Prezentujemy korespondencję pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego a Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczącą planów rewitalizacji tzw. „protezy koniecpolskiej” – to znaczy odcinków linii pomiędzy Opolem Głównym a Żelisławicami/CMK.
Info zostało pozyskane oficjalnie na bazie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Jako że zapytanie UMWO dotyczyło głównie odcinka Opole-Częstochowa, należy dodać, że już w tym roku rozpoczną się prace rewitalizacyjne pomiędzy Częstochową Stradom a Koniecpolem/CMK w celu uzyskania prędkości 100 km/h, a odcinkowo 110-120 km/h (uzyskanie większej V max wymagałoby znacznego łagodzenia łuków, a więc wydłużenie procesu inwestycyjnego o kilka lat).
Efekt realizacji całości inwestycji – wraz z modernizacją CMK do 200-230 km/h – pozwoli w roku 2014/15 na uzyskanie czasu jazdy Wrocław-Opole-Warszawa ok. 3 godziny 30 minut pod warunkiem zrealizowania całości przewidzianych prac na wszystkich odcinkach „protezy koniecpolskiej”. Tym samym z Opola do Warszawy pociągiem klasy EIC pojedziemy ok. 3 godzin, a może nawet 2 h 50 minut!
RW
Jakbyście chcieli o coś zapytać – to pytajcie. Jak na razie Wrocław lansuje swoją koncepcję „wieruszowską” (moim zdaniem NIEREALNĄ czasowo, o czym wkrótce napiszę na blogu w RK), ale to w ŻADEN sposób nie powinno zagrozić realizacji „naszej” protezy.
jest to jakiś sens ale Wrocław powinien mieć bezpośrednie połączenie z Warszawą przez Łódź ,ja jestem za koncepcją wieruszowską
Szymon
A skąd jesteś? I czy chcesz czekać na realizację tej koncepcji minimum 10 lat? To już chyba lepiej zrobić KDP, a nie archaizm zeszłowieczny z prędkością furmanki.
Zresztą to nie takie ważne skąd jesteś. Koncepcja „wieruszowska” jest w istocie KOSMICZNĄ bzdurą – ale fajnie się ją wciska ludziom nie znającym się na rzeczy (sorry, ale WIĘKSZOŚĆ Mikoli nie ma odpowiedniego pojęcia w owym temacie – choć do krytyki każdy chętny).
Kreski na mapie i czasy jazdy z kosmosu oraz zmniejszone 4-5 razy koszty inwestycji, to potrafi nawet zrobić zdolny przedszkolak. Zresztą niedługo o tym napisze na blogu RK (z podlinkowaniem tutaj).
Nie podniecaj się więc tym, bo politycy, to mistrzowie ściemy – tylko nie wiem czemu Patryk Wild podpisuje się pod tym, co zwyczajnie NIEREALNE.
A tak poza wszystkim to Łódź ma dobre połączenie z Warszawą, a będzie jeszcze lepsze – a jakie ma Opolszczyzna!?
zacznę od końca
Łódź z Warszawą może ma ale jakie ma z Wrocławiem tutaj też chodzi o połączenie Wielunia z Wrocławiem aż się prosi
województwo dolnośląskie będzie zabiegać by trasa przebiegała jak najkrótszą drogą
o kolejach dużych prędkości możemy zapomnieć
a skąd jestem : Dolnoślązakiem jestem , mieszkałem kilka lat w Opolu a teraz w ok. CMK
a wasze czasy też są kosmiczne i nie liczcie na to że Lubliniec połączą z CMK w Myszkówie-Mrzygłód
proteza jest realna to fakt tylko km i czas jest nie realny
przed remontem odcinka Wrocław -Opole pospieszny pokonywał z zegarkiem na ręku ten odcinek w 57 minut nie raz sprawdzałem a teraz
Teraz TLK/IR odcinek Opole – Wrocław pokonuje w rozkładowe 0:57h. Identycznie. Docelowo czas można jeszcze obniżyć do 0:55h. Jazda po trasie jest namiastką prawdziwej kolei (brakuje 160km/h w ruchu pasażerskim dla wyżej wymienionych kategorii pociągów). Nie ma co proteza jest najbardziej realna i szybka w realizacji. Na to się czeka już od wielu lat. Najpierw zróbmy to możliwie najmniejszym kosztem, a następnie bawmy się w wielkie modernizacje i hi-speed.
