W tym roku mija 160 lat od uruchomienia przewozów na linii Brzeg-Nysa. Piękna rocznica, która aż się prosi o godne jej uczczenie… Robert Wyszyński przygotował dla Was mini kalendarium, zawierające kilka najważniejszych dat z historii linii (wraz z krótkim opisem oferty w danym okresie). Zapraszam.

  • 25.07.1847 – otwarcie odcinka Brzeg – Lipowa Śląska – Grodków – Pakosławice (koło Nysy)
  • 26.11.1848 – otwarcie odcinka Pakosławice – Nysa (najbardziej atrakcyjnego krajobrazowo – linia osiąga swój najwyższy punkt (npm) i łukami przebija się przez przełęcz i wąwóz w pobliżu nyskiej twierdzy – dołączając do dwutorowej linii z Kamieńca Ząbkowickiego); tym samym otwarcie przewozów na całej linii Brzeg – Nysa
  • 3.04.2000 – zamknięcie przez PKP przewozów pasażerskich na całej linii (do grudnia 1999 roku kursowały 4 pary pociągów; do 2 kwietnia 2000 – już tylko 3 pary przy dwóch mijankach w Grodkowie)
  • 5.02.2005 – otwarcie przewozów pasażerskich (kursowały 2 pary pociągów; od grudnia 2005 kursowały 3 pary pociągów) – najdłuższy czas jazdy w powojennej historii linii: 1 h 22 min
  • 10.12.2006 – ponowne zamknięcie przewozów pasażerskich przez PKP Przewozy Regionalne (za zgodą UMWO)
  • 14.12.2008ponowne otwarcie przewozów pasażerskich (3 pary pociągów prowadzonych szynobusem, promocyjna cena relacyjna, najszybszy w powojennej historii czas przejazdu – 1 h!) ???