POLSKA Gazeta Opolska, 9 grudnia 2008

Z Nysy do Wrocławia przez Brzeg za jedyne 7 złotych! Tylko tyle będzie kosztować studentów bilet na pociąg PKP od połowy grudnia. Pasażerowie bez ulgi przejadą tę samą trasę za 11 zł.

– Promocyjne ceny biletów, to nasz pomysł na reklamę tej nowej relacji – mówi Andrzej Szwed, dyrektor Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP. Czas przejazdu tą trasą został skrócony o dwadzieścia minut, w stosunku do poprzedniego. O reaktywację połączenia Brzeg – Nysa zabiegano od kilku lat. Jak sprawdziliśmy, za bilet PKS w Nysie na trasę do Wrocławia zapłacimy 13,10 zł (studenci – 10,40 zł). Różnicę widać gołym okiem.

– Zależy nam na tym, by klienci korzystający z naszych usług byli zadowoleni – podkreślał Szwed.
Wspomniane połączenie, które pojawiło się już w nowych rozkładach jazdy, to najważniejsza zmiana w nowym rozkładzie jazdy PKP Opolskie Przewozy Regionalne, który będzie obowiązywać od 14 grudnia.
– Nowa oferta przewozowa niewiele odbiega od dotychczas realizowanej – przyznaje Szwed.

Rozkład jazdy opolskiego PKP na najbliższy rok został wczoraj zaprezentowany podczas konferencji prasowej, na której poinformowano również o operacji przejęcia pociągów pośpiesznych przez PKP Intercity. – Robimy to w ramach rozwoju transportu kolejowego – wyjaśniał Szwed. – Staramy się również, by pasażerowie, nasi najwięksi klienci, nie odczuli tej zmiany.

Podczas konferencji dyrektor nie zapomniał się pochwalić pozytywnym obliczem PKP. Tym lokalnym („regularnie doszkalamy naszych pracowników”), i ogólnokrajowym („nasze działania zostały dostrzeżone i wyróżnione nagrodą Lider Transportu Szynowego”). Dodał również, że PKP Przewozy Regionalne otrzymały w tym roku prestiżowy Certyfikat ISO 9001:2001 dla Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem.

– W skali kraju jesteśmy jedynym przewoźnikiem, który taki certyfikat posiada – podkreślał Szwed.
Na pytanie dziennikarza „Polski Gazety Opolskiej” o brak umowy z zarządem województwa w sprawie dofinansowania przewozów regionalnych, dyrektor uspokajał: – Bez obaw. Wstępnie się dogadaliśmy, a negocjacje są w fazie końcowej.

Przypomnijmy: PKP PR zażądała od władz regionu dotacji wyższej o kilkanaście milionów od tej, którą dostało w tym sezonie. Zarząd Województwa stanowczo odmówił. Mimo to nowy rozkład, dopasowany do życzeń samorządu województwa, wchodzi w życie. Czemu? Bo od stycznia sytuacja ulegnie zmianie – przewozy regionalne zostaną przekazane samorządom wojewódzkim i Opolskie będzie jednym z 16 udziałowców tej nowej spółki.

– Wtedy będziemy mogli przyjrzeć się rozliczeniem kosztów, bo nie będzie ich chronić tajemnica handlowa – mówi wicemarszałek Andrzej Kasiura.

Piotr Zapotoczny

Źródło: POLSKA Gazeta Opolska