Opolszczyzna chce mieć dobre połączenie z Warszawą tylko samorząd mógłby pomyśleć o dobrych połączeniach w swoim województwie Nysa- Opole- Warszawa
Szymon
To nie są „nasze” czasy – my nie jesteśmy ekspertami od takich rzeczy. Czasy dla „protezy” (w opcjach dla różnych V maks dla CMK: 160/ 200/ 230 km/h) zostały przeanalizowane przez najlepszy obecnie zespół w PLK – działający pod wiceministrem Masselem – ten sam który KOORDYNUJE rewitalizację linii Poznań – Bydgoszcz – Tczew (Trójmiasto) z bardzo dobrym skutkiem, przy relatywnie małych kosztach i w piorunującym tempie („po owocach poznacie”, a nie po gadaniu).
Mam przyjemność znać głównego gościa w tym zespole i wiem o czym mówię (m.in. jeździliśmy wspólnie z Anią i z nim razem na europejskie high speedy) ). Ich – oraz jego – analizy są BARDZO REALNE – pod warunkiem wykonania WSZYSTKICH zaplanowanych prac, łącznie z uzyskaniem min 200 km/h na odcinku Grodzisk – Włoszczowa Płn.
W RK był o tym cały artykuł z dokładną analizą (RK drukowanym!), a ja nie mogę takich rzeczy przeklejać tutaj lub gdziekolwiek indziej z oczywistych względów. Zaprenumeruj – warto – sporo wiedzy, nie tylko szczątkowej z jakichś forum czy portali.
Tymczasem analizy czasowe oraz kosztowe zespołu Dutkiewicza – przepraszam bardzo – ale są wzięte z Księżyca (o czym niedługo przeczytacie na blogu KDP w portalu RK – z linkiem tutaj).
To nie jest uczciwe. I mimo że CENIĘ zarówno pana Dutkiewicza jak i pana Wilda (a cenię obu wysoko!), to nie zwalnia mnie to od merytorycznej skrótowej analizy i wyjaśnienia na czym polega naciągnie tych danych.
Poza tym – jak zwykle szczerze – nie podoba mi się pomijanie Opola w tym projekcie, ale nie ma to NIC do rzeczy w sensie mojej oceny. Gdyby dane były wiarygodne i oparte na konkretnej eksperckiej analizie – chwaliłbym wniebogłosy.
Ale nie są – niestety… A czego jak czego, ale ściemy politycznej nie lubię (kto mnie zna – ten wie :-)
Maciej
Dokładnie tak jak piszesz. Szybko, relatywnie tanio, z dobrą koordynacją prac na poziomie wspomnianego zespołu z centrali PLK d/s rewitalizacji i mojej/naszej skromniuteńkiej malutkiej pomocy konsultacyjnej oraz „gruntowej”, hi, hi :-) Czas jazdy Opole – Wrocek po zrobieniu Lipek ma być 40 min dla najszybszych EIC/Ex bez postojów. I tak będzie! Bo to jeden z podstawowych WARUNKÓW uzyskania przyszłego czasu jazdy rzędu 3,5 h z Wroca do Wawy. Ale docelowo w roku 2015, nie wcześniej, coby nie było złudzeń. W tym roku ruszają prace na odcinku Stradom – Koniecpol. „Nasza” linia (Opole – Fosowskie i dalej) rusza w 2013.
[przepraszam za chwilowe problemy z komentarzami; jeśli czyjś komentarz nie chciał się dodać, proszę o informację przez formularz kontaktowy lub maila – Ania]
Ten temat również w Rynku Kolejowym:
http://www.rynek-kolejowy.pl/30280/Opolskie_tez_apeluje_o_proteze.htm
Przepraszam że spytam ale na jakiej podstawie jest wiadome że już w tym roku ruszają prace na odcinku Koniecpol-Częstochowa ???
Na podstawie informacji, które posiadam :-)
Ale to może się jeszcze zmienić…
Z regulaminu przydzielania tras na RJ 2012/2013:
„Od 2 kwietnia 2013 r. do końca obowiązywania RRJ nastąpi całkowita
przerwa w ruchu na odcinku Lubliniec – Fosowskie linii kolejowej nr 61
Kielce – Fosowskie oraz na odcinku Fosowskie – Bolko linii kolejowej nr 144
Tarnowskie Góry – Opole Główne.”