jeszcze nie ma. Ale może coś z Waldkowego cyfrowca wyciągniemy…
No w końcu jakieś cywilizowane rozwiązanie tej peronowej „tymczasówki”. Zostało zrealizowane jedno z możliwych rozwiązań, o których napisałem kiedyś na infokolej.pl. Super! Niedawno czekałem na pociąg z Brzegu do Wrocławia i widziałem, jak pasażerowie szynobusu z KK lub Nysy skakali przez wykopy i tory na peron 1 i nikt z grupy ok.30 osób nie poszedł „objazdem” pod wiaduktem, dlatego z pewnością wielu ucieszy obecna możliwość „spokojnego” dojścia na 1 peron i budynku dworca czy miasta.
Witam !!!
Nie masz się co dziwić, że każdy gonił „na oślep” ponieważ NIGDY !!! idąc dookoła nie udało mi się zdążyć na pociąg w kierunku Opola (Łosiowa) i to samo jadąc z Łosiowa do Nysy. Dlatego odpuściłem sobie jazdę z Łosiowa do Nysy przez Brzeg i teraz jeżdżę przez Opole Zachodnie.
Pozdrawiam tych „mądrych” którzy układali rozkład jazdy, dzięki którym nie korzystam już z usług linii Brzeg – Nysa. Naprawdę trzeba się postarać, żeby tak „udogodnić”.
Więc teraz już możesz wrócić do jazdy przez Brzeg. Przesiadka jest bardzo prosta – a w porównaniu do przesiadki z „tymczasowego” – wręcz komfortowa. Nawet walizkę/plecak na kółkach spokojnie można przekaturlać przez przejście pomiędzy peronem 1 a 2 – widziałem takie manewry wczoraj :-)
Za ok. dwa/trzy miesiące powinien być czynny cały peron 2 i wtedy szynobus będzie podjeżdżał pod samo przejście podziemne – tak jak kiedyś.
Upieram się przy tym, że – przynajmniej formalnie – nie było na ten czas rozsądnego wyjścia: właśnie przez te wykopy i totalny prac budowy w jaki zamienił się peron 2. Oczywiście skakać przez góry piachu, gruz i kilka torów niby można, ale gdyby coś się komuś stało – byłby dym!
Na szczęście mamy to już za sobą. Za pomysł z uruchomieniem fragmentu nowego „drugiego” dla szynobusów z kierunku nyskiego należą się PLK duże brawa! Tak właśnie kolej powinna dbać o pasażera, a utrudnienia podczas tak dużej inwestycji zwyczajnie muszą zaistnieć.
I jeszcze…
Alternatywą dla obecnych relatywnie korzystnych rozwiązań była KKA Olszanka – Brzeg przez prawie cały rok. I wtedy – być może – linia straciłaby o wiele więcej pasażerów.
Doceńmy więc – podobnie jak to było w Opolu i Prudniku – inicjatywę budowy peronów tymczasowych, bo to chyba prekursorskie działania w skali kraju. Tyle że w Brzegu sytuacja była i jest dalece bardziej skomplikowana i rozwleczona w czasie.
Widziałem dnia 27 wrzesnia jak byłem w brzegu to coniekturzy przechodzili pod przejscie podziemne i przeskakiwali przez te gruzy to asz strach jak piach sie sypie i mozna wpaść a pozatym do tego peronu 2 jest bardzo atrakcyjny nowe szynobusy i peron w brzegu dlatego powinno być dużo pasarzerów pozdrawiam