NTO, 14 lipca 2009
W sobotę kolejarze wznowili ruch, ale pociągi mogły jeździć tylko po jednym torze. Dziś po godzinie 15.00 kolej otworzy drugą nitkę.
Jeszcze dziś do południa po południowym torze koło stacji Lipki jeździły tylko kolejowe maszyny naprawcze.
– Nadal będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h, ale pociągi nie będą musiały już na siebie czekać – mówi Ryszard Gajny, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP w Opolu.
Przed tygodniem osuwający się nasyp kolejowy koło Lipek spowodował wstrzymanie ruchu na międzynarodowej trasie wschód-zachód.
Wznowienie ruchu zbiegło się z zakończeniem kolejnego etapu prac na terenie remontowanej stacji kolejowej w Brzegu.
Dzięki temu znikną najpoważniejsze utrudnienia na linii między Brzegiem a Lewinem Brzeskim, a pasażerowie mogą liczyć, że skończą się wielominutowe opóźnienia.
Kolejna dobra wiadomość dotyczy pasażerów jeżdżących szynobusem między Nysą a Brzegiem. Od kilku miesięcy pojazdy dojeżdżały po torach tylko do Olszanki, a tam trzeba było przesiąść się na zwykły autobus.
Od poniedziałku szynobus dojeżdża już do brzeskiej stacji PKP, a pasażerowie wysiadają na specjalnie przygotowanym prowizorycznym peronie.
Ograniczenia na trasie Brzeg – Oława nadal dotyczą pociągów towarowych. Prognozy pogody zapowiadają następne opady deszczów, a kolejarze chcą uniknąć dodatkowych obsunięć nasypu.
– Będziemy na tym odcinku robili dokładne pomiary geologiczne i dopiero na podstawie wyników tych badań zapadną decyzje o kolejnych pracach wzmacniających nasyp – dodaje dyrektor Gajny.
Jarosław Staśkiewicz
Źródło: NTO
Kiedy i czy w ogóle będzie przywrócona prędkość 160km/h?
Macieju
Raczej należy zadać pytanie: Kiedy zostanie WPROWADZONA prędkość 160 km/h na tym odcinku? Tam – na całym szlaku Brzeg – Oława – było zwolnienie stałe do 120 km/h. A jeśli się mylę, to posypie głowę popiołem. Może być z parowozu :-)
Widział ktoś pociąg jadący powyżej 120 km/h na szlaku Brzeg – Oława?