Uwaga:
Ten artykuł jest już częściowo nieaktualny (Przewozy Regionalne uruchomiły dodatkowe połączenia interREGIO). Jeśli szukasz aktualnej informacji o rozkładzie jazdy i cenach w pociągach interREGIO – zajrzyj tutaj: Pociągi interREGIO – aktualizacja
NTO, 4 maja 2009
Od początku maja zaczęły kursować nowe pociągi InterRegio. Podróż trwa krócej niż pociągiem osobowym i kosztuje mniej niż pospiesznym.
Bilet z Opola do Krakowa kosztuje 27,50 zł, a nie 38 zł jak na pospieszny, a na miejscu będziemy o ponad 20 minut wcześniej niż osobowy.
InterRegio zatrzymuje się wyłącznie na większych stacjach, podobnie jak pociągi pospieszne.
– Na sześciu trasach kursuje 12 pociągów. Wszystkie składy są zmodernizowane – mówi Piotr Olszewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.
Nowe pociągi jeżdżą na trasach:
- Wrocław – Kraków,
- Wrocław – Rzeszów
- Warszawa – Białystok
- Warszawa – Poznań
- Kraków – Przemyśl.
Na razie nowe pociągi kursują w piątki i niedziele, ale planowane jest uruchomienie kursów w dni powszednie oraz zwiększenie liczby tras.
Magdalena Pilor
Źródło: NTO
Cytat:
„Bilet z Opola do Krakowa kosztuje 27,50 zł, a nie 38 zł jak na pospieszny, a na miejscu będziemy o ponad 20 minut wcześniej niż osobowy.”
Oczywiście: „wcześniej niż POSPIESZNYM”, proszę Pani dziennikarki.
Fajnie że napisali o tym. Choć te pociągi i tak będą się cieszyć dużym powodzeniem. Nie tylko są tańsze 20-25% od popsiechów spółki PKP Intercity i wstrzelone w szczyty przewowozwe, ale można w nich jeździć na Regio Karnecie (dniówka na całą Polskę to zaledwie 18 zł 33 gr) lub Bilecie Turystycznym (weekendowym na cały kraj).
To się właśnie nazywa KONKURENCJA na torach, choć rozumiem spółkę IC, która na te pociągi bardzo krzywo patrzy…