Oto treść maila, jaki został wysłany przez Roberta Wyszyńskiego do spółki Intercity.

Dzień Dobry

Uprzejmie proszę o merytoryczną odpowiedź na pytanie, dlaczego – według projektu rj 2008/2009 – pociąg Intercity „Górnik” nie będzie się zatrzymywał na stacji Brzeg (miasto 40-tysięczne – od nowego rj – węzłowe)?

Czy Państwo mają dane na temat sprzedaży biletów w Brzegu na pociąg IC „Górnik”? Od kasjerek słyszałem że sprzedawało się średnio kilkanaście biletów dziennie – nie wiem czy to prawda, bo nie jestem w stanie zweryfikować tych danych.

Nie zatrzymując w Brzegu pociągu IC „Górnik” pozbawiacie Państwo nas, mieszkańców, dogodnego dojazdu do Warszawy (rano) i wieczorem (z powrotem). Nikt nie będzie podjeżdżał poc. pospiesznym lub osobowym na inne planowane pociąg spółki PKP IC na przesiadkę do Opola, bo jest to dla pasażera niedogodne (chyba że wprowadzona będzie wspólna taryfa dla poc. pośpiesznych, Ex oraz IC)

Argumentem za zatrzymywaniem się w Brzegu pociągu IC „Górnik” powinna być wiedza, że na stacji Brzeg na początku 2009 roku zacznie się duża 2-letnia modernizacja, co ograniczy na terenie stacji Brzeg prędkość tego pociągu do V = od 20 do 40 km/h, w zależności od toru przejazdu (dotychczas V = 50 km/h). W takim przypadku postój pociągu IC „Górnik” w Brzegu może wydłużyć czas przejazdu na odcinku Opole – Wrocław nie więcej niż minutę. Biorąc pod uwagę obfite rezerwy czasowe dla tego odcinka nie będzie miało to żadnego znaczenia dla ogólnego czasu przejazdu pociągu.

Jako mieszkaniec Brzegu i dotychczasowy pasażer tego pociągu nie rozumiem decyzji PKP IC i uprzejmie proszę o racjonalne argumenty przemawiające za zlikwidowaniem tego postoju, a np. dodaniem postoju w Radomsku dla innego pociągu IC „Odra”. Poza tym wnioskuję o utrzymanie dotychczasowego postoju pociągu IC „Górnik” na stacji Brzeg.

Przy czym wprowadzenie dodatkowego popołudniowego pociągu Ex „Rejtan”, który będzie stawał w Brzegu, niczego nie rozwiązuje, gdyż jeździ on o zupełnie innych porach i w żaden sposób nie zapewnia połączenia rannego ze stolicą oraz wieczornego – z powrotem. Czy Państwu nie zależy na pasażerach z miast 40-tysięcznych?

Proszę o szybką i merytoryczną odpowiedź.

Z poważaniem
Robert Wyszyński
Brzeg
(pasażer – niekolejarz)