Zobaczcie, jak wygląda rozbiórka torów wjazdowych od strony Opola (tor nr 2) i Nysy wraz z obszarem wschodniej głowicy rozjazdowej. Zdjęcia nadesłał nam Maciej Osmulski – były one robione z pociągu, tak więc niektóre mogą być nieostre.
Dwa ostatnie zdjęcia przedstawiają pewien ciekawy pojazd. Czy ktoś się orientuje, do czego służy ten sprzęt?
KOPARKA KOŁOWA
MECALAC 12 MXT :)
A ja jeszcze doczytałam tutaj :-)
„Posiadają obrót kabiny o pełne 360 st., trójczłonową konstrukcję wysięgnika ze środkowym łamaniem, umożliwiającym kopanie równolegle do osi poruszania się maszyny.
MECALAC’a docenia się m.in. w ciasnych, miejskich uliczkach, gdzie standardowe koparki lub koparko-ładowarki nie potrafią wykonać zadania, ze względu na ich parametry robocze.
To dzięki obrotowej kabinie i kinematyce wysięgnika, MECALAC jest nie do pobicia. Stojąc w miejscu kopie, ładuje materiał w zakresie wspomnianych 3600, na 7 m do góry i potrafi odłożyć go na 3 m poniżej poziomu, na którym stoi.
Wysięgnik MECALAC’a jest jak „trzecia” ręka operatora sięgająca tam, gdzie inni nie potrafią.”
Brawo Łukasz!
Brawo Ania!
Bo ja nie miałem pojęcia co to jest :-) A co „ono” – znaczy: ten szynowo drogowy MEGALAC – tam robiło, wie ktoś?
Linia kolejowa Brzeg-Nysa jest teraz intensywnie eksploatowana jeśli chodzi o kawałek Brzeg-Olszanka. Cały czas jeżdżą po niej koparki na „kolejowych kołach”, małe wózki, a także odpoczywający pracownicy. Prawie jak na linii do Opola ruch :)
Na drugi raz postaram się lepiej wykonać zdjęcia, ale mechanik poczuł przypływ energii na torach torach i dawał czadu.
Pozdrowienia dla wszystkich pracujących przy modernizacji Brzegu!
„Na drugi raz postaram się lepiej wykonać zdjęcia, ale mechanik poczuł przypływ energii na torach torach i dawał czadu.”
Miało być nowych torach :P
Fajnie. No ale co z tego jeżdżenia wynika – ciekawy jestem? Bo odcinkowi Olszanka – Brzeg przydałoby się jedno podbicie Plasserem (bez stabilizacji) – po ok. 20 latach – i możnaby jeździć najmniej 80 km/h.
Chyba się przejadę autkiem „wzdłuż” tego odcinka (znaczy: po polach :-) i wyszpieguję czy tam się coś robi, czy tylko jeździ na „spacery” :-)
Czy w związku z remontem towary lecą na z Opola na Nysę?
Tego nie wiem – rzadko tamtędy jeżdżę, ale trzeba pamiętać, że linia przy ograniczonej prędkości i tylko 2 mijankach ma również ograniczoną przepustowość, więc zapewne szału nie ma.
Natomiast jeżdżą po Podsudeckiej (w tym prywaciarze), bo – istotnie – część towarów jest zdjęta z E 30, a CE 30 również zaczęła być modernizowana (Opole Wschodnie – Czarnowąsy, a niedługo Wrocław Brochów – Siechnice – Jelcz).
No to trzeba zaliczyć ponownie Nysę albo bardziej Prudnik. W tamtym roku jak byłem w Nysie 3 dni (piatek – niedziela) to się nie nudziłem.
Tu linki do zdjęć z tych 3 dni. Podczas weekendu było sporo towarów, wiekszość osobowych latała na składach wagonowych. Dodatkowo miałem szczęście bo przez miesiąc jeździła SP32.
http://sony25.cal.pl/galeria/thumbnails.php?album=search&search=6.06.08
http://sony25.cal.pl/galeria/thumbnails.php?album=search&search=7.06.08
http://sony25.cal.pl/galeria/thumbnails.php?album=search&search=8.06.08
Życzę miłego oglądania.
na jednym ze zdję jest podany st43-439 niema takiego nymeru rumuna
Oczywiście chodzi o 239. Dzięki za wskazanie błędu